• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3955 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان

فرزندان تختي، وارثان پوريا

قهرمانان در كنار زلزله‌زدگان

وحيد جعفري

درست كه زلزله انسان مي‌كشد؛ اما انسانيت را هم زنده مي‌كند! حالا همه جا بحث زلزله و كمك به زلزله‌زدگان است. زلزله آمده و آدم‌هاي زيادي جان و زندگي‌شان را از دست داده‌اند؛ حادثه‌اي است طبيعي و نمي‌توان مانعش شد اما بي‌ترديد مي‌توان جلوي بسياري از اتفاقات را -كه با آمدن بلاياي طبيعي رخ مي‌دهد- گرفت. در واقع علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد، آيا علاجي كرده‌ايم؟! آنان كه در كرمانشاه حضور دارند از بحران مديريت مي‌گويند، نمي‌دانيم شايد از روي احساسات باشد؛ اما اگر نباشد چه؟! پس نبايد دست روي دست گذاشت.
باري، زلزله آمده و حالا كه آمده است و همه ما به آمدن آن واقفيم، بايد آستين‌ها را بالا زده و كاري كنيم، عالم بي‌عمل، چو زنبور بي‌عسل است! تكليف مشخص است، آنها كه زلزله به جان و زندگي‌شان زده، تسليت نمي‌خواهند، كمك مي‌خواهند و بهتر است هركس به اندازه توان و بضاعت خود كمك كند؛ چه مادي و چه معنوي.
مردم مصيبت ديده چشم ياري به هموطنان دوخته‌اند و كمك به همنوع رسالت ما است. مردم پهلوان‌پرور كرمانشاه انتظار ويژه از جامعه ورزش و قهرمانان دارند، آنها چشم به راه وارثان پورياي ولي هستند.
علي دايي، ستاره نام‌آشناي فوتبال مردانه وارد ميدان شده و شماره‌ و تصويري در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرده است و خواستار اين شده مردم با اين شماره تماس گرفته و كمك‌هاي غيرنقدي خود را به او برسانند تا به دست مردم زلزله زده برساند.
قرار است از ساعت نه و نيم صبح تا پانزده امروز چهارشنبه در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران نيز چهره‌هاي ورزشي و ديگر قهرمانان كشور به همراه مديران ورزش و رييسان فدراسيون‌ها در كنار ساير اقشار جامعه گرد هم آمده و كمك‌هاي مردمي را جمع كرده و به دست زلزله‌زدگان برسانند.
در اقدامي جالب كيانوش رستمي، قهرمان وزنه‌برداري المپيك 2016 ريو و بهترين وزنه‌بردار جهان كه خود كرمانشاهي است مدال طلاي المپيك خود را به نفع مردم زلزله‌زده به حراج بگذارد. رستمي، در حاشيه تمرين تيم‌ ‌ملي وزنه‌برداري براي حضور در مسابقات قهرماني جهان در مورد حراج مدال المپيك خود براي كمك به زلزله‌زدگان كرمانشاه، چنين گفت: به مردم ايران تسليت مي‌گويم و اميدوارم مسوولان و مردم كمك كنند تا حداقل بازماندگان اين اتفاق در شرايط ايده‌آلي قرار بگيرند. من دوست داشتم كه كمكي كنم چراكه ما ايراني‌ها پشت سر هم قرار داريم و از اين رو مدال طلاي المپيكم را به حراج گذاشته‌ام تا مبلغ حاصل از فروش آن را به زلزله‌زدگان كمك كنم.
كشتي‌گيران اين فرزندان جهان پهلوان غلامرضا تختي نيز در حركتي جالب روزنامه‌هاي صبح ايران را كه همگي تصوير و تيتر زلزله را انعكاس مي‌دهند به دست گرفته و با گرفتن عكس و انتشار آن در صفحات مجازي پيام همدردي خود را انعكاس داده‌اند. قرار است امروز چهارشنبه جمعي از قهرمانان كشتي به نمايندگي از خانواده كشتي ايران و به ياد كمك‌هاي جهان پهلوان تختي -كه آن زمان به مردم زلزله‌زده بويين‌زهرا كرده بود- راهي كرمانشاه شده و ياري رسان مردم مناطق زلزله‌زده باشند. فدراسيون كشتي نيز در پي درخواست‌هاي مردمي، شماره حساب 294110119232121 بانك پاسارگاد به نام فدراسيون كشتي را جهت كمك به زلزله‌زدگان اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون