• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3878 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

عددنوشت

قيمت پياز
رييس اتحاديه ميوه و سبزي گفت: با ورود پياز از شهرهاي بروجرد، شيراز و حاشيه تهران به بازار و عرضه بيشتر، قيمت اين محصول به ۲۵۰۰ تومان رسيده و به مرور بازهم كاهش خواهد يافت.
حسين مهاجران در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرين وضعيت عرضه پياز در بازار و روند قيمتي آن اظهار داشت: از آنجايي كه پيازهاي توليدي شهرستان‌هاي بروجرد، شيراز، شمال كشور و حاشيه تهران وارد بازار شده است، اكنون ميوه‌فروشان پياز سفيد را كيلويي 1500 و پياز زرد را كيلويي 2000 تومان از ميدان بارفروشان خريداري مي‌كنند و قاعدتا بين 2500 تا 3000 آن را مي‌فروشند.
وي افزود: اين درحالي است كه بايد تا هفته گذشته اين محصولات را كيلويي 2500 تا 3000 تومان خريداري مي‌كردند.
رييس اتحاديه ميوه و سبزي همچنين در مورد ساير اقلام ميوه و صيفي در بازار نيز گفت: تقريبا همه ميوه‌جات قيمت متعادلي را در بازار دارند اما گيلاس تك‌دانه به دليل چينش خاص و حساس بودن كالا كيلويي 14 هزار تومان در ميدان به فروش مي‌رسيد و پسته اكبري نيز كه تازه وارد بازار شده كيلويي
24 هزار تومان به ميوه‌فروشان فروخته مي‌شود.

صادرات شيلات
رييس سازمان شيلات از ارزآوري ۴۱۲ ميليون‌دلاري محصولات شيلاتي در سال گذشته خبر داد و گفت: تا قبل از برجام تكنولوژي فرآوري براي حضور در بازارهاي جهاني از جمله روسيه وجود نداشت اما امروز تجهيزات پيشرفته وارد و زمينه فرآوري ۳۰۰۰ تن ميگو فراهم شده است.
حسن صالحي - معاون وزير جهاد كشاورزي - در مراسم افتتاح يك واحد فرآوري محصولات شيلاتي كه ديروز در نظرآباد برگزار شد، اظهار كرد: نظرآباد از شهرستان‌هايي است كه در توليد و صنعت كشور پيشگام است و برخي صنايع در اين شهرستان بيش از نيم قرن قدمت دارند.
صالحي افزود: امروز اين شهرستان به همت توليدكنندگان، كارگران ماهر و كشاورزان در بخش مربوط به كشاورزي و صنعتي جزو پيشگامان است.
وي ادامه داد: سال گذشته يك ميليون و ۱۰۰ هزار تن توليدات انواع محصولات شيلاتي داشتيم كه گام بزرگي محسوب مي‌شود.
رييس سازمان شيلات خاطرنشان كرد: ۵۴ درصد اين محصولات از صيد دريا بود كه نيمي از آن در درياي عمان و اقيانوس هند و ۴۶ درصد از طريق آبزي پروري حاصل شده است. معاون وزير جهاد كشاورزي از جايگاه خوب شيلات ايران در خاورميانه گفت و تصريح كرد: ايران در زمينه پرورش ماهي قزل‌آلاي آب شيرين و خاويار دنيا اول است. اين مقام مسوول ادامه داد: در بخش مربوط به صادرات سال گذشته ۱۱۰ هزار تن محصولات شيلاتي صادر شد كه حاصل آن ۴۱۲ ميليون دلار ارز بود.

افزايش صادرات فولاد هند
صادرات فولاد هند در سال گذشته مالي اين كشور به دليل اجراي سياست‌هاي دولت براي حمايت از صنعت فولاد اين كشور به 2/8 ميليون تن افزايش يافت.
به گزارش روزنامه «تاميز آو اينديا» هند، صادرات فولاد هند در سال مالي گذشته اين كشور كه بخشي از آن در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ميلادي قرار داشت با رسيدن به ۸ ميليون و ۲۰۰ هزار تن به ۲ برابر افزايش پيدا كرد؛ ضمن اينكه واردات فولاد هندي‌ها در اين بازه زماني در حدود يك سوم كاهش نشان مي‌دهد.
كاهش واردات فولاد هند به دليل حمايت از بخش داخلي اين صنعت در مقابل واردات فولاد ارزان قيمت چيني به هند صورت گرفته است.
در همين حال انتظار مي‌رود به دنبال افزايش ظرفيت توليد فولاد توسط كارخانجات هندي، ميزان صادرات فولاد هند روند صعودي داشته باشد. از سويي ديگر واردات آلياژ به هند در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ميلادي با 6/36 درصد كاهش به 4/7 ميليون تن رسيد؛ در حاليكه اين رقم براي سال مالي قبل از آن 7/11 ميليون تن گزارش شده است.
 صادرات فولاد هند در سال مالي گذشته 2/8 ميليون تن ثبت شده كه اين رقم براي مدت مشابه سال قبل 1/4 ميليون تن است. به گفته مقامات هندي، افزايش روند صادرات فولاد هند با توجه به نرخ عرض با ثبات «روپيه» حايز اهميت و جالب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون