• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

اسحاق جهانگيری:

كابينه ، كابينه آقاي روحاني است

گروه سياسي| «شهادت مي‌دهم اين مجموعه مي‌تواند در مقابل چالش‌هاي كشور، با تدبير، درايت و تيم‌شان برنامه‌ريزي و مسائل را اداره كند». اين را اسحاق جهانگيري خطاب به نمايندگاني گفت كه عصر روز گذشته شنونده دفاعيه نهايي او از كليت كابينه در نخستين روز از بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت بودند. 26 دقيقه پاياني بررسي كليت كابينه پيشنهادي دوازدهم متعلق به دفاعيه اسحاق جهانگيري بود كه از فرصت باقي مانده صبح رييس‌جمهور استفاده كرد تا پروسه دفاع دولتي‌ها از كابينه تكميل شود. دفاعيه اسحاق جهانگيري اما بيشتر از آنكه يك دفاع باشد، شهادتنامه‌اي بود براي تضمين وزرايي كه به مجلس معرفي شده‌اند و از نگاه اسحاق جهانگيري براي مقابله با چالش‌هاي كشور توانا بودند.
يادمان نرفته است
اسحاق جهانگيري مرد «يادآوري‌ها» است. چه در سخنراني‌هايش در اين چهار سال و چه در مناظره‌هاي انتخاباتي بيشترين حجم از يادآوري‌ها از آنچه كه در سال‌هاي پيش بر كشور گذشته است را بيان مي‌كند. ديروز هم سخنراني او با همين يادآوري‌ها آغاز شد. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري گفت: امروز همه نيروها در كشور هدف مشترك يعني پيشرفت كشور را دنبال مي‌كنند و كشور انسجام دارد. يادمان نرفته در همين مجلس عليه رييس و خانواده او CD پخش مي‌كردند، اما امروز سه قوه برادرانه در يك راستا و يك جهت كار مي‌كنند، البته ممكن است نقدهايي هم به هم داشته باشيم. جهانگيري با اشاره به معرفي كابينه دولت يازدهم در چهار سال گذشته، يادآور شد: آن زمان وقتي به شاخص‌ها و وضع اقتصادي كشور نگاه مي‌كردم در مديريت، نظام كارشناسي، سياست داخلي، نيروهاي انقلاب، سياست خارجي، اتفاقات فضاي بين‌الملل عليه كشور فكر مي‌كردم كه وارد دوره جديدي از مسووليت مي‌شوم و آنچنان وضعيت سنگين و سخت بود كه جرات مي‌خواست انسان قاطع بگويد با اطمينان گام برداشته‌ايم و كابينه معرفي شده، مي‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت سر بگذارد. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه عده‌اي مي‌گويند برجام چه نقشي در اقتصاد داشته است، اظهار كرد: آنان كه چنين مي‌گويند، بدانند كه ما امروز براي نقل و انتقال پولي و مالي‌مان از طريق سيستم بانكي مشكلي نداريم. ما موفق شديم براي نخستين‌بار بعد از انقلاب هواپيماي ايرباس به كشور بياوريم كه البته يك بار در دولت اصلاحات نيز اين اتفاق افتاد. جهانگيري تاكيد كرد: اين قرارداد حجم بالاي ۱۵ تا ۱۶ ميليارد دارد و همچنين در زمينه صنعت خودروسازي نيز كارخانه‌هايي كه پيش از اين با ناز مي‌آمدند و در ايران كار مي‌كردند امروز به ما فشار مي‌آورند كه اجازه سرمايه‌گذاري به آنها بدهيم و قرارداد توتال نيز در شرايطي كه مي‌گفتند چطور مي‌شود اين اتفاق بيفتد، با تدبير آقاي زنگنه عملي شد.
كابينه، كابينه آقاي روحاني است
معاون اول رييس‌جمهوري با بيان اينكه ما با وجود چالش‌هايي كه پيش روي‌مان بود و با محدوديت‌هايي كه با آن مواجه هستيم كارمان را پيش برده‌ايم، خاطرنشان كرد: همه بايد بدانند كه رييس‌جمهوري تمام تلاش خود را انجام داده كه با وجود محدوديت‌ها كار خود را انجام دهد و اينطور نيست كه رييس‌جمهور بدون هيچ مشورتي با جريان‌ها و گروه‌ها، با مسوولان و مقامات نظام، با قواي سه‌گانه و اركان نظام كابينه خود را انتخاب كند. ايشان براي انتخاب كابينه مذاكرات و مشورت‌هاي زيادي داشته‌اند كه همانطور كه آقاي رييس‌جمهور گفتند بدون هيچ فشاري اين كابينه انتخاب شده است و كابينه، كابينه آقاي روحاني است. جهانگيري با بيان اينكه اين كابينه، كابينه كارآمدي است، گفت: بر اساس سابقه مديريتم شهادت مي‌دهم اين مجموعه مي‌تواند در مقابل چالش‌هاي كشور، با تدبير، درايت و تيم‌شان برنامه‌ريزي و مسائل را اداره كند. فقط يك وزير تنها نيست و اينها ۱۸ نفر از حدود هزار مقام ارشد كشور است. علاوه بر اينها معاونين وزرا و استانداران مجموعه‌اي هستند كه اداره كشور با آنها است و هر كدام‌شان قادرند با توجه به شرايط افراد زبده‌اي را دور خود جمع كنند.
فسادهاي بزرگ اتفاق افتاده در كشور
را فرياد مي‌زدم
معاون اول رييس‌جمهور در ادامه گفت: خوشبختانه اين دولت پايبندي خود را به دستورات مقام معظم رهبري نشان داده و در طول دولت يازدهم حتي يك دستور رهبر معظم انقلاب نيست كه روي زمين مانده باشد. دولت دوازدهم هم با تكيه بر توان مديريتي كشور و حمايت‌هاي مجلس، قوه قضاييه و در راس آن تكيه بر رهبر انقلاب و ملت عزم خود را جذب كرده كه برنامه‌هاي ارايه شده را پيگيري كند. وي با بيان اينكه اين تيم، ‌تيم هماهنگي است، افزود: يكي از بحث‌هايي كه مطرح مي‌شود كه آيا كابينه هماهنگي دارد؟ در بخش سياسي آقاي رحماني‌فضلي نه تنها در سياست داخلي كه حتي در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي يكي از بازوهاي توانمند ما بود و امروز اين توانمندي در دولت دوازدهم وجود دارد. جهانگيري ادامه داد: من به عنوان رييس مبارزه با مفاسد اقتصادي، فسادهاي بزرگ اتفاق افتاده در كشور را فرياد مي‌زدم و وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد و مواظبت از امنيت اقتصادي تلاش كرد. در سياست خارجي مطمئنم آقاي ظريف با برنامه‌اي كه تهيه كرده آنچنان فضاي ديپلماسي را با اولويت همسايگان فراهم كند كه شاهد جهش اقتصادي باشيم. جهانگيري در پايان خاطرنشان كرد: ويژگي سوم بعد از هماهنگي و كارآمدي در اين دولت، پاسخگويي است. اين وزرا از نقد و مورد سوال قرار گرفتن نمي‌ترسند و ما خود را در مقابل ملت و مجلس پاسخگو مي‌دانيم و از نقد منتقدين استقبال مي‌كنيم. راه موفقيت و پيشرفت و توسعه كشور تفاهم و همراهي است. ما حتما نقاط ضعف و اشكالاتي هم داريم كه به فضل الهي به دنبال تقويت و برطرف كردن نقاط ضعف هستيم و مطمئنيم نمايندگان با راي بالا به كابينه، سرمايه ديگري به دولت مي‌دهند تا با قدرت برنامه‌هايش را اجرا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون