• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3969 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با برانكو ايوانكوويچ

درباره تمديد قرارداد عجله نكنيد

پس از گذراندن تعطيلات و آغاز مجدد ليگ، پرسپوليس در دوبازي عملكرد مطلوب گذشته را نداشت اما در ادامه دوباره به روز‌هاي اوج خود رسيد. شاگردان برانكو ابتدا برابر پديده در ورزشگاه آزادي با تساوي بدون گل متوقف شدند و در ادامه در يك ديدار پر از هيجان مقابل پارس جنوبي يك بر صفر به پيروزي رسيدند تا اينكه در نهايت چهار بر صفر ذوب‌آهن را شكست دادند. برانكو ايوانكويچ اعتقاد دارد تيمش در برابر ذوب‌آهن بهترين عملكرد ممكن را داشت. او بر اين باور است كسب پيروزي چهار بر صفر برابر شاگردان قلعه‌نويي حاصل تلاش بازيكنانش بوده است. در ادامه گفت‌وگوي ما را با سرمربي پرسپوليس مي‌خوانيد.

 

ابتدا درباره پيروزي برابر ذوب‌آهن صحبت كنيد. تيم‌تان بعد از دو بازي نه چندان خوب، نمايشي فوق‌العاده برابر ذوب‌آهن داشت.

براي اين برد خيلي خوشحال هستم. يك بار ديگر به خاطر نمايش عالي كه بازيكنانم در اين بازي داشتند به آنها تبريك مي‌گويم واقعا يك بازي باكيفيت را در حد ليگ قهرمانان آسيا بازي كردند. آنها مسووليت‌پذيرانه با نظم تاكتيكي و منسجم بازي كردند و به همين خاطر از آنها راضي هستم. اين من را بيشتر از شكستن طلسم نبردن خوشحال مي‌كند. از هواداران‌مان هم تشكر مي‌كنم. اين برد هم حاصل تلاش بازيكنان بوده است.

شما صحبت از تلاش بازيكنان و نمايش خوب تيم‌تان مي‌كنيد درحالي كه قلعه‌نويي بعد از بازي عنوان كرد فقط چهار توپ روي دروازه تيمش آمد و به گل تبديل شد.

اين صحبت‌ها طبيعي است. هر كسي به روش خودش نگاه مي‌كند اما يك چيز را يادآوري مي‌كنم. نخستين شانس گل منشا، دقيقه پنج بود. يك شانس ديگر هم مسلمان در موقعيت تك به تك داشت و پس از آن دوباره منشا صاحب موقعيت شد. موقعيت‌هاي ديگري هم داشتيم كه شايد كمتر خطرناك بود. خود حريف مي‌دانست كه ما ضربه‌هاي ايستگاهي زيادي تمرين مي‌كنيم و روي همين كار هم به گل رسيديم. اين برد ما اتفاقي نبود و شانس‌هاي گل ۱۰۰ درصد زيادي داشتيم. دوست دارم يكي بگويد ذوب آهن چقدر شانس گل‌زني داشت. امروز هم كه هنوز مشخص نشده پنالتي‌اي كه عليه ما گرفته شد درست بود يا نه.

البته يكي از نكات بازي شما با ذوب‌آهن اشتباه داوري بود كه داور به اشتباه عليه تيم شما پنالتي گرفت. اين اشتباهات، شما را اذيت نمي‌كند؟

اين پنالتي در يك لحظه كليدي عليه ما گرفته شد. مقابل پارس جنوبي هم همين طور براي تيم حريف پنالتي گرفته شد. اين تصميمات تاثيرگذار است. من دوست ندارم درباره داوري صحبت كنم چون به تصميم آنها احترام مي‌گذارم ولي ما بايد طوري كار كنيم كه تيم ما روز به روز بهتر شود. به خاطر همين گفتم كه از تيم به لحاظ تاكتيكي و تكنيكي راضي هستم.

يكي ديگر نكات فني تيم شما استفاده از دو هافبك دفاعي است. خيلي‌ها مي‌گويند با اين روش بازي، موقعيت گل كمتري خلق مي‌كنيد.

هجومي بازي كردن به اينكه چند بازيكن عقب و چند بازيكن جلو بازي مي‌كنند بستگي ندارد بلكه بايد به اين توجه كرد كه چه تعداد بازيكن به ۱۸ قدم حريف وارد مي‌شوند. من هميشه از بازيكنانم مي‌خواهم كه حداقل سه تا چهار نفر در محوطه جريمه حريف حضور داشته باشند. من آزادي عمل مي‌دهم تا بتوانند فشار مضاعف روي تيم حريف بياورند. ما در حال حاضر نسبت به پارسال نتايج بهتري كسب كرديم و گل‌هاي كمتري هم دريافت كرديم.

روز جمعه قرعه‌كشي جام‌جهاني برگزار شد و در نهايت ايران با اسپانيا، پرتغال و مراكش همگروه شد. ارزيابي‌تان از اين گروه چيست؟

زمان سرمربيگري من هم با پرتغال همگروه شديم. مربي آنها قهرمان جهان، اسكولاري بود. شايد آن تيم بهترين تيم ملي تاريخ پرتغال بود. آن زمان آنها در جام ملت‌هاي اروپا دوم شده بودند آنها رونالدو، فيگو، دكو، مانيش و... را در اختيار داشتند و تيم عجيبي ساخته بودند. ما ۲ بر صفر به آنها باختيم ولي يك پنالتي عليه تيم ما گرفته شد كه نبايد آن اشتباه را مي‌كرديم. دكو هم از فاصله ۳۰-۴۰ متري به ما گل زد. ايران گزينه صعود نيست اما من روي انگيزه و شوق مبارزه بازيكنان حساب باز مي‌كنم. آنها خيلي وقت است كه با هم هستند و ايران حق خوش‌بيني را دارد.

مهم‌ترين سوالي كه اين روزها از شما مي‌شود درباره تمديد قراردادتان است. قراردادتان را تمديد مي‌كنيد؟

عجله نكنيد. كارها خوب پيش مي‌رود. صحبت‌هاي خوبي انجام داده‌ايم اما فعلا تمركزمان روي بازي با سپيدرود است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون