• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4056 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

مرد مرموز تيم ملي كنار گذاشته شد

اخراج بامدادي

اشرف جمشيدي

 

 

قرعه‌كشي جام‌جهاني كه در روسيه برگزار مي‌شد، يك نكته بيشتر از همه در ذوق خبرنگاران ورزشي مي‌زد. در كنار كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي در تالار مسكو، يك فرد آشنا براي اهالي مطبوعات قرار داشت؛ بامداد ميرزايي. فردي كه خود را كارگزار تيم ملي مي‌خواند و در جام‌جهاني 2014 هم تنها كسي خارج از كادر فني بود كه در اتوبوس تيم ملي رفت و آمد مي‌كرد. بامداد ميرزايي حالا و بعد از چند ماه جنجالي‌ترين چهره فوتبال ايران در دو سه هفته اخير است. او همان كسي است كه گفته مي‌شود بازي با تيم سيرالئون را براي ايران تنظيم كرد تا صداي مدافعين كي‌روش هم در بيايد. با اين همه كارلوس كي‌روش در كنفرانس خبري قبل از بازي دوستانه تيم ملي مقابل تونس، بامداد را كنار خود نشاند تا به اين شيوه جواب منتقدين را بدهد؛ مساله‌اي كه باعث شد تا تقابل رسانه‌ها با كي‌روش بيشتر از گذشته شود. بامداد ديروز اما مهدي تاج، رييس فدراسيون فوتبال روي خط آمد و در اين باره به سوال عادل فردوسي‌پور توضيح داد: «در خصوص حضور بامداد ميرزايي در نشست خبري قبل و بعد از بازي ايران و تونس، فدراسيون فوتبال نيز سوال كرده و خود آقاي كي‌روش نظرش اين بوده كه ديگر آقاي ميرزايي همراه تيم ملي نباشد؛ قرار است ايشان از اين به بعد كار خودش را انجام دهد. » اين صحبت‌ها يعني اخراج بامدادي بامداد ميرزايي. البته آن‌طور كه تاج گفته او قرار است ديگر در اطراف تيم ملي نباشد اما ممكن است همچنان براي تيم ملي بازي دوستانه تدارك ببيند.

 

فدراسيون ميرزايي را اخراج كرده يا كي‌روش؟

ديروز و پس از برنامه نود در ابتدا برخي فكر كردند مهدي تاج به دليل شايعات به وجود آمده در اطراف تيم ملي به كي‌روش دستور اخراج ميرزايي را داده اما برخي از كانال‌هاي تلگرامي خبر داغ ديگري داشتند. طبق ادعاي كانال تلگرامي پشت پرده فوتبال، انتقاد علي كريمي از كيفيت پايين چمن كمپ تمريني تيم ملي در اتريش باعث شده تا كي‌روش شديدا از بامداد به خاطر اينكه تيمش را به كمپ مربوطه آورده انتقاد كند. ظاهرا كي‌روش آنقدر از اين موضوع عصبي بوده كه به ميرزايي توهين مي‌كند تا او هم به حالت قهر اردو را ترك كند.

البته گفته مي‌شود كي‌روش اصلا علاقه‌اي به رسانه‌اي شدن اين ماجرا نداشته اما حالا كه اين خبر پخش شده بايد ديد واكنش او و فدراسيون فوتبال به اين شايعه چيست.

 

واكنش علي كريمي

روز گذشته علي كريمي كه مدت‌هاست شمشير را براي كي‌روش از رو بسته، به بهانه تاييد خبر اخراج بامداد ميرزايي از كادر تيم ملي، با انتشار عكسي از او و كي روش، اين متن را نوشت: «ضرب المثل خارجي: روباه بوي گندش رو زودتر از ديگران، استشمام مي‌كند.» حالا بايد ديد كي‌روش كه اصولا هيچ انتقادي از خودش را بي‌پاسخ نمي‌گذارد به اين پست كريمي واكنشي نشان خواهد داد يا نه. او هنوز در قبال خبر اخراج بامداد هم واكنشي نداشته.

 

بامداد ميرزايي كيست؟

وبسايت برنامه نود چند روز قبل از اتمام سال 96 و همزمان با بالاگرفتن حاشيه‌هاي تيم ملي، گزارش بلند بالايي درباره بامداد ميرزايي نوشت و او را اينگونه معرفي كرد: داستان بامداد ميرزايي و فدراسيون فوتبال به سال‌ها پيش بازمي‌گردد. در سال‌هاي اول حضور علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال كه مصادف شده بود با ناكامي‌هاي فوتبال ايران در عرصه بين‌المللي، تيم‌هاي ملي رده سني در آسيا مرتب ناكام مي‌شدند و البته تيم ملي فوتبال ايران هم در راه حضور در جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي ناكام شده بود.

كميته روابط بين‌الملل در آن زمان براي اينكه بتواند در شرايط سياسي حاكم بر آن سال‌ها، بازي‌هاي دوستانه براي تيم ملي بزرگسالان جفت و جور كند، همكاري‌اش را با بامداد ميرزايي و شركت فرانسوي كه در روزهاي گذشته نامش بر زبان‌ها افتاده آغاز كرد. با توجه به سابقه فوتبالي بامداد ميرزايي و اينكه او فرزند علي ميرزايي مديرعامل سابق پرسپوليس در اوايل دهه ۸۰ بود و پدرش از دوستان نزديك مهدي محمد نبي دبيركل وقت فدراسيون به شمار مي‌‌رفت و همچنين تسلط خوب ميرزايي بر زبان‌هاي انگليسي و فرانسه، همكاري‌هاي فدراسيون فوتبال و بامداد ميرزايي و همچنين شركت فرانسوي EVOL پررنگ و پررنگ‌تر شد.

خبرگزاري‌ها بامداد ميرزايي را به عنوان واسطه ايراني-كانادايي معرفي مي‌كردند و از سال ۹۱ بسياري از رسانه‌ها اعلام مي‌كردند كه نزديك‌ترين شخصيت ايراني به كارلوس كي‌روش بامداد ميرزايي است. در هر حال او به مرور زمان جاي پايش را در فدراسيون فوتبال سفت كرد و حتي كارش به جايي رسيد كه مدير برنامه‌هاي سيدمهدي رحمتي هم شد. حضور او در اردوي تيم ملي باعث رفاقتش با چند بازيكن شد و همان زمان بود كه مطرح شد بامداد ميرزايي تنها ايجنت بازي نيست و مي‌تواند نقش ايجنت فوتبال را هم ايفا كند و حتي شايعاتي مطرح شد كه او مديربرنامه چند بازيكن ديگر هم شده اما تنها كارگزاري او با سيد مهدي رحمتي رسانه‌اي شد كه پس از كنارگذاشته شدن رحمتي توسط كي‌روش، همكاري‌هاي بامداد و رحمتي هم به پايان رسيد. او سعي كرد با زيركي خاصي به كي‌روش نزديك شود و شركت فرانسوي را به او بشناساند. با پرزنت كردن‌هاي شركت فرانسوي، كي‌روش متقاعد شد كه با بامداد ميرزايي از نزديك كار كند. البته هنوز كسي نمي‌دانست كه همكاري كي‌روش و بامداد در چه حدي است. اما كي‌روش روي حضور بامداد ميرزايي در كادر تيم ملي تاكيد داشت و اين در حالي بود كه همان زمان برخي رسانه‌ها روي حضور بامداد ميرزايي و هوشنگ مقدس حساس شده بودند. در هر حال چيزي كه از بامداد ميرزايي به رسانه‌ها نشان داده مي‌شد هماهنگي بازي‌هاي دوستانه، اردوهاي خارج از كشور و تقريبا همه آنچه كه به عنوان برنامه آماده‌سازي تيم ملي طي سال‌هاي گذشته بود و وقتي هم كسي قصد داشت درباره شركت فرانسوي سوال بپرسد، شركتي به نام «Evol Sport» به عنوان واسطه معرفي مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون