• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3878 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

حياط گردشگري دوباره خلوت مي‌شود؟

الهام معيني‌جزني

1- نيمه آبان سال گذشته بود كه پس از انتقال مسعودسلطاني‌فر به وزارت ورزش و جوانان، حكم مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به زهرااحمدي‌پور سپرده شد؛ انتخابي كه البته با انتقادات زيادي روبه‌رو شد چرا كه احمدي‌پور دانش‌آموخته و استاد تمام  رشته جغرافياي سياسي در دانشگاه تربيت مدرس با سابقه مديريتي در دفتر تقسيمات كشوري وزارت كشور و معاونت ورزش بانوان سازمان تربيت‌بدني، هيچ‌گونه سابقه‌اي در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري نداشت و همين موضوع شايبه حياط خلوت ماندن اين سازمان را تقويت كرد.
2- به‌هرحال روزها گذشت و به نظر مي‌رسيد با وجود انتقادهايي كه همچنان وجود داشت، احمدي‌پور شرايط ثبات را در اين سازمان به وجود آورده است. گردشگري به‌صورت ويژه، راه آرام خود را با پنچري‌هاي گاه و بيگاه، آهسته و پيوسته ادامه داد و در اين مدت چند دستاورد نيز حاصل شد. در گيرودار انتخابات دوازدهم دولت و پس از انتخاب مجدد حسن روحاني، زمزمه‌هايي مبني بر ابقا نشدن احمدي‌پور در دولت دوازدهم، به‌صورت جدي شنيده مي‌شد. جو حدس و گمان‌ها با همين شايعات به پيش مي‌رفت تا احمدي‌پور به ناگهان معاون گردشگري خود را در واپسين روزهاي كاري دولت يازدهم، از كار بركنار كرد و جاي او را به نماينده سابق اصولگراي مجلس داد تا اين بركناري نيز با حرف و حديث‌هاي ابقا و يا عدم ابقا همراه شود.
3- حالا دولت روحاني، پس از گذراندن مراسم تنفيذ و تحليف، ليستي از وزراي پيشنهادي خود را به انضمام احكام برخي معاونانش به رسانه‌ها داده است. زنان كابينه اگرچه نتوانستند راهي به ليست وزرا پيدا كنند، اما در چندين پست معاونتي حضور مجدد و جديد داشتند. اما احمدي‌پور تا امروز هنوز حكمي از رييس‌جمهور نگرفته است تا حرف و حديث‌ها همچنان به قوت خود باقي بماند. همين موضوع باعث شد تا نامه‌اي از قول فعالان گردشگري بخش خصوصي به رياست‌جمهوري در حمايت از احمدي‌پور با وجود انتقادات، منتشر شود. اين گمانه‌زني‌ها به قوت خود باقي است تا رييس‌جمهور به صورت رسمي نام معاون جديد خود در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را اعلام كند. واضح است كه انتخاب مديراين سازمان حق رييس‌جمهور است و اين حق به عنوان سكاندار دولت بر او محفوظ است. اما تمامي دغدغه فعالان گردشگري اين بوده كه ابقا و يا تغيير مديريت در اين حوزه با همفكري متخصصان و منطق دولتمندان انجام شود. تصميم‌هاي شتابزده و سهل‌انگارانه كه ممكن است ريشه در كوچك‌شمردن اين سازمان در بدنه دولت داشته باشد، براي كشور و گردشگري گران تمام خواهد شد و انتظار مي‌رود كه حسن روحاني اشتباه دولت يازدهم، در سپردن سكان اين سازمان به مديران موقتي را تكرار نكند.
پي‌نوشت: اين متن در تاريخ بيست و يكم مرداد ماه نوشته شده است و تا اين موقع شخصي براي هدايت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از سوي دولت برگزيده نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون