• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4065 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ فروردين

خبر

دو واكنش متفاوت از « محمدرضا عارف» درباره شهرداري

با استعفاي نجفي بازار گمانه‌زني در خصوص شهردار بعدي تهران داغ شده است. در اين ميان نام محمدرضا عارف نيز به عنوان گزينه مورد نظر برخي از اعضاي شوراي شهر تهران به چشم مي‌خورد. عارف اگرچه در گفت‌وگو با خبر آنلاين در اين باره سكوت كرده اما در گفت‌وگو با اعتماد آنلاين واكنشي متفاوت نشان داده است. رييس فراكسيون اميد در پاسخ به سوال خبرآنلاين درباره آنكه شنيده مي‌شود قرار است شهردار شود مي‌گويد: «من در اين رابطه صحبتي نمي‌كنم.» او در پاسخ به سوالي ديگر درباره اينكه شهردار شدن او يا محسن هاشمي ناديده گرفتن حق كساني است كه به آنها راي داده‌اند، تكرار مي‌كند: «گفتم صحبتي نمي‌كنم.» محمد رضا عارف در گفت‌وگويي ديگر با «اعتماد آنلاين» در پاسخ به سوالي درباره امضاي ميثاقنامه اعضاي شوراي شهر در جهت عدم خروج از شورا مي‌گويد: «اعضاي شوراي شهر بايد به راي مردم احترام بگذارند و در شوراي شهر حضور داشته باشند. ما ميثاقنامه را گرفتيم براي اينكه اجرا شود و انتظارمان از تمام اعضاي شوراي شهر در تمام شهرستان‌ها اين است كه به امضا و ميثاق‌شان احترام بگذارند و اين خواهش و دغدغه ما است. آنها بايد به تعهدات خود مطابق ميثاقنامه عمل كنند كه طبيعتا احترام به راي مردم و حضور در شوراي شهر است.»

 

ميردامادي: نه اميرانتظام جاسوس بود، نه عبدي بازجو

محسن ميردامادي به مصاحبه تصويري عباس اميرانتظام با حسين دهباشي واكنش نشان داد و گفت: موضوع آقاي اميرانتظام و مشكلاتي كه براي ايشان پيش آمد دغدغه ذهني من و احتمالا امثال من بوده است. به همين دليل من اسناد سفارت امريكا در رابطه با آقاي اميرانتظام را كه پس از اشغال سفارت منتشر شد بار ديگر مطالعه كردم. در شرايط فعلي كه آن هيجان‌زدگي فضاي عمومي دوران انقلاب و به خصوص ماه‌هاي پس از اشغال سفارت ديگر وجود ندارد طبعا منصفانه‌تر مي‌توان در اينگونه موارد قضاوت كرد. من در اين اسناد هيچ مطلبي كه بر جاسوس بودن آقاي اميرانتظام دلالت كند نديدم. طي بررسي‌هايي كه اخيرا كردم پس از ارايه اسناد سفارت به مراجع ذيربط، گروهي كه مسوول بررسي آن اسناد و انجام تحقيقات از آقاي اميرانتظام شده بودند نيز در همان زمان به اين نتيجه رسيده بودند كه اتهام جاسوسي متوجه ايشان نيست.

وي تصريح كرد: از همان سال‌هاي اول انقلاب بحث اتهام جاسوسي نسبت داده شده به ايشان مورد پرسش و ابهام بوده است ولي امروز در فضاي كنوني خيلي قاطع‌تر مي‌توان گفت كه اتهام جاسوسي درست نبوده و به ايشان آشكارا ظلم شده است.

ميردامادي در مورد اظهارات امير انتظام مبني بر بازجو بودن عباس عبدي نيز گفت: اين اظهارنظر آقاي اميرانتظام كه آقاي عبدي مامور مراقبت از ايشان بوده است، صحيح نيست. حوزه كاري آقاي عبدي اصولا اين نوع امور نبود. فردي كه آقاي اميرانتظام با آقاي عبدي اشتباه مي‌گيرد يكي ديگر از دانشجويان بود كه نام كوچك وي نيز عباس بود و با توجه به اينكه آنجا افراد نوعا با اسم كوچك يكديگر را صدا مي‌كردند احتمالا اين تشابه اسم باعث اين برداشت اشتباه شده است. تاريخ ايراني

 

سردار محمدحسين سپهر جانشين علي فضلي شد

سردار محمدحسين سپهر با حكم سرلشكر جعفري، فرمانده كل سپاه به عنوان جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين، جايگزين سردار علي فضلي شد. علي فضلي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. وي از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۶ به مدت ۱۳ سال فرمانده لشكر ۱۰ سيد الشهدا بود. از سمت‌هاي ديگر نظامي وي مي‌توان به جانشين سابق قرارگاه ثار‌الله تهران، معاونت عمليات فرماندهي كل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران اشاره داشت كه در تيرماه ۱۳۸۷ به اين سمت منصوب شد. علي فضلي در 18 آذرماه 1388 به عنوان جانشين جديد غلامحسين غيب‌پرور، رييس سازمان بسيج مستضعفين معرفي شد. پيش از اين سردار همداني اين مسووليت را بر عهده داشت كه به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ منصوب شد. سرانجام روز گذشته پس از نزديك به 9 سال علي فضلي از بسيج مستضعفين رفت و سردار محمد حسين سپهر جانشين وي شد. سردار محمد حسين سپهر از رزمندگان و ايثارگران دوران دفاع مقدس در استان كرمانشاه است كه تاكنون در رده‌هاي مختلف فرماندهي سپاه در غرب كشور و نمايندگي ولي فقيه در سپاه فعاليت داشته و سال 86 نيز به عنوان گزينه اول استانداري كرمانشاه معرفي شد كه با امتناع وي از پذيرش اين مسووليت موضوع منتفي شد. او در تيرماه سال 1387 به عنوان معاون هماهنگ‌كننده نماينده ولي فقيه در كل سپاه منصوب و معرفي شد و تا روز گذشته در اين سمت مشغول فعاليت بود. «سازمان بسيج مستضعفين» كه در گذشته با نام نيروي مقاومت بسيج شناخته مي‌شد در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خميني تشكيل شد و پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي در دي ۱۳۵۹ قانونا رسميت پيدا كرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تعلق گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون