• ۱۴۰۳ يکشنبه ۴ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4207 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

بنگاه‌ها

امكانات ويژه‌ براي روشندلان در شعبه‌هاي بانك‌ پاسارگاد

بانك ‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي و ارتقاي كيفيت خدمات بانكي، تجهيزات و امكانات ويژه‌اي را براي روشندلان در شعبه‌هاي خود ايجاد كرده است. به گزارش روابط‌ عمومي بانك پاسارگاد، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي اين بانك با اعلام اين خبر گفت: اين تجهيزات با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي روزآمد، امكان استفاده از خدمات بانكي را به صورت ديداري و شنيداري و بدون نياز به حضور همراه فراهم مي‌كند. در اين طرح كليه ضوابط و قوانين امنيتي رعايت شده و روشندلان از طريق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستيار صوتي، كليه امور بانكي را انجام مي‌دهند. وي ادامه داد: اين دستگاه مجهز به صفحه كليد و نمايشگر بريل بوده كه روشندلان مي‌توانند با استفاده از صفحه كليد، تمامي فرم‌هاي بانكي را تكميل كرده و ساير عمليات بانكي مورد نياز خود را اجرا كنند. نوشتار موجود در فرم‌هاي بانكي از طريق نمايشگر بريل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسي قابل خواندن براي روشندلان است.رفيعي تصريح كرد: مشتريان روشندل با استفاده از اين سامانه و بدون نياز به حضور همراه، فرم‌هاي درخواست انواع عمليات بانكي مثل افتتاح حساب، دريافت و واريز وجه، خدمات كارت و... را با استفاده از ورودي و خروجي‌هاي صوتي و بريل تكميل مي‌كنند، سپس فرم‌هاي تكميل شده توسط چاپگر باجه پرينت شده و براي انجام عمليات در اختيار مسوول باجه قرار مي‌گيرد. وي خاطرنشان كرد: ارايه خدمات ويژه‌ براي روشندلان در برخي شعبه‌هاي بانك راه‌ا‌ندازي شده و در ساير شعبه‌ها در دست توسعه است.مدير روابط‌ عمومي بانك‌ ضمن اشاره به ساير خدمات ارايه ‌شده به معلولان افزود: بانك‌ پاسارگاد در راستاي ايفاي رسالت‌هاي اجتماعي خود، اقدام به مناسب‌سازي برخي از شعبه‌هاي خود براي تردد جانبازان و معلولان گرامي كرده است. اين اقدام با تجهيز اين شعبه‌ها‌ به رمپ، آسانسور يا جك بالابر، همسطح كردن شعبه با پياده‌رو و ... صورت گرفته است. همچنين اين بانك‌ در اقدامي ديگر ويلچر پيشرفته جهت بهره‌مندي معلولان، به بنياد معلولين فاطمه زهرا(س) ايرانيان اهدا كرد.گفتني است، پيش از اين نيز خدمات و تسهيلات ويژه‌اي جهت استفاده معلولان و روشندلان در شعبه‌هاي بانك پاسارگاد ايجاد شده است.

ماجراي اعتراض مشترك‌هاي همراه اول از ايرانسل مشهد

تبديل بدون اجازه سيم‌كارت‌هاي همراه اول به ايرانسل در مشهد نه تنها باعث اعتراض برخي مشترك‌ها شد، بلكه ضررهايي نيز بر آنها تحميل كرد. به گزارش موج، سيم‌كارت‌هايي با تكنولوژي مبتني بر NFC مي‌توانند ضمن حفظ تمامي قابليت‌هاي يك سيم‌كارت 4G، دستگاه‌هاي موبايل را تبديل به يك كيف پول آنلاين و آفلاين كند. اين سيستم جايگزين تمام كارت‌هاي پلاستيكي مورد استفاده شهروندان خواهد شد. در واقع با داشتن سيم‌كارت NFC مي‌توان اطلاعات مربوط به انواع كارت‌هاي بانكي را روي سيم‌كارت و به صورت امن ذخيره كرد و پرداخت‌هاي آنلاين را از طريق شبكه شتاب با آن انجام داد و همچنين مي‌توان انواع كيف پول را روي فضاي امن سيم‌كارت تعريف كرد و بدين ترتيب تمامي تراكنش‌ها و پرداخت‌ها را به صورت آفلاين و با نزديك كردن موبايل به پذيرنده و بدون نياز به وارد كردن رمز به سرعت انجام داد. ايرانسل در تلكام 2016 با كمك شركت فناپ پرداخت، بانك پاسارگاد از راه‌حل پرداخت همراه مبتني بر NFC رونمايي كرده بود و امسال در قراردادي با شهرداري مشهد و سازمان اتوبوسراني مراحله اوليه ثبت براي واگذاري سيم‌كارت‌هاي جديد را آغاز كرد، اما مشكل از آنجايي شروع شد كه نه تنها تبليغات را روي بازار خودش براي جايگزيني سيم‌كارت‌هاي قديمي ايرانسل آغاز و اعلام كرد كه امكان جايگزيني سيم‌كارت‌هاي NFC با سيم‌كارت‌هاي همراه اول نيز وجود دارد. مشترك‌هاي همراه اول چون از جزييات طرح مطلع نبودند در اين ثبت‌نام شركت كرده بودند و تصور آنها بر اين بود كه سيم‌كارت همراه اول با قابليت NFC به آنها داده مي‌شود، در حالي كه در عمل سيم‌كارت آنها با ايرانسل جايگزين شده بود.خانم دلدار يكي از مشتركان همراه اولي در اين طرح شركت كرده بود و به گفته خودش نه تنها سيم‌كارت همراه اولش را از دست داد، بلكه ميزان اعتبار موجود در آن نيز سوخت. او درباره جزييات اين اتفاق اين‌گونه به خبرنگار موج توضيح داد: «پس از مراجعه به نمايندگي ايرانسل براي فعال‌سازي خط ايرانسلم كه مسدود شده بود، گفتند كه اگر خط همراه اول داريد، مي‌توانيد آن را ترابرد كنيد و ايرانسلي شده و 14 گيگ اينترنت رايگان دريافت كنيد و اگر نخواستيد، مي‌توانستيد دوباره بعد از چند روز به همراه اول برگرديد.»او با بيان اينكه دو روز پس از ثبت‌نام خط همراه اول من غيرفعال شد، افزود: « شماره من 915 اعتباري همراه اول بود كه پس از اينكه ايرانسلي شد، پيام‌ها و تماس‌هاي كه از طرف همراه اول بود، دريافت نمي‌كرد و تنها ايرانسلي‌ها مي‌توانستند به شماره من زنگ بزنند. از طرف ديگر 7 هزار تومان اعتبار موجودي آن سوخت شده بود كه نمايندگي ايرانسل قبل از ترابرد درباره آن به من چيزي نگفته بود و حتي 14 گيگ اينترنتي را كه به من قول داده بودند و من به خاطر آن در اين طرح ثبت‌نام كردم، فعال نشد.»در ادامه خانم دلدار براي رفع مشكل به اپراتور همراه اول مراجعه مي‌كند و نمايندگي آنجا مي‌گويد: «خط شما از طريق ايرانسل مسدود شده و بايد مشكل خود را با ايرانسل حل كنيد تا ما بتوانيم دوباره خط همراه اول شما را فعال كنيم.» او دوباره به نمايندگي ايرانسل مراجعه مي‌كند و نمايندگي آنجا مي‌گويد: « حداقل 3 تا 6 ماه در اپراتور ايرانسل بمانيد و بعد از 6 ماه مي‌توانيد به همراه اول بازگرديد.»به نظر مي‌رسد، آسيب به مشتركان تنها با هدف جذب مشترك جديد اقدامي است كه برخي اپراتورها انجام مي‌دهند و در بلندمدت مي‌تواند به اعتماد عمومي جامعه نسبت به آنها آسيب بزند.البته همراه اول نيز فعلا مراحل پايلوت و آزمايشي عرضه سيم‌كارت‌ NFC را تجربه مي‌كند، گرچه سال‌ها پيش از طريق تگ‌هاي جيرينگ (NFC TAG) تا حدودي وارد اين بازار شده بود. اين تگ‌ها به صورت برچسب به پشت موبايل وصل شده و برخي عمليات‌هاي پرداختي ساده‌اي چون بليت مترو و اتوبوس و... را به صورت الكترونيكي و تكنولوژي NFC انجام مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون