درباره تيشرت هواداري تيم ملي ايران
سحر موسوي
آميتيس مشايخي، كارشناس ارشد طراحي پارچه و لباس، با برند ورزشي آميتيس و با الهام از چهره يوزپلنگ اصيل ايراني دست به طراحي تيشرتي زده است كه به گفته او تقديم يار دوازدهم فوتبال ايران يعني ميليونها هوادار مشتاق و پرشور ايراني كه از جايگاه ويژهاي برخوردارند، ميشود. درطراحي اين اثر، تمامي خطوط كاملا دقيق و براساس چهره يوز اصيل ايراني در نظر گرفته شده است. ويژگيهايي نظير خط اشك، خط اخم و چشمان كه وجه تمايز با ساير گونههاي آن را مشخص ميكند، كاملا در اثر مشهود و به صورت واقع گرايانه طراحي و به خطوط ورزشي تبديل شده است. كشور عزيزمان ايران در حالي در جمع 5 كشور داراي نا زيباترين كيتهاي حاضر در جام جهاني قرار ميگيرد كه ژاپن، تنها با استفاده از المانهاي نوستالژيك و كارتوني انيميشن معروف فوتباليستها بهراحتي توانسته است عنوان زيباترين لباس جام جهاني ۲۰۱۸ را به دست بياورد. مساله قابل تامل اين است كه برند جهاني و نامآشنايي چون آديداس كه اين روزها نشان آن روي پيراهن تيم ملي ايران خودنمايي ميكند، همزمان بهترين كيت و بدترين كيتهاي حاضر در يك تورنمنت را طراحي كرده است و اين خود تلنگر بجايي است به ايران و طراحان ايراني كه ريشههاي فرهنگي و نوستالژيك را جدي گرفته و با بهرهگيري از آنها خود دست به ايجاد طرحهاي جديد و متنوع بزنند. اميد است با تحقيق و بررسي و حمايتهاي لازم شاهد خودكفايي و درخشش كشور در زمينه توليد لباس در عرصههاي بينالمللي باشيم. طراح لباس