• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

واكنش اعضاي شورا به ديواركشي مجلس

حميدرضا خالدي| سوژه ممنوع‌التصويرشدن شهردار تهران ديروز هم همچنان خبرساز بود. ديروز پس از آنكه شهردار تهران درمورد ممنوع التصويري‌اش اظهار بي‌اطلاعي كرد، دوباره اعضاي شورا درمورد اين مساله واكنش نشان دادند. محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران در اين زمينه در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: من هم اين خبر را شنيده‌ام ولي نمي‌دانم تا چه حد درست است. ولي مسلما موضوع را پيگيري مي‌كنم. اميدوارم بتوانم از طريق سابقه دوستي كه با رييس سازمان صدا و سيما دارم بتوانم وي را به شورا دعوت كنم و توضيحاتش را بشنويم.
اما اين، تنها اظهارنظر در مورد اين خبر نبود. درهمان جلسه ميرلوحي يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر تهران نيز درخواست كرد تا از رياست سازمان صدا و سيما دعوت شود در شورا حضور پيدا كند و رويكردهاي جديد رسانه ملي را مطرح كند تا اعضاي شورا نيز بر اساس اين رويكردها اطلاع‌رساني بهتري داشته باشند و زمينه‌هاي انتقال اطلاعات براي جامعه به عنوان يك ضرورت قطعي را به درستي انجام دهند.
وي ادامه داد: مديران قبلي شهرداري تهران از اين شبكه به آن شبكه مي‌رفتند، اما در اين دوره اين موضوع را مشاهده نمي‌كنيم. موضوع ديواركشي در اطراف ساختمان مجلس نيز يكي ديگر از موضوعات مطرح شده در صحن ديروز شورا بود. محمدجواد حق‌شناس صبح ديروز در تذكر پيش از دستور خود با اشاره به بازديد روز گذشته‌اش از ساخت و سازهاي اطراف مجلس گفت: شاهد هستيم اخيرا مجلس با هدف تامين و ارتقاي شرايط امنيتي اقدام به انجام اصلاحات معابر پيرامون ميدان كرده كه ادامه اين مسير لطمات جبران‌ناپذيري را به ميدان وارد مي‌كند.  رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با بيان اينكه ايجاد ديواره آجري در روبه‌روي مجلس ملي علاوه بر اينكه باعث تصرف معبر پياده‌راه روبه‌روي مجلس شده، باعث برهم زدن چهره اين اثر ملي شده است، گفت: هيات رييسه در روز چهارشنبه با رييس مجلس ديداري دارند كه بهتر است اين موضوع با وي مطرح شود.  وي گفت: لازم است طرح توسعه مجلس به رويت شوراي شهر درآيد و با توجه به وسعت اقدامات بهتر است شوراي عالي معماري و شهرسازي نسبت به اين طرح ورود كند. پس از ارايه اين گزارش، رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش نيز در همين زمينه گفت: بهتر است نامه‌اي خطاب به هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي تنظيم شود تا مسائل مربوط به اين طرح امنيتي و چرايي انسداد معابر قيد شود تا در جلسه روز آتي با رييس مجلس اين موضوع را بررسي كنيم.  از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه ديروز شورا، بررسي كليات طرح الزام شهرداري به ارايه لايحه برنامه عملياتي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسكوني و غيرمسكوني و رفع خطر احتمالي از آن بود كه با كسب اكثريت آرا به تصويب رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون