• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3927 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر

چكيده سخنان دادستان كل كشور در سالروز تاسيس سازمان بازرسي كل كشور به شرح زير است

    آقاي نماينده‌اي كه داري از رانت وابستگي به بزرگان ديگر استفاده مي‌كني و دنبال اين هستي كه نكته‌اي را به دست آوري و عليه قوه قضاييه مقاله بنويسي و سخنراني كني و قوه را به چالش بكشي، اگر مشاهده مي‌شد كه در همه عرصه‌ها وارد مي‌شوي انسان دلش نمي‌سوخت؛ اين آقايان حق ورود به مسائل قضايي را ندارند.
    چطور است كه از هر چه حمايت مي‌كني افراد مساله‌دار و كساني است كه وابسته به ضد انقلاب و اپوزيسيون هستند. يك بار شده كه بيايي و از پرونده افراد عادي حمايت كني. اگر شما مدعي آزادي هستي چرا براي همه اين سنگ را به سينه نمي‌زني؟ چرا دروغ مي‌گويي؟ اين نشان‌دهنده اين است كه به دنبال اجراي عدالت حقيقي نيستيد.
     اجازه بدهيد قوه قضاييه با آرامش به پرونده‌ها رسيدگي كند. اقتدار قوه قضاييه بايد حفظ شود و اگر ايرادي داريد، منطقي، عقلي و حقوقي مطرح كنيد. آدم دلش از اينجا مي‌سوزد كه اصلا اطلاعي از محتويات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوي مي‌كند.
    كساني كه دنبال براندازي نظام هستند، قوه قضاييه را هدف قرار داده‌اند. قصد دارند قوه قضاييه را به انحاي مختلف بكوبند؛ از نسبت‌هاي ناروا گرفته تا توهين و دروغ، هدف‌شان سلب اعتماد مردم است.
    نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين دو وظيفه مهم سازمان بازرسي است. اگر چنانچه در سازمان بازرسي به اين دو وظيفه عمل شود، بايد شاهد اين همه فساد باشيم؟ اين به معناي نفي زحمات شما نيست اما خروجي كار شما را مي‌خواهيم تحليل كنيم. به نظر شما چه اشكالاتي در كار ما و دستگاه قضا هست كه شاهد اينگونه فسادها در ادارات هستيم.
    سيستم بانكي ما سيستم ناسالمي است و دليل اين همه اختلاس‌ها و سوء برداشت‌ها و پرداخت تسهيلات به نورچشمي‌هاست. اگر سيستم بانكي ما درست بود، نبايد شاهد چنين وضعي مي‌بوديم. همين الان بيش از 12 الي 13 پرونده در هيات انتظامي بانك مركزي مطرح است.
    قوه‌ قضاييه هم كه مي‌خواهد به پرونده‌هاي مهم و مهره‌هايي كه به برخي جاها اتصال دارند ورود كند، يك آقاي بزرگواري مي‌گويد قوه قضاييه بيكار است و احضار مي‌كند و آقاي بزرگوار ديگري مي‌گويد قوه قضاييه برخورد سياسي مي‌كند.
    متاسفانه خصوصي‌سازي به چاه ويل تبديل شده است. در خصوصي‌سازي با اموال بيت‌المال چه كردند؟ از شركت آذرآب و هپكو گرفته تا پتروشيمي كرمانشاه. بايد يك فكري كرد. امروز بايد از نظارت سيستماتيك بيشتر استفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون