• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4027 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

نايب‌رييس كميسيون اقتصادي:

راه برون‌رفت از وضعيت فعلي رونق فضاي كسب و كار است

نايب‌رييس كميسيون اقتصادي اظهار داشت: فضاي كسب‌وكار كشور و فضاي توليد ما مساعد نيست و چون محيط كسب‌وكار در كشور مناسب سرمايه‌گذاري نيست و تلاش نظام‌مند و بااراده‌اي هم براي اصلاح آن صورت نمي‌گيرد؛ نقدينگي‌هاي سرگردان به سمت توليد هم هدايت نمي‌شوند و به سمت خريد ارز و طلا حركت مي‌كنند و باعث مي‌شود تا شاهد وضعيت فعلي باشيم.

فريد موسوي، نماينده تهران و نايب‌رييس كميسيون اقتصادي در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين با اشاره به آشفتگي بازار ارز گفت: اخيرا يك‌سري اتفاقاتي در فضاي اقتصادي‌مان افتاده و 11 هزار ميليارد دلار از سوي دولت و توسط بانك مركزي براي رفع مسائل و مشكلات پولي و بانكي تزريق شد، اتفاقا اين مبلغ هم به قشري داده‌شده كه به‌هرحال اعتماد قبلي را نسبت به شبكه بانكي ما نداشتند.

وي افزود: در چنين فضايي نقدينگي هم كه در شبكه بانكي داريم و بيش از 1400 هزار ميليارد است با تلاطم بازار ارز و كاهش سود بانكي به 15 درصد تحت‌الشعاع قرار مي‌گيرد و حساس مي‌شود كه به سمت بازار ارز حركت كند.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: از سوي ديگر فضاي كسب‌وكار كشور و فضاي توليد ما مساعد نيست و چون محيط كسب‌وكار در كشور مناسب سرمايه‌گذاري نيست و تلاش نظام‌مند و بااراده‌اي هم براي اصلاح آن صورت نمي‌گيرد؛ نقدينگي‌هاي سرگردان به سمت توليد هم هدايت نمي‌شوند و به سمت خريد ارز و طلا حركت مي‌كنند و باعث مي‌شود تا چنين وضعيتي را شاهد باشيم.

موسوي تصريح كرد: براي برون‌رفت از وضعيت فعلي كه ارز يك بخشي از آن است و بسياري از مسائل و مشكلات و پيچيدگي‌هايي كه اقتصاد ما دارد مانند بحث اشتغال؛ هيچ راهي ندارد جز اينكه با انگيزه و اراده قوي و با يك هماهنگي ميان مجلس و دستگاه‌هاي مختلف اجرايي فضاي كسب‌وكار را بهبود بدهيم و رتبه 124 در اشتغال را ارتقا ببخشيم.

وي ادامه داد: اگر اين اتفاق بيفتد و اراده‌اي براي اين اقدام به وجود بيايد قطعا فضاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري و توليد شكل مي‌گيرد و مشكل اشتغال و رشد اقتصادي حل مي‌شود. نايب‌رييس كميسيون اقتصادي خاطرنشان كرد: زماني كه بازار ارز و سكه رشد پيدا مي‌كند مشكلات بسياري را در ديگر بخش‌هاي اقتصادي ما به وجود مي‌آورد. بنابراين ما راهي نداريم غيرازاينكه فضاي كسب‌وكار كشور را رونق بدهيم. موسوي در خصوص اينكه آيا دولت نبايد بازار ارز را كنترل كند، اظهارداشت: روند طبيعي در بازار ارز بايد وجود داشته باشد و دولت مديريت خود را دارد ولي يك مقدار بايد مسائل ديگري را هم مدنظر قرار بدهند اما هر كار ديگري جز رونق كسب‌وكار هم كه انجام دهند مسكن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون