• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3883 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ مرداد

يونيورسياد 2017 در چين تايپه آغاز مي‌شود

ايران در انديشه بهبود رتبه نهمي

بيست و نهمين دوره بازي‌هاي دانشجويان جهان (يونيورسياد) از امروز در چين تايپه آغاز مي‌شود. اين دوره از مسابقات در ۲۲ رشته ورزشي و ۲۷۰ ماده برگزار مي‌شود كه ايران در هشت رشته ورزشي در آن حضور خواهد داشت. بازي‌ها رسما از فردا يكشنبه شروع مي‌شود و امشب تنها افتتاحيه برگزار مي‌شود. كاروان ايران در نخستين روز از مسابقات، در رشته‌هاي جودو، تيروكمان، شمشيربازي، واليبال و تكواندو با رقبا جدال خواهد داشت. ايران در دوره قبلي بازي ها (2015) با كسب 7 مدال طلا در رده نهم مسابقات قرار گرفت.
 افتتاحيه پرهيجان
ديروز در كنفرانس خبري بازي‌ها، هسي‌يائو، مشاور مدير برگزاري افتتاحيه اعلام كرد: «۱۴ بخش در افتتاحيه گنجانده شده است و از نحوه ورود مشعل به استاديوم شگفت زده خواهيد شد. هزار جوان براي اين رقابت‌ها به كار گرفته شده‌اند كه آنها براي افتتاحيه به سختي آماده شده‌اند و حتي اوايل كار به خاطر سختي تمرينات اشك مي‌ريختند ولي حالا يك تيم هماهنگ براي ارايه نمايش هماهنگ هستند.»گفته مي‌شود آتش بازي هم نقش زيادي در اين مراسم خواهد داشت و همچنين شهر تايپه و جاذبه‌هاي آن نيز به نمايش در مي‌آيد. موسيقي‌هاي تايوان نيز قسمتي از مراسم خواهد بود. ضمن اينكه يك اپليكيشن براي موبايل و تبلت تماشاگران طراحي شده است تا با اجراي آواهاي مختلف مراسم افتتاحيه را همراهي كنند.
مدير برگزاري مراسم اعلام كرده است كه در مجموع ۳ هزار نفر كار تامين امنيت اين مسابقات را بر عهده دارند.
محبوب‌ترين رشته‌ها در تايپه
پيش از آغاز بازي‌هاي دانشجويان جهان در چين تايپه، ۳۲۰ هزار بليت بازي‌هاي يونيورسياد به فروش رفت. بر اساس اعلام كميته برگزاري يونيورسياد، تمامي بليت‌هاي افتتاحيه و اختتاميه هم از قبل پيش‌فروش شد. رشته‌هاي پرطرفدار در اين مسابقات، بدمينتون، ورزش‌هاي اسكيتي، شيرجه و شمشيربازي است. مسابقاتي كه تمام بليت‌ها‌ي‌شان فروش رفته. بد نيست بدانيد ارزان‌ترين بليت مراسم افتتاحيه ۸۰۰ دلار تايوان (حدود ۱۰۰ هزار تومان) و گران‌ترين آن نيز ۳۵۰۰ دلار تايوان (حدود ۴۴۰ هزار تومان) است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون