• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4056 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

ليگ اهميتي براي كي‌روش ندارد

محمد پنجعلي

1- بسيار متاسفم كه سرمربي تيم ملي اينچنين به فوتبال ايران نگاه مي‌كند و باز هم ثابت كرد ليگ كشورمان براي او كوچك‌ترين اهميتي ندارد. فدراسيون فوتبال هم به جاي برخورد با اين مربي بيشتر به او پر و بال مي‌دهد تا «كي روش» هر كاري كه دلش مي‌خواهد انجام دهد. سرمربي تيم ملي بايد حامي تمامي بازيكنان فوتبال كشور باشد نه اينكه در اظهارات خود اعلام كند بازيكنان شاغل در ليگ برتر توانايي حضور در جام جهاني را ندارند. اين اظهارنظر «كي روش»، توهين به فوتبال ايران است زيرا تيم ملي با همين بازيكنان توانست به جام جهاني صعود كند. جهانبخش، آزمون، طارمي و ساير بازيكنان لژيونر فوتبال ايران در باشگاه‌هاي ايران تربيت شده‌اند و از همين ليگ به باشگاه‌هاي معتبر دنيا راه يافته‌اند. از كي روش به عنوان يك مربي با تجربه به خاطر اين گونه اظهارنظرها تعجب مي‌كنم و مطمئن باشيد او با اين صحبت، انگيزه بازيكنان داخلي را به‌شدت كاهش مي‌دهد.

2- پرسپوليس در ديدار با نسف قارشي ازبكستان به فكر كسب يك امتياز و صعود از گروه خود در ليگ قهرمانان آسيا بود كه به اعتقاد من اين بهترين تصميم كادر فني براي اين مسابقه محسوب مي‌شود. پرسپوليس در گروه بسيار دشواري قرار داشت كه خوشبحتانه در اين مرحله با موفقيت كار خود را پشت‌سر گذاشت. افت پرسپوليس در هفته‌هاي اخير امري عادي است. اين اتفاق در فوتبال دنيا كاملا طبيعي بوده و بزرگ‌ترين باشگاه‌هاي جهان نيز با اين مساله روبه رو شده‌اند. يكي از دلايلي كه باعث افت پرسپوليس شد تغييرات زياد در تركيب تيم بود كه البته اين اتفاق نيز به صورت ناخواسته رخ داد. حضور تعداد زياد بازيكنان پرسپوليس در تيم ملي يكي از دلايل اصلي افت اين تيم در هفته‌هاي اخير است و در كنار اين مساله نيز بايد بدشانسي را هم اضافه كرد. بي‌انگيزه شدن بازيكنان پرسپوليس را به هيچ عنوان قبول ندارم زيرا بازيكنان پرسپوليس آنقدر تجربه دارند كه اسير اين اتفاقات نشوند. يكي از مشكلات پرسپوليس بالا رفتن استرس بازيكنان به خاطر نتيجه نگرفتن در چند بازي اخير است كه بطور حتم با درايت برانكو ايوانكوويچ سرمربي اين تيم، اين مشكل برطرف خواهد شد. فوتبال ايران پتانسيل بالايي دارد اما براي موفقيت در ليگ قهرمانان نيازمند شانس هم هست. مطمئن باشيد اگر شانس با پرسپوليس همراه شود قطعا مي‌توانيم شاهد حضور اين تيم در فينال ليگ قهرمانان آسيا باشيم.

3- اين روزها انتقادهاي عجيبي از برانكو به گوش مي‌رسد كه شنيدن آنها به‌شدت مرا عصبي مي‌كند. زماني كه يك مربي براي دومين فصل توانست پرسپوليس را با 15 امتياز اختلاف قهرمان كند اين نشان از دانش و توانمندي‌هاي او دارد و انتقاد از چنين مربي‌اي به هيچ‌وجه منصفانه نيست. در رابطه با نيمكت نشيني‌هاي ادامه‌دار محسن مسلمان هم مطمئن باشيد مشكل خاصي ميان «برانكو» و «مسلمان» وجود ندارد و سرمربي تيم در حال حاضر ترجيح مي‌دهد از اين بازيكن در تركيب خود بهره نبرد. بازيكنان سربازان تيم هستند و بايد به نظر سرمربي احترام بگذارند. برانكو براي هر بازي تفكر خاصي دارد و سعي مي‌كند از بهترين نفرات خود بهره ببرد.

كاپيتان اسبق پرسپوليس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون