• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

احياي سينماهاي لاله‌زار

مهر | رييس شوراي شهر تهران از برنامه‌ريزي مديريت شهري براي احياي برخي سينماهاي مصادره شده خبر داد. محسن هاشمي‌رفسنجاني رييس شوراي شهر تهران، حجت نظري و محمدجواد
حق‌شناس از اعضاي شوراي شهر تهران و همچنين مجتبي عبداللهي معاون امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران روز سه‌شنبه و به مناسبت۲۱ شهريورماه روز سينما، در سينماي آزادي حضور پيدا كردند. رضا سعيدي‌پور، رييس پرديس سينماي آزادي با اشاره به اينكه سينما آزادي حدود ۱۰ سال پيش مورد بازسازي قرار گرفت و سالانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان براي تماشاي فيلم‌هاي مورد علاقه در سينما آزادي حضور پيدا مي‌كنند، بيان كرد: سينماي آزادي رتبه دوم را بين سينماها در اختيار دارد به طوري كه مجتمع كوروش با ۱۲ سالن رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
سعيدي پور با بيان اينكه مشكل اصلي سينماي آزادي عدم وجود پاركينگ در مجاورت اين سينما است، بيان كرد: البته پاركينگ در مجاورت سينما متعلق به بانك سپه است كه ظرفيت آن حدود ۹۰ خودرو است كه متاسفانه مسوولان بانك سپه در مناسبت‌هاي مختلفي همكاري لازم را با مسوولان سينما نمي‌كنند.
مجتبي عبداللهي، معاون امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي شهرداري تهران براي تملك زمين مجاور سينماي آزادي براي احداث پاركينگ بيان كرد: متاسفانه يك سري اختلاف نظرها بين مالكان وجود داشته و ما نيز در سال‌هاي گذشته پيشنهاد خريد اين زمين را ارايه كرده‌ايم اما تا به امروز موفق نشده‌ايم.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي شهرداري در حوزه اقتصاد سينما و دگرگون كردن آن بيان كرد: در گذشته ۲۴ هزار صندلي در شهر تهران براي سينماها ايجاد شده بود كه اين رقم هم‌اكنون به ۷۵ هزار صندلي سينما و آمفي تئاتر رسيده است.
محمدجواد حق‌شناس، رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز بيان كرد: در اين دوره از مديريت شهري رويكرد جدي را به هنر و سينما خواهيم داشت و اين حضور نشان‌دهنده اين موضوع است و ما سينما را به مثابه دروازه و پل ارتباطي جامعه و هنر مي‌دانيم. رويكرد ما در اين دوره افزايش زيرساخت‌ها و پرديس‌هاي سينمايي است به طوري كه طي ۴ سال آينده در هر منطقه از تهران يك پرديس سينمايي ايجاد شود و با تكميل زيرساخت‌ها به اقتصاد هنر و سينما كمك خواهد شد. حق شناس همچنين به احياي سينماهاي قديم شهر تهران اشاره كرد و گفت: يكي از اين سينماها در خيابان
لاله زار بوده كه تلاش مي‌شود آن را احيا كنيم تا شهروندان با حضور در اين سينما بتوانند از فيلم‌هاي مورد نظر خود استفاده كنند. وي همچنين به سنگ فرش كردن دو خيابان لاله زار و ناصرخسرو با همكاري صنوف اين دو خيابان اشاره كرد و گفت: مي‌توانيم الگويي كه در خيابان ۳۰ تير در خصوص سنگ فرش‌ها انجام شد را در اين دو خيابان اجرا كنيم.
محسن هاشمي‌رفسنجاني، رييس شوراي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه قبل از انقلاب صنعت سينما به سمت ابتذال كشيده شده اظهار كرد: در آن زمان سرمايه‌گذاران سينما طاغوتي بوده و خوشبختانه بعد از انقلاب اقدامات خوبي در خصوص اقتصاد سينما صورت گرفته است.
هاشمي‌رفسنجاني در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي مديريت شهري براي احياي برخي سينماهاي مصادره شده در اوايل انقلاب اسلامي كه در اختيار نهادهاي انقلابي است، گفت: تلاش مي‌شود تا اين سينماها در اختيار نهادهاي هنري قرار بگيرد و مردم بتوانند با حضور در سينماها فيلم‌هاي مورد علاقه خود را تماشا كنند.
وي همچنين از پيگيري مديريت شهري براي تامين يارانه بليت سينما خبر داد و افزود: اميدواريم در اين زمينه نيز بتوانيم يارانه‌اي را نيز همانند تمامي ارگان‌ها براي شهروندان در نظر بگيريم تا با اين اتفاق سينما رونق بيشتري داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون