• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3707 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي

دو روز تا پايان مهلت قانوني و اساسنامه كميته ملي المپيك همچنان بلاتكليف!

تقسيم اموال كميته پارالمپيك از المپيك تا پايان سال

مجلس شوراي اسلامي دهم شهريور ماه سال جاري طرح انتزاع كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك را تصويب و قانوني اعلام كرد. اين طرح براي ايجاد زمينه‌هاي لازم براي شركت قهرمانان و ورزشكاران جانباز و معلول كشور در رقابت‌هاي پارالمپيك، بين‌المللي، قاره‌اي و منطقه‌اي، با رعايت مقررات بين‌المللي و نيز تلاش براي توسعه ورزش در بين اقشار مختلف جامعه معلولان كشور تصويب شد كه طي آن كميته ملي پارالمپيك جمهوري اسلامي ايران از كميته ملي المپيك ايران منتزع شده و در فهرست موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب 19/۴/۱۳۷۳ با اصلاحات بعدي آن قرار گرفت.
اين قانون در 12 مهر 95 ابلاغ و در آن آورده شد كه اساسنامه اين كميته حداكثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون توسط وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي پارالمپيك تهيه ‌شده و به تصويب هيات وزيران برسد. همچنين بر اساس تبصره 3، كميته ملي المپيك ايران موظف شده ظرف سه ماه اساسنامه اين كميته را اصلاح، به تاييد هيات دولت برساند.
كميته ملي پارالمپيك اساسنامه پيشنهادي خود را آماده كرده است؛ اما كميته ملي المپيك در هشتم آبان در جلسه هيات اجرايي موضوع اصلاح اساسنامه را مطرح كرد و قرار شد اعضا گزارشات خود را ارايه كنند و بند بند آن مورد بررسي قرار گيرد.
در جلسه ديگر هيات اجرايي كه 22 آبان برگزار شد به دليل غيبت رسول خادم رييس كميسيون برنامه‌ريزي بحث اساسنامه مطرح نشد. اكنون نيز كميته ملي المپيك در انتظار معرفي نماينده‌اي از سوي وزارت ورزش است تا در جلسات بررسي روند اصلاح اساسنامه حضور داشته باشد.
كميته ملي المپيك در حالي منتظر معرفي نماينده‌اي از سوي وزارت ورزش است كه مهلت سه ماهه براي اصلاح اساسنامه و ارسال آن به هيات دولت در دوازدهم دي به اتمام مي‌رسد اما قدم خاصي براي اصلاح اساسنامه برداشته نشده است. حالا بايد ديد با پايان يافتن مهلت قانوني دولت نسبت به اين موضوع واكنشي نشان مي‌دهد يا نه؟ آيا قرار است مهلت ديگري به اين نهاد داده شود؟سئول‌نشينان كه در راستاي تعامل قرار است با همكاري يكديگر اساسنامه كميته ملي المپيك را اصلاح كنند اما نبايد زمان را هم از دست دهند. به هر حال اين اساسنامه بايد اصلاح شود پس چه بهتر كه در موعد قانوني اين مهم انجام شود تا هرچه زودتر تكليف يكي از موضوعات حل نشده در كميته ملي المپيك يك بار براي هميشه روشن شود. در اين راستا مسعود اشرفي، دبيركل كميته‌ ملي پارالمپيك درباره آخرين وضعيت اساسنامه پيشنهادي جديد كميته‌ ملي پارالمپيك، اظهار كرد: پس از نهايي شدن و اعمال يك‌سري تغييرات در اساسنامه، آن را براي تاييد نهايي به وزارت ورزش و جوانان ارايه داديم تا پس از امضاي مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان تقديم هيات دولت شود. در جلسه‌اي كه با رييس كميته‌ ملي پارالمپيك، معاونت‌هاي فني كميته‌ و معاونت حقوقي وزارت ورزش و جوانان داشتيم در زمينه آخرين اصلاحات لازم در اساسنامه به جمع‌بندي نهايي رسيديم كه پس از امضاي وزير ورزش و جوانان، تقديم هيات دولت خواهد شد. البته در اساسنامه پيشنهادي جديد كميته‌ ملي پارالمپيك پس از انتزاع اين كميته‌ از كميته‌ ملي المپيك، اتفاق بسيار خوبي كه رخ داد، اين بود كه رديف بودجه مستقلي پيدا كرديم و مستقيما به سازمان و مديريت و برنامه‌ريزي وصل شديم. اين خبر بسيار خوبي براي پارالمپيك است.
در اساسنامه پيشنهادي پارالمپيك، يك بخش از مديريت كار مربوط به دستورالعملي است كه كميته‌ بين‌المللي پارالمپيك (IPC) بايد به كميته‌هاي ملي پارالمپيك (NPC) خود بخشنامه كند تا نگاه آنها به اساسنامه با رعايت قوانين و مقررات داخلي باشد.
دبيركل كميته ملي پارالمپيك در پايان همچنين پيرامون اين پرسش كه چه زماني اموال و دارايي‌هاي كميته‌ ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك تفكيك خواهد شد، خاطرنشان كرد: در كار گروهي كه براي اين منظور با حضور نمايندگان كميته‌ ملي پارالمپيك، المپيك و وزارت ورزش و جوانان تشكيل داديم، اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت. همچنين جلساتي را نيز با نصرالله سجادي در دفتر معاونت ورزش قهرماني و حرفه‌اي داشتيم كه مقرر شد قبل از پايان سال و همزمان با تصويب اساسنامه جديد كميته‌ ملي پارالمپيك، اموال و دارايي‌هاي پارالمپيك از المپيك تفكيك شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون