• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3878 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

امروز ايران براي صدرنشيني به مصاف اردن مي‌رود

درخشش تيم ملي بسكتبال در برابر سوريه

گروه ورزش

تيم ملي بسكتبال دومين ديدار خود در مسابقات

كاپ آسيا را با برتري برابر سوريه به پايان رساند. در ادامه مسابقات بسكتبال كاپ آسيا كه در بيروت لبنان جريان دارد، ملي‌پوشان كشورمان به مصاف سوريه رفتند و موفق شدند اين تيم را با نتيجه ٨٧ بر ٦٣ شكست دهند. اين دومين ديدار تيم ملي بسكتبال در رقابت‌هاي كاپ آسيا بود. آنها كه در گروه اول مسابقات قرار دارند، در نخستين ديدار خود موفق به شكست ١٠١ بر ٥٤ هند شده بودند. شاگردان مهران حاتمي دو كوارتر نيمه نخست ديدار برابر سوريه را با نتيجه ٢٨ بر ٢٠ و ٢٤ بر ١٢ به سود خود تمام كردند. آنها اما در كوارتر سوم با نتيجه ١٨ به ١٩ بازنده ميدان شدند با اين حال كوارتر پاياني را با برتري ١٧ بر ١٢ خود تمام كردند تا در مجموع برنده بازي باشند. در اين مسابقه همانند بازي نخست سجاد مشايخي، بهنام يخچالي، محمد جمشيدي، ارسلان كاظمي و حامد حدادي تيم شروع‌كننده ايران بودند. در ديگر ديدار گروه نخست مسابقات بسكتبال كاپ آسيا كه پيش از ديدار ايران برابر سوريه برگزار شد، اردن موفق به شكست ٦١ بر ٥٤ هند شد. همچنين پيش از ديدار ايران، دو ديدار از گروه دوم مسابقات برگزار شد كه طي آن قطر ٦٧ به ٩٢ مغلوب چين شد. فيليپين هم ٨٤ بر ٦٨ عراق را شكست داد. تيم ملي بسكتبال كشورمان هم يكشنبه سومين و آخرين ديدار مقدماتي خود را برابر اردن برگزار مي‌كند. اين ديدار ساعت ٢٠ به وقت ايران برگزار مي‌شود. تيم ملي ايران در اين ديدار هم شروع قدرتمندي داشت و در حمله به خوبي امتيازآوري مي‌كرد. بسكتباليست‌هاي كشورمان از همان ابتدا تيم برتر ميدان بودند اما تيم سوريه نيز پاياپاي پيش مي‌آمد و اجازه نمي‌داد اختلاف امتيازي زياد شود. مهران حاتمي در كنار زمين تاكيد زيادي به دفاع بهتر داشت. ملي‌پوشان در حمله بدون نقص بودند اما در دفاع اشتباه‌هايي داشتند كه فرصت امتيازآوري براي سوريه بود. بعد از وقت استراحت حاتمي و ورود ساهاكيان و دليرزهان به زمين شرايط دفاعي تيم ملي هم بهتر شد و ايران با برتري كامل در ريباندهاي زير سبد اختلاف امتيازي را بيشتر كرد و در كوارتر اول با نتيجه ۲۸ بر ۲۰ به برتري رسيد. در اين كوارتر محمد جمشيدي عملكرد خوبي داشت و ۱۰ امتياز كسب كرد. او دو شوت سه امتيازي زيبا وارد سبد حريف كرد. در كوارتر دوم حامد حدادي، كاپيتان تيم ملي جايش را به روزبه ارغوان داد و فرصتي براي استراحت به دست آورد. ملي‌پوشان در اين كوارتر تمركز بيشتري بر دفاع داشتند و اجازه كار به بازيكنان سوريه نمي‌دادند. دفاع تيم ملي كشورمان در اين كوارتر بسيار هماهنگ شد تا جايي كه حريف تا سه دقيقه نخست تنها به سه امتياز رسيد. تيم ملي ايران ۳۵ بر ۲۳ از حريفش پيش بود و سوريه با اضافه كردن دو بازيكن بلندقامتش به تركيب اختلاف امتيازي را كمتر كرد اما با اضافه شدن حدادي به ساهاكيان و ارغوان اين سيستم حريف هم كارساز نشد و ايران ۴۲ بر ۲۶ از سوريه پيش‌ افتاد. در كوارتر دوم هم ايران تيم برتر ميدان بود و در نهايت توانست ۲۴ بر ۱۲ برنده شود و در نيمه نخست ۵۲ بر ۳۲ به پيروزي برسد.
نيمه دوم هم برتري براي ايران بود. تركيب شروع‌كننده بازي براي تيم ملي كشورمان وارد زمين شد، در دفاع و حمله خوب كار مي‌كرد. سوريه در كوارتر سوم بيشتر رو به شوت‌هاي پيراموني آورد كه توپ و سبد با او يار بود و امتياز مي‌گرفت. دو تيم در كوارتر سوم پاياپاي پيش مي‌رفتند. بهنام يخچالي از ميانه كوارتر سوم موتور شوت‌زني‌اش را شروع كرد و راه سبد سوريه را باز كرد. دو شوت سه امتيازي او شيرازه دفاع سوريه را برهم زد و ايران را ۶۷ بر ۴۸ از حريفش پيش انداخت. در اين كوارتر ميچل معدنلي، ستاره كهنه‌كار سوريه كه بعد از ۱۰ سال در رقابت‌هاي آسيايي پيراهن تيم كشورش را بر تن داشت زمان بيشتري در ميدان بود و امتيازآوري‌اش باعث شد كه سوريه كوارتر سوم را ۱۹ بر ۱۸ به سود خود تمام كند.
كوارتر پاياني ديدار در شرايطي شروع شد كه ايران ۷۰ بر ۵۱ از حريفش پيش بود و مهران حاتمي تغييراتي اساسي در تركيب تيم ملي ايجاد كرد تا ملي‌پوشان ديگر هم فرصت بازي در اين مسابقه را داشته باشند. اين كوارتر از طرف هر دو تيم كم امتياز بود. سرمربي تيم ملي در اين كوارتر تغييرات بيشتري در تركيب تيم ايجاد مي‌كرد تا بازيكنان مختلف به هماهنگي بيشتري در زمين برسند. نويد نيكتاش هم در اين كوارتر فرصت حضور در زمين پيدا كرد. شش دقيقه از كوارتر پاياني گذشته بود كه ايران ۷۴ بر ۵۷ از حريف پيش بود و حاتمي از بازيكنانش خواست كه شوت‌هاي خود را روانه سبد سوريه كنند كه البته سبد با بازيكنان ايران يار نبود. تيم ملي برتري‌اش را تا پايان اين كوارتر حفظ كرد و در نهايت توانست با نتيجه ٨٧ بر ٦٣ سوريه را برابر ۱۰۰ تماشاگر حاضرش در سالن نوحد نوفل لبنان مغلوب كند. كوارتر چهارم هم با نتيجه ١٧ بر ١٢ تمام شد. از صحنه‌هاي زيباي اين كوارتر پاس زيباي جمشيدي به نويد نيكتاش و اسلم دانك اين بازيكن بود.
يخچالي پرامتيازترين و جمشيدي تاثيرگذارترين بازيكنان بازي
در اين ديدار ۲ ملي‌پوش بسكتبال كشورمان پرامتيازترين و تاثيرگذارترين بازيكنان ميدان لقب گرفتند. بهنام يخچالي با كسب 25 امتياز، به‌عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان شناخته شد. محمد جمشيدي با 16، حامد حدادي با 12، سجاد مشايخي با 11 و اوشين ساهاكيان با 10 امتياز، ديگر بازيكنان پرامتياز ايران بودند. همچنين حامد حدادي با 13 ريباند و اوشين با 12 ريباند، بهترين ريباندرهاي ايران و ميدان بودند. محمد جمشيدي با 9 پاس منجر به گل و 3
توپ‌ربايي بهترين بازيكن ايران در اين بخش‌ها بود. او همچنين با تاثيرگذاري 271ف تاثيرگذارترين بازيكن ايران لقب گرفت.
حاتمي: نبايد مقابل اردن غفلت كنيم
مهران حاتمي، سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران پس از پيروزي برابر سوريه اظهار داشت: فكر مي‌كنم اين دو بازي كه گذشت و بازي بعد بهترين فرصت براي بازيكنان است كه كنار هم بازي كنند و به هماهنگي بيشتري برسند. قطعا اين فرصت خوبي بود كه همه بچه‌ها چند دقيقه در زمين باشند و خودشان را پيدا كنند. به خصوص اينكه با آمدن حامد حدادي به تيم بايد كاري كنيم كه بازيكنان بيشتر با حدادي بازي كنند و با او هماهنگ‌تر باشند.
سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران در پاسخ به اين سوال كه دليل رقابت نزديك در كوارتر اول با سوريه چه بود؟ گفت: به نظرم بازيكنان اول مسابقه يك مقدار حريف را دست كم گرفتند و فكر مي‌كردند خيلي ساده برنده بازي هستند اما خيلي زود به خودشان آمدند و برنده شدند. خيلي خوشحالم كه اين اتفاق در اين مسابقه افتاد و حالا از بازي بعد به خودمان آمده‌ايم و از ابتدا با قدرت شروع مي‌كنيم. وي درباره ديدار برابر اردن نيز گفت: همه مسابقات براي ما دشوار است. قبل از ديدار با سوريه هم گفتم اين مسابقه بسيار دشوار خواهد بود و قطعا ديدار با اردن هم سخت خواهد شد و نبايد غفلت كنيم. همه تيم‌ها برابر ما انگيزه دارند و با قدرت برابر ايران به ميدان مي‌آيند و بايد حواس‌مان باشد. حاتمي درباره زمان بازي نرسيدن به نويد رضايي‌فر نيز بيان كرد: 11 نفر امشب بازي كردند. واقعا سخت است 12 نفر وارد زمين شوند و حداقل چهار يا پنج دقيقه بازي كنند. ان‌شاءالله بازي بعدي نويد هم وارد زمين مي‌شود. با اين حال همه بازيكنان بايد بدانند كه نشستن روي نيمكت تيم ملي هم تجربه بسيار خوبي است و بايد از آن استفاده كنند و زماني كه وارد زمين مي‌شوند عملكرد خوبي داشته باشند. سرمربي تيم ملي بسكتبال در پاسخ به اين سوال كه از كار دفاعي تيمش راضي بود يا نه؟ تصريح كرد: واقعيتش را بخواهيد نه. با اينكه سوريه 63 امتياز آورد اما راضي نبودم و به نظرم بازيكنان آن‌طور كه بايد در دفاع خوب نبودند. با اين حال اتفاقي است كه براي هر تيمي مي‌افتد و ان‌شاءالله در مسابقه بعدي بهتر خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون