• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

خبر كوتاه

دعوت سعيد سهيلي از آقاي دوربيني براي حضور مقابل دوربينش
انتشار فيلم برخورد حجت‌الاسلام قرائتي با حسين نمازي «آقاي دوربيني» واكنش بسياري به دنبال داشت. برخي از كاربران فضاي مجازي ضمن انتقاد از اين نحوه برخورد، خواستار عذرخواهي از آقاي دوربيني شدند. از همين رو عزت‌الله ضرغامي،  رييس اسبق رسانه ملي ضمن تماس با آقاي قرائتي از او درخواست دلجويي كرد: «با آقاي قرائتي تماس گرفتم و در اين مورد با ايشان صحبت كردم. كاملا معلوم بود كه خود ايشان از اين مساله بسيار ناراحت هستند. دليل عصبانيت‌شان را در آن برنامه براي من توضيح دادند ولي تصريح كردند كه از رفتار خود پشيمان هستند. گفتند كه ما فقط ۱۴ معصوم داريم و همه ممكن است خطا و اشتباه كنند.»
از ميان سينماگران هم سعيد سهيلي تنها كارگرداني بود كه به انتشار اين ويديو واكنش نشان داد و از حسين نمازي دعوت كرد تا در تازه‌ترين اثر سينمايي‌اش حاضر شود: «آقاي قرائتي پرخاش ممنوع! با خشم فرموديد كه اين آقا را بيرون كنيد، چرا كه حواس مرا پرت مي‌كند. يك لحظه حواس‌پرتي و اين همه عصبيت؟! شما با خشم ايشان را به پشت دوربين، به زير پايه دوربين تبعيد كرديد. اما من با مهر و افتخار ايشان را براي نخستين فيلمم به جلوي دوربين دعوت و به اين دعوت مباهات مي‌كنم. دوباره تكرار مي‌كنم... خشم و پرخاش ممنوع.» اين اتفاق اگرچه ظاهر چندان خوشايندي براي آقاي دوربيني نداشت، اما مي‌تواند سرآغاز ورود او به عرصه سينما باشد و شايد تلاش و ممارست او براي ديده شدن بعد از 40 سال به نتيجه رسد.
در نهايت محسن قرائتي در توييتي از خدا، آقاي نمازي و هر كس ديگري كه به هر دليلي از او ناراحتي به دل دارد عذرخواهي كرد.

مرضيه برومند « پروازشماره 745» را افتتاح كرد
اجراي افتتاحيه نمايش « پروازشماره 745» با حضور جمعي از بانوان تئاتر و سينما همچون رخشان بني‌اعتماد، منيژه حكمت، مهتاب كرامتي، فرشته طائرپور، سودابه سالم، شيرين يزدان بخش و با سخنان مرضيه برومند در تالار سايه تئاتر شهر روي صحنه رفت. اين نمايش كه نوشته و كار مرجان پورغلامحسين است، دوشنبه 24 مهرماه با حضور مديركل هنرهاي نمايشي افتتاح شد.
مرضيه برومند كارگردان تئاتر، سينما و تلويزيون و دبير جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران – مبارك در آيين افتتاحيه اين اثر نمايشي گفت: «نمايش «پرواز شماره 745» از جمله آثار نمايشي ممتازي است كه طي ماه‌هاي گذشته در جشنواره‌هاي متعدد بين‌المللي روي صحنه رفته و با استقبال مخاطبان نيز مواجه شده است. براي من مايه خوشحالي و افتخار است كه اين نمايش توسط يك بانوي هنرمند نوشته، بازي وكارگرداني شده است. » هرمز هدايت، مهدي شفيعي، پيمان شريعتي، رسول صادقي از جمله مهماناني بودند كه در نخستين اجراي نمايش «پروازشماره 745» در تالار سايه حضور پيدا كردند. اين نمايش هر شب ساعت 20 در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي‌رود.

مشاهير هنرهاي تجسمي در يك مستند
مستند «مشاهير» به كارگرداني اميرحسين مجتهدي و تهيه‌كنندگي حميد مجتهدي كه نگاه اصلي آن پرداختن به هنرهاي تجسمي است، به زودي كليد مي‌خورد.
اميرحسين مجتهدي در گفت‌وگو با ايسنا درباره جزييات اين مستند كه در شبكه چهار سيما توليد مي‌شود، گفت: «نگاه اصلي ما به نقاشي‌ها و آثار تجسمي است و نخستين قسمت از اين مستند در كاخ موزه جهان‌نما كه آثار تجسمي زيادي در آن وجود دارد كليد خواهد خورد. » به گفته او راوي مستند «مشاهير ايران» عليرضا جهادي خواهد بود.  
او گفته است: «اين مستند يك مستند بيوگرافي و دراماتيك است كه در آن قرار است هم هنرمندان تجسمي را معرفي كنيم و هم به آثار آنها بپردازيم. قصد داريم پس از موزه‌ها با مشاهير عرصه تجسمي گفت‌وگوهايي ترتيب دهيم. »

هم‌انديشي با موضوع ويرايش با حضور حسين سناپور
نشست هم‌انديشي «ويرايش ادبيات داستاني تاليفي» از سلسله هم‌انديشي‌هاي ويرايش با حضور حسين سناپور، رضا جعفري و محمد حسيني در انتشارات فني ايران برگزار مي‌شود. در اين هم‌انديشي ضرورت و ويژگي‌هاي ويرايش تخصصي آثار داستاني بررسي شده و موانع و مشكلاتي كه در روند شكل گرفتن رابطه‌اي خلاق ميان داستان‌نويس و ويراستار وجود دارد، مورد بحث قرار مي‌گيرد. اين نشست، روز چهارشنبه 26 مهرماه ساعت 16:30 در انتشارات فني ايران واقع در خيابان ميرعماد برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون