• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

از سوي جمعي از نمايندگان مجلس صورت گرفت

درخواست پيگيري اعتصاب غذاي كروبي


گروه سياسي| مهدي كروبي، رييس مجلس ششم و از رهبران معترض به نتيجه انتخابات سال 88 روز گذشته بنا به خبري كه از سوي خانواده وي منتشر شد دست به اعتصاب غذاي خشك زد. مهدي كروبي 80 ساله كه در هفته‌هاي اخير دو مرتبه مورد جراحي قلب قرار گرفته بود و با قرار دادن باتري در قلبش به مدت يك هفته نيز در بيمارستان بستري بود روز گذشته اعلام كرده كه اعتصاب غذا كرده است. فاطمه كروبي، همسر مهدي كروبي روز گذشته درباره علت اين تصميم گفت: «آقاي كروبي به عنوان رييس اسبق قوه قانونگذاري؛ معتقد هستند كه اعمال مجازات خودسر، غيرقانوني است و احدي هم حق ندارد فراتر از قانون، به اعمال مجازات عليه كسي اقدام كند. هرگونه مجازاتي اگر بناست اعمال شود بايد از طريق دادگاه باشد.» وي در ادامه گفت: «پيش از اعزام بار دوم به بيمارستان، ايشان پيام‌شان را به مقامات از جمله به وزير بهداشت و درمان اعلام كردند و گفتند كه اگر قرار بر تداوم حصر غيرقانوني، بدون محاكمه علني است، ايشان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.» كروبي تصريح كرد: «با اصرار من و پزشك ايشان ديروز تنها داروي قلبي‌شان را مصرف كردند و به جز آن لب به آب و غذا نزدند.»
خبر اعتصاب غذاي كروبي به مجلس رسيد
ديروز و در شرايطي كه مجلس شوراي اسلامي در شيفت عصر خود همچنان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي را در دستور كار خود داشت و در فضاي مجازي خبر اعتصاب غذاي كروبي دست به دست مي‌چرخيد، نمايندگان مجلس هم پيگيري‌هايي در مورد وضعيت كروبي داشتند. مصطفي كواكبيان، نماينده تهران در تذكري در پايان جلسه علني نوبت بعدازظهر مجلس همچنين اظهار داشت: خبري شنيده‌ام كه از آقاي دكتر روحاني، رييس‌جمهور مي‌خواهم كه اگر واقعا بحث اعتصاب غذاي حجت‌الاسلام كروبي جدي است، آن را پيگيري كند و دكتر قاضي‌زاده‌هاشمي يا وزير اطلاعات را بفرستند كه اين بحث را پيگيري و موضوع نيروهاي امنيتي داخل خانه را حل كنند. همچنين در ادامه واكنش‌هايي كه روز گذشته به خبر اعتصاب غذاي مهدي كروبي وجود داشت؛ الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس هم در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «بعد از شنيدن خبر اعتصاب غذاي آقاي كروبي با لاريجاني، جهانگيري، قاضي‌زاده‌هاشمي و علوي صحبت كردم و از دكتر هاشمي خواستم به ايشان سري بزنند.» حضرتي پيش از اين نيز و در جريان بستري شدن مهدي كروبي در بيمارستان پيگير وضعيت او بود.
فرزند كروبي: هيچ‌چيز جز محاكمه علني نمي‌خواهيم
روز گذشته فرزند مهدي كروبي با تاييد خبر اعتصاب غذاي پدرش گفت: ايشان بعد از نماز صبح ديروز (چهارشنبه 25 مردادماه)، اعتصاب غذاي خشك كرده‌اند و درخواست محاكمه علني دارند. به گزارش جماران، محمدحسين كروبي گفت: پدرم مي‌گويد هيچ چيزي جز محاكمه علني نمي‌خواهد. ايشان آخرين بار به وزير بهداشت كه به بيمارستان آمده بود نيز گفتند كه اگر من به خانه برگردم درخواست محاكمه دارم و به خاطر همين با وجود بيماري قلبي اعتصاب غذا خواهم كرد تا درخواست من را اجابت كنند. وي با تاكيد اينكه كل چيزي كه پدرم مي‌خواهد محاكمه علني است، افزود: پدر مي‌گويد كه در اين سال‌ها هرچه خواستند به ما تهمت و افترا زدند و مي‌خواهد در دادگاهي علني به اين تهمت‌ها و افتراها جواب دهد. فرزند كروبي گفت: البته حضور نيروهاي امنيتي در داخل منزل نيز باعث ناراحتي پدرم شده است. يكي ديگر از درخواست‌هاي ايشان خروج نيروهاي امنيتي از داخل منزل است. ايشان مي‌گويند اين نخستين باري است كه مامورين داخل منزل هستند و اين هيچ منطقي نيست. از سوي ديگر اما نايب‌رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي از درخواست جمعي از نمايندگان و فراكسيون اميد براي پايان دادن به موضوع اعتصاب غذاي مهدي كروبي خبر داد. به گزارش ايسنا، محمدرضا تابش در تشريح روند پيگيري موضوع اعتصاب غذاي كروبي از سوي فراكسيون اميد اظهار كرد: بعد از اينكه از موضوع اعتصاب غذاي آقاي كروبي مطلع شديم ضمن مشورت با جناب دكتر عارف و آقاي مطهري و جمعي از دوستان نماينده تماسي با آقاي حسين كروبي داشتيم و صحت و سقم مطلب را جويا شديم. ايشان اعتصاب غذاي خشك از صبح امروز را تاييد كرد و ما نيز مراتب نگراني خود را اعلام كرديم. وي افزود: با توجه به اينكه آقاي كروبي تازه آنژيو شده‌اند و بايد داروي قلب و رقيق‌كننده خون را مصرف كنند و ممكن است عدم مصرف دارو مخاطراتي براي ايشان داشته باشد تقاضاي دوستان اين بود كه به اعتصاب غذا پايان دهند يا حداقل داروها را مصرف كنند. ما بلافاصله موضوع را به وزير اطلاعات منتقل كرديم و خواستار پيگيري جدي شديم. همچنين موضوع با وزير كشور در ميان گذاشته شد و قرار شد از طريق رييس و مسوولان مربوطه در قوه قضاييه موضوع را پيگيري كنند. ضمنا قرار شد دكتر هاشمي، وزير بهداشت با توصيه دكتر عارف عيادتي از آقاي كروبي داشته باشد. تابش در پايان ابراز اميدواري كرد قولي كه رييس مجلس داده بود اين مساله به نحوي حل شود كه هم دغدغه خاطر مردم و خانواده آقاي كروبي رفع شود و هم سلامتي ايشان به مخاطره نيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون