• ۱۴۰۳ جمعه ۱۱ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4078 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

به ياد «فيلِ سربه‌زير» غرورآفرين

امين شول‌سيرجاني

وقتي از مصرف كالاي ايراني سخن به ميان مي‌آيد، من به كودكي‌ام پرتاب مي‌شوم و «فيل سر به زير در زمينه‌اي زرد‌رنگ» در ذهنم مجسم مي‌شود. برايم نشانِ «كفش ملي» مثال بارز توليد ملي بوده و هست. هر چند سال‌هاست كه ديگر كفش ملي از عرش به فرش سقوط كرده اما هنوز هم خاطره استفاده از چكمه‌ها، كفش‌هاي تابستاني و جوراب‌هاي توليدي گروه كفش ملي برايم معادل غرورآفرين توليد ملي است. به عنوان مصرف‌كننده‌اي كه در انتخاب كفش وسواس زيادي دارد، همواره از محصولات داخلي استفاده مي‌‌كنم و از كيفيت كفش‌هاي ايراني رضايت دارم. اما صنعت كفش ايران در سال‌هاي گذشته به دليل واردات محصولات ارزان قيمت چيني لطمه خورده است. توجه به مفاهيم برندسازي، تنوع در طراحي، كاهش قيمت تمام‌شده- نه بهاي كاهش دستمزد كارگر يا كاهش كيفيت- و تبليغ و بازاريابي مناسب اين اميد را مي‌دهد كفش ايران رفته‌رفته سهم خودش را از بازار پس بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون