• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4168 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور

بسته تحقير ملي

رسانه‌هاي اصولگرا همزمان يكي از تيترهاي اصلي خود را به موضوع كمك 18 ميليون يورويي اروپا به ايران اختصاص دادند و از آن با عنوان «بسته تحقير ملي» ياد كردند. كيهان در اين باره نوشت: كميسيون اروپا در اقدامي تحقيرآميز و همزمان با بي‌عملي در مقابل تحريم‌هاي ضدايراني امريكا، ارايه بسته حمايتي ۱۸ ميليون يورويي به ايران را تصويب كرد. روزنامه صبح‌نو نوشت: «اكثر ايراني‌ها اين بسته حمايتي را بسته تحقير ملي مي‌دانند تا يك بسته كمك مالي. اروپا با وجود نياز به حفظ برجام و هراس از شكست خوردن نظام منع اشاعه، آن‌ قدر نگاه مغرورانه‌اي دارد كه در برابر تحريم‌ها به صدقه دادن، اكتفا كرده است.» روزنامه فرهيختگان از آن با عنوان «گام ضداعتماد اروپا» ياد كرد.

اين در حالي است كه سخنگوي وزارت خارجه گفته بود: «اين بودجه مربوط به همكاري‌هاي ايران با نهاد اتحاديه اروپايي است و ربطي به بسته اقتصادي مطرح‌ شده اروپا كه قرار است در چارچوب برجام و براي مقابله با تحريم‌هاي امريكا عليه ايران ارايه شود، ندارد.»

واكنش شديد كيهان به كيانيان

بيش از يك هفته از درگذشت ضياءالدين دري كارگردان سريال‌هاي تلويزيوني مي‌گذرد كه در آن رضا كيانيان به عنوان يكي از سخنرانان مراسم نسبت به اوضاع و احوال كشور انتقاد كرده بود. اما حالا كيهان دست به قلم شده و در يادداشتي تند او را نواخته است. علت اين توجه ديرهنگام را بايد در توجه رسانه‌هاي مجازي به حرف‌هاي رضا كيانيان جست‌وجو كرد. كليپ‌هاي مربوط به سخنان او خصوصا در اينستاگرام با استقبال زيادي روبه‌رو شده بود و حالا كيهان دست به كار شده و حتي خبر از پيشنهاد شبكه جم به رضا كيانيان مي‌دهد.

اين روزنامه خطاب به او مي‌نويسد: «حرف‌هاي رضا كيانيان در مراسم تشييع مرحوم دري به رفتار قماربازي مي‌ماند كه وقتي همه‌ چيز را به زعم خود باخته مي‌بيند با لگد به زير ميز مي‌زند و قصد خراب كردن بازي را دارد. اگر وضعيت معيشتي مردم روز به روز بدتر مي‌شود، دليلش اين است كه آقاي سلبريتي و دوستان به مردم وعده دادند در صورت راي دادن به دولت روحاني، برجام براي آنها معجزه مي‌كند اما حالا كه معلوم شده آن امامزاده‌اي كه به آن ارجاع مي‌دادند نه‌ تنها شفا نمي‌دهد بلكه كور هم مي‌كند تازه يك چيزي هم طلبكار شده‌اند.»

به اعتقاد كيهان اين بازيگر از ترس اينكه رسانه‌هاي خارج‌نشين به او حمله كنند حاضر نشده بود به عيادت كارگردان كلاه‌پهلوي برود. اما «حالا كه كار از كار گذشته و دري‌ دارفاني را وداع گفته فرصت را مغتنم مي‌بيند تا بيايد و خودي نشان بدهد و تازه از عالم و آدم هم طلبكار بشود و بگويد كه 40 سال است روي خوش نديده است.»

اين روزنامه همچنين مدعي شده است كه كيانيان از شبكه جم پيشنهاد كار داشته و با همين مقدمه مي‌نويسد: «اي كاش رضا كيانيان به پيشنهاد شبكه جم پاسخ مثبت مي‌داد و براي اينكه روز خوش را تجربه كند به آنجا مي‌رفت و ما هم خوشي او را مي‌ديديم و خوشحال مي‌شديم چون واقعا خوبيت ندارد كه سلبريتي‌هاي كشور تا اين اندازه ناخوش باشند. اين اندازه دورويي و ژست مردمي گرفتن و اشك تمساح ريختن واقعا هنرمندي مي‌خواهد.»

لشكر اصلاحات  از دولت جدا مي‌شود

روزنامه وطن امروز در سرمقاله روز شنبه خود اين ادعا را مطرح مي‌كند كه «دولتي‌ها و لشكر رسانه‌اي اصلاح‌طلبان حالا 5 سال است بر طبل رابطه با غرب براي بهبود اوضاع اقتصاد ملي كوبيده‌‌‌اند. اكنون اما چيز شگرفي رخ داده است و لشكر رسانه‌اي اصلاح‌طلب كم‌كم به اين فكر مي‌افتند كه بايد دولت را بابت راهي كه خود پيش پايش گذاشته‌‌‌‌اند، هر روز و هر ساعت سرزنش كنند!» نويسنده براي اثبات مدعا به مصاحبه سعيد حجاريان اشاره كرده و معتقد است كه «آن قدر آش را شور ديده كه در مصاحبه با شرق بگويد: اصلاح‌طلبان بگويند دولت روحاني، دولت ما نيست.»

نويسنده وطن امروز ضمن بيان اينكه «با آشكار شدن شكست ايده مركزي دولت و دوستان اصلاح‌طلبش در 2 سال اخير، افكار عمومي به ‌خوبي معناي «تدبير» و «تكرار» را در كنار هم چشيده ‌است!»، ‌معتقد است كه اصلاح‌طلبان به دنبال تئوري شهر سوخته هستند: «كنار كشيدن ظاهري اصلاح‌طلبان از شراكت با دولت در رسانه‌هاي زنجيره‌اي‌شان، اگرچه تناقض آشكاري با سفت و محكم چسبيدن بخش اعظم دوستان آنها به مناصب دولتي دارد، اين عارضه ملي را اما مي‌تواند رقم بزند كه افكار عمومي يقين كند پايان راه اين دولت، در هر شرايطي از تئوري «شهر سوخته» خبر خواهد داد!»

نويسنده كه فراموش كرده در ابتداي متن گفته بود: «لشكر اصلاحات در حال جدا شدن از دولت است» در آخر يادداشت به دولت توصيه مي‌كند تا براي «منافع ملي» از «افكار مسموم و خانمان‌سوز مجموعه اصلاح‌طلبان فرصت‌طلب دوري كند». سوال اين است كه اگر اين جدايي از سوي اصلاح‌طلبان دنبال مي‌شود چه نيازي به ترغيب دولت وجود دارد؟‌ مگر اينكه بپذيريم آن مقدمه براي اثبات ادعا بوده تا دولت در دام بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون