• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3905 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با خداداد عزيزي

با تعويض برانكو روند بازي تغيير كرد

گروه ورزش

تيم فوتبال پرسپوليس با وجود اينكه از دقيقه 11 ديدار، تيمش برابر الاهلي 10نفره بود اما در نهايت توانست برابر اين حريف عربستاني به پيروزي برسد تا براي نخستين بار به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود كند. حالا شاگردان برانكو بيش از پيش روياي حضور در فينال را نزديك‌تر از گذشته به خود مي‌بينند چراكه مي‌دانند شايد شكست دادن الهلال در نيمه نهايي چندان كار سختي براي پرسپوليس خوب اين روزها نباشد.

برانكو حالا مي‌تواند مدعي باشد با پرسپوليس تاريخ‌سازي كرده است. تيمي كه سه فصل قبل براي فرار از سقوط مي‌جنگيد، حالا در بين چهار تيم برتر آسيا قرار دارد. اين پرسپوليس كه در مرحله گروهي چندان خوب نبود در نهايت توانست به مرحله يك هشتم نهايي صعود كند تا در ادامه با برتري برابر لخويا به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برسد. اما حالا كه توانستند در يك ديدار دراماتيك برابر الاهلي به برتري برسند، ديگر برانكو و شاگردانش به دنبال صعود به فينال هستند. براي اين امر هم بايد چهارم و 25 مهر‌ماه، در دو بازي رفت و برگشت به مصاف الهلال عربستان بروند. براي بررسي شرايط فني ديدار پرسپوليس و الاهلي با خداد عزيزي هم‌كلام شديم تا از زبان پيشكسوت فوتبال ايران وضعيت بازي را بدانيم.

 

‌ پرسپوليس در ديدار برابر الاهلي به برتري رسيد و به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود كرد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

نظر شخصي من اين است كه الاهلي آن تيم هميشگي نبود و دفاعش خيلي ضعيف بود. آنها در ديدار رفت هم بازي دو هيچ برده را مساوي كردند. اين يعني دفاع تيمي آنها بسيار ضعيف بود. در بازي برگشت هم سوما بازيكن سوريه‌اي معروف‌شان عملكرد هميشگي را نداشت و ديديد كه نتوانست گلزني كند. البته همه اينها دليل نمي‌شود كه بخواهيم بازي خوب پرسپوليس را ناديده بگيريم. تيم برانكو بازي را بسيار خوب شروع كرد اما در ادامه يك اخراج بچگانه كار را براي اين تيم بسيار سخت كرد. با اين حال خوشحاليم كه نماينده فوتبال ايران در اين بازي به برتري رسيد و به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود كرد. اين يك افتخار ملي است و بايد از الان بيشتر از پرسپوليس حمايت شود تا ان‌شاءالله يك افتخار بزرگ‌تر براي فوتبال ايران به دست بياورد.

‌ شرايط آب و هوايي در آنجا بسيار گرم بود. چقدر اين وضعيت در بازي تاثير داشت؟

شرايط آب‌وهوايي گرم بسيار روي بازي تاثيرگذار است. هواي ابوظبي گرم و بسيار شرجي بود كه اين موضوع روي عملكرد بازيكنان به‌طور محسوسي تاثير گذاشته بود اما با اين حال بازيكنان توانستند اين فشار را تحمل كرده و 10 نفره برابر حريف گل برتري را بزنند. بازي كردن با يك تيم 10 نفره برابر تيمي با يازده بازيكن و البته شرايط آب و هوايي گرم بسيار دشوار است و اينگونه نيست كه شما به راحتي حرف از برتري برابر حريف بزنيد. پرسپوليس كار بسيار بزرگي انجام داد كه توانست تيم قدرتمند الاهلي را شكست بدهد.

‌ تعويض‌هاي برانكو در اين بازي چقدر تاثير داشت؟

برانكو مربي بسيار باهوشي است كه دقيقا مي‌داند چه زماني كدام بازيكن به درد تيم مي‌خورد. سال گذشته پرسپوليس بازيكنان خوبي روي نيمكت نداشت اما امسال شاهد هستيم كه اين تيم بسيار خوب بسته شده به‌طوري كه الان با يك تعويض روند بازي به‌طور كلي تغيير مي‌كند. با آمدن منشا به بازي شرايط هجومي تيم بسيار عوض شد. منشا بازيكني است كه يك تنه مي‌تواند بازي را در بياورد. به‌طوري كه سال گذشته در تيم پيكان يك تنه اين تيم را در ميانه جدول نگه داشت. امسال هم شاهد اين هستيم كه در پرسپوليس گل‌هاي حساسي مي‌زند و عملكرد خيره‌كننده‌اي دارد. البته بشار رسن هم نشان داد كه بازيكن بسيار تاثيرگذار و حرفه‌اي است. انصافا امسال پرسپوليس در جذب بازيكن خارجي خوب عمل كرده است. سال‌ها بود بازيكنان خارجي خوبي به ليگ ايران نمي‌آمدند به غير از بعضي از اين خارجي‌هاي خوب، بيشتر آنها را با تور ماهيگيري از درياي خزر مي‌گرفتند اما الان مي‌بينيم كه همين بازيكنان خارجي خوب چقدر در روند تيم تاثيرگذارند.

‌ مهدي طارمي هم جزو بازيكنان خوب برابر الاهلي بود. عملكرد اين بازيكن را چطور ديديد؟

طارمي بازيكن دونده و موثري است كه در طول بازي بيش از ديگران تلاش مي‌كند تا براي خودش موقعيت گلزني ايجاد كند. يك مهاجم وظيفه‌اش همين است كه درون زمين براي خود موقعيت گلزني ايجاد كند. در بازي برابر الاهلي هم بارها و بارها اين اتفاق رخ داد اما درست است كه فرصت گلزني آنچناني ايجاد نشد اما طارمي مدافعان حريف را واقعا خسته كرد. اميدوارم روند خوب اين بازيكن همچنان ادامه داشته باشد و بتواند روزي بهترين فوتباليست آسيا شود.

‌ پرسپوليس مي‌تواند قهرمان آسيا شود؟

صحبت از قهرماني واقعا دشوار است. البته من در مصاحبه‌هاي برانكو ديده‌ام كه عنوان كرده هدف پرسپوليس قهرماني آسيا است. اينكه هدف برانكو آنقدر بزرگ است بسيار خوب است اما بازي كردن در فينال آسيا آن هم برابر تيم‌هاي شرق آسيايي بسيار دشوار است. تيم‌هاي شرق آسيا هزينه‌هاي زيادي را براي جذب بازيكنان خارجي انجام مي‌دهند. همين تيم چيني اسكار بازيكن سابق چلسي را به خدمت گرفته كه يك تنه بازي را درمي‌آورد اما با اين حال ما براي موفقيت نماينده كشورمان دعا مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون