• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3927 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر

4 استاندار جديد انتخاب شدند

تداوم سنت انتصاب استانداران غير بومي در دولت دوازدهم

روز گذشته 4 استاندار جديد دولت دوازدهم مشخص شدند تا شمار استانداران تعيين شده تا اينجا به عدد 17 برسد. بنا به گفته سيد سلمان ساماني، سخنگوي وزارت كشور در جلسه ديروز هيات دولت محمدمهدي شهرياري، به عنوان استاندار آذربايجان غربي، بهمن مرادنيا، به عنوان استاندار كردستان، سيد مناف هاشمي به عنوان استاندار گلستان و سيد علي آقازاده به عنوان استاندار مركزي تعيين شدند.  انتخاب اين استانداران نشان مي‌دهد وزير كشور همچنان به سنت انتخاب استانداران غير بومي و همچنين جابه‌جا كردن استانداران سابق پايبندتر است. هر چند چهار استاندار تازه معرفي شده قبلا در دولت يازدهم استاندار نبوده‌اند اما سه نفر از آنها غير بومي محسوب مي‌شوند. از ميان ساير استانداران معرفي شده تا اينجا هم بيش از نيمي از آنها صرفا در استان‌هاي مختلف جابه‌جا شده‌اند.
استانداران معرفي شده چه سوابقي دارند؟
محمدمهدي شهرياري از فرانكفورت آلمان راهي اروميه خواهد شد تا به عنوان يك استاندار غيربومي جاي قربانعلي سعادت سكان استانداري آذربايجان غربي را در دست بگيرد. او از سال 93 سركنسول وزارت امور خارجه در فرانكفورت بوده است. شهرياري متولد مانه و سملقان از شهرهاي استان خراسان شمالي و 53 ساله است. شهرياري از سال 73 به عنوان كارشناس در دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه مشغول به‌كار شد و سال 86 در جريان انتخابات مجلس هشتم به عنوان نماينده بجنورد وارد مجلس شد هرچند براي دو دوره بعدي ردصلاحيت شد. او سال 65 در جريان استفاده عراق از سلاح شيميايي در منطقه شلمچه مجروح شده و جانباز محسوب مي‌شود.  بهمن مرادنيا، استاندار كردستان متولد سال 44 در بيجار بوده و مدرك فوق ليسانس مديريت دولتي دارد. او نماينده حوزه انتخابيه بيجار در دوره هشتم بود كه حالا به عنوان استاندار كردستان جانشين عبدالمحمد زاهدي شده است. مرادنيا از حاميان محمود احمدي‌نژاد و از نزديكان محمدرضا رحيمي معاون اول دولت او است كه حالا در دولت تدبير و اميد كليد استانداري كردستان را تحويل گرفته است.  سيد مناف هاشمي استاندار گلستان متولد سال 46 در ملرد هزارجريب نكا است.
او فوق ليسانس و دكتراي خودش را در انستيتوي كارولينسكا سوئد در رشته شهرسازي به پايان رسانده است. هاشمي پيش از اين معاونت توسعه و پشتيباني و جانشيني وزارت ورزش و جوانان بود كه براي انتخابات شوراي شهر از سمتش استعفا داد. او در دوره مديريت محمدباقر قاليباف در شهرداري تهران مسووليت‌هايي مانند معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري، قائم‌مقام معاونت خدمات شهري، مديركل تشخيص و وصول درآمد را بر دوش داشته است و با روي كار آمدن حسن روحاني به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و پس از استعفاي محمود گودرزي، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد. او همچين در دولت اصلاحات مديركل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور بود.  سيد علي آقازاده، استاندار مركزي هم از وزارت ورزش و جوانان آمده است. رياست اداره در معاونت امنيتي و انتظامي وزارت كشور در سال‌هاي 81 - 1377 از سوابق اجرايي آقازاده بوده و همچنين در سال‌هاي 85 - 1381 فرماندار شهرستان بندرانزلي، در سال‌هاي 87- 1385 فرماندار شهرستان شازند و در سال‌هاي 88- 1387 معاون خدمات شهري شهرداري كرج و نيز در سال‌هاي 92- 1388 شهردار كرج بوده است. مديرعامل و عضو هيات‌مديره شركت مادر تخصصي توسعه ايرانگردي و جهانگردي در اسفند 1392 از ديگر سمت‌هاي آقازاده بوده است. او در حكمي از سوي وزير ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون