• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

قاضي محمد كشكولي اعلام كرد

حكم پرونده قتل بنيتا هفته آينده اعلام مي‌شود

اعتماد

جلسه دوم دادگاه رسيدگي به پرونده عاملان قتل بنيتا دختربچه 8 ماهه صبح ديروز در صحن دادگاه كيفري تهران در حالي برگزار شدكه متهم رديف چهارم پرونده (احمد) كه روز دوشنبه دستگير شده بود نيز در دادگاه حضور داشت. اين در حالي است كه جلسه اول دادگاه روز دوشنبه تشكيل و متهم رديف چهارم پرونده نيز روز دوشنبه دستگير شد. او تا روز دوشنبه در كمپ ترك اعتياد بود تا اينكه در تماس تلفني با خواهرش از ماجرا خبردار شده بود و خود را به پليس معرفي كرد. در ابتداي جلسه دادگاه قاضي محمدي كشكولي درباره اتهام او گفت: « اين فرد در صحنه سرقت به همراه دو همدست‌ ديگرش حاضر بوده اما همزمان با بقيه دستگير نشده است. تحقيقات پرونده در حال تكميل در دادسراست و چون كيفرخواست او هنوز صادر نشده به‌عنوان فردي مطلع در دادگاه حاضر شده است.» در ادامه متهم رديف چهارم، احمد درباره ماجراي آن روز گفت: « من شب قبل از حادثه با محمد (متهم رديف اول) و مهدي  
(متهم رديف دوم) بودم و فردا صبح از آنها جدا شدم. به آنها گفتم به آرايشگاه مي‌روم. كارم در آرايشگاه كه تمام شد مهدي به من زنگ زد و گفت كجايي؟ سه هزارتومان پول مي‌خواست. از بقالي كنار آرايشگاه پول را گرفتم و به او دادم. (در مدتي كه احمد در آرايشگاه بود محمد ماشين را همراه با كودك سرقت كرده بود و رفته بود و مهدي هم با اينكه شاهد ماجرا بود نگفته بود ماشين را نگه دارد يا بچه را به خانواده بدهد) مهدي از من خواست تا او را به خانه برسانم. در راه متوجه شدم محمد با مهدي تماس گرفت و درباره ماجراي يك بچه دزدي
صحبت كرد. من مهدي را در نزديكي قيامدشت پياده كردم و ديگر از چيزي خبر ندارم. »
او در پاسخ به سوال قاضي كه پرسيد چرا وقتي شنيديد ماجراي يك بچه دزدي است كاري نكرديد؟ متهم پاسخ داد: «نمي‌دانستم راست مي‌گويند يا دروغ. به خانه رفتم و دو روز بعد خودم را به كمپ تحويل دادم تا اينكه ديروز از كمپ به خانه زنگ زدم و خواهرم گفت كه ماموران شاهپور دنبالم هستند. من هم آمدم و خودم را معرفي كردم.»
 در ادامه جلسه فردي به نام طالب كه شماره تلفن متهم رديف اول را به برادرش داده بود تا با او تماس بگيرد و ماجراي مفقود شدن بنيتا را بگويد در جايگاه حاضر شد و گفت: « من از سرقت ماشين خبر نداشتم اما روز دوشنبه برادرم مسعود به من گفت كه سرقت مشيريه همان است كه در آن يك كودك هم بوده. من هم شماره تلفن خانواده محمد را پيدا كردم و به برادرم دادم تا با او تماس بگيرد.»
سرهنگ فلاح نيز به عنوان مطلع در جايگاه حاضر شد و گفت: «در بررسي فيلم‌هاي دوربين مداربسته محل سرقت ما توانستيم سارق را شناسايي و دستگير كنيم. پس از اينكه خودروي رها شده در كنار جاده شناسايي شد، به محل اعزام شديم و خودرو را زير يك درخت كه كنار يك ساختمان بود، مشاهده كرديم؛ متاسفانه در‌هاي ماشين كاملا بسته و شيشه‌هاي آن بالا بود.»
قاضي رو به سرهنگ فلاح گفت: «در گزارش‌ها آمده يك مامور راهور خودروي سرقتي را در زمان تردد ديده. چرا هيچ اقدامي نشده است؟» سرهنگ فلاح پاسخ داد: «طبق گزارش‌ها، يك مامور راهور خودرو را در مسير ديده و موضوع را گزارش داده. اين مشاهده 10 دقيقه قبل از اعلام پليس مبني بر سرقت خودرو بوده است، اما مامور راهور خودرو را تعقيب كرده است. به خاطر اينكه خودروي سرقتي نسبت به تعقيب پليس حساس نشود با كمي فاصله از آن حركت مي‌كرده، اما خودروي متهم در دوراهي قيامدشت به سمت تهران بازگشته است.»
در ادامه وكيل متهم رديف دوم (م. ش) در دفاع از موكل خود گفت: «پس از صدور قرار نهايي توسط بازپرس در خصوص اتهام موكل من قرار منع تعقيب مبني بر قتل عمد صادر شده است. همچنين درخصوص معاونت در سرقت توسط موكل من بايد گفت موكل من در اين سرقت داراي وحدت قصد نبوده است و به نوعي در عمل انجام شده قرار گرفته است. ارتباط موكل من با متهم رديف اول صرفا به خاطر اعتياد به مواد مخدر بوده است و اگر چنين موضوعي وجود نداشت، اصلا در اينجا حاضر نمي‌شد.»
در ادامه جلسه دادگاه وكيل متهم رديف اول درجايگاه قرار گرفت و در دفاع از موكلش گفت: سابقه سرقت، مصرف مواد مخدر، ترس از دستگيري و... همه عواملي بودند كه باعث شد موكل من كودك را به نيروي انتظامي تحول ندهد البته او تمام سعي خود را كرده بود كه ماشين را جايي بگذارد كه خودرو قابل مشاهده و شناسايي باشد. محل پارك خودرو بين دو استخر واقع شده و محلي براي فروش لباس و ميوه بوده است. همچنين بر اساس گزارش‌ها خودرو زير سايه بدون بنزين و با دريچه باز كولر بوده است. اينها نشان مي‌دهد كه او قصد داشته جان كودك به خطر نيفتد.
قاضي شهرياري در پاسخ به ايراد وارده مبني بر اينكه چرا متهم با اينكه سابقه سرقت دارد اما درهنگام وقوع سرقت آزاد بوده است، گفت: آخرين سابقه سرقت متهم مربوط به سال 95 است كه وي به مدت 14 ماه در بازداشت بوده كه بيشتر از مهلت قانوني بوده است و نهايتا با يك وثيقه 200 ميليون توماني آزاد مي‌شود. بنابر اين اگر دراين خصوص اعتراضي است بايد به قانون باشد و نه به مجري قانون.
قاضي شهرياري ادامه داد: بر اساس گزارش پزشكي قانوني گرمازدگي و عوارض ناشي از آن علت فوت كودك بوده است و عنصر مادي جرم زماني اتفاق مي‌افتد كه متهم خودرو را در كنار خيابان رها كرده است.

آخرين دفاع متهم رديف اول:
محمد گفت: من اتهام قتل را نمي‌پذيرم. آن روز هم قصد سرقت خودرو را نداشتم. مهدي از من خواست سوار خودروي روشن شوم. من سه تا ماشين دارم، خودم وسيله دارم، چه لزومي داردكه سرقت كنم.

آخرين دفاع متهم رديف دوم:
مهدي. ش گفت: زماني كه متوجه شدم به محمد گفتم بچه را تحويل بدهد. من بيشتر از اين بلد نبودم كمك كنم. من نيسان دارم و به سختي با آن كار مي‌كنم كه فقط نان حلال براي خانواده‌ام ببرم، مواد مي‌كشيدم اما دنبال دزدي و مال دزدي نرفتم. مادرم سكته كرده و زنم درخواست طلاق داده است.

يكشنبه هفته آينده راي صادر خواهد شد
بر اساس اين گزارش، قاضي كشكولي ختم رسيدگي به دادگاه را اعلام كرد و گفت: يكشنبه هفته آينده پس از شور با همكاران، راي صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون