ارايه پيشنويس لايحه «نظام رتبهبندي فرهنگيان» به دولت
وزير آموزش و پرورش ضمن بيان اينكه پيشنويس لايحه نظام رتبهبندي به زودي تحويل دولت ميشود، گفت: در راستاي ايجاد تحول و تفويض اختيار به مدارس از مهرماه ۹۷بخشي از ساعات تدريس را در اختيار مدرسه و معلم قرار ميدهيم تا در سه سال دوم ابتدايي و دوره اول متوسطه مدير و مربي پرورشي در هفته به مدت دو ساعت مهارتهاي اجتماعي را به دانشآموزان بياموزند. وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در دولت دوازدهم باحذف آزمونهاي دوره ابتدايي اولين قدم عملي را در تغيير مسير تعليم وتربيت برداشتيم، كودكان نيازي به كتابهاي كمكآموزشي ندارند و اجازه دهيم معلم در مورد موضوعات مختلف اجتماعي صحبت كند، دانشآموزان بايد مدارا كردن، عشق ورزيدن، علاقهمندي، دستگيري ديگران، ايثار وساير مولفهها و مهارتها ي تربيتي را در مدرسه تمرين كنند، متاسفانه با سيطره آموزشي اين اهداف مهم يا كمرنگ شده يا كنار گذاشته شدهاند. وي ادامه داد: هرچند عوامل مختلفي در بروز ناهنجاريهاي اجتماعي دخيل است امايكي از دلايل شلوغي كلانتريها و راهروهاي دادگستريها عدم مهارتآموزي دانشآموزان در مدرسه است. عضو كابينه تدبير و اميد خاطرنشان كرد: معلمي كه مجبور است براي گذران زندگي شغل دوم داشته باشد چنان كه بايد در تربيت دانشآموزان موفق نخواهد شد. وي افزود: نگاه نابجاي يك معلم به يك دانشآموز ممكن است تا سالها روي شخصيت دانشآموز تاثيرگذار باشد در صورتي كه بروز خطا در سايرصنوف چنين اثر ماندگاري ندارد.وي ادامه داد: به لطف خداوند لايحه رتبهبندي را آماده كرديم و به دولت تحويل ميدهيم و مجلس شوراي اسلامي نيز منتظر اين لايحه است. البته بايد بدانيم رتبهبندي تنها افزايش حقوق نيست بلكه ارتقاي صلاحيتها را نيز در پي خواهد داشت. بطحايي اظهار كرد: اصلاح وضعيت فعلي آموزش و پرورش نياز به صبر، نقشه و مدل دارد اما نبايد احساسي و هيجاني تصميم گرفت و بايد پازلها را به شكل صحيح دركنار هم قرار دهيم تا مشكلات رفع شود، به عنوان يك معلم باتجربه ميگويم معلمي مهم است البته اگر علاقه و انگيزه كافي وجود داشته باشد. ايلنا