• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4213 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

عدد و رقم

2 برابر

رشد ثبت سفارش واردات كالا

رييس كنفدراسيون صادرات ايران گفت: تا پايان مهر امسال براي 56 ميليارد و 500 ميليون يورو واردات در سامانه نيما ثبت سفارش شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزايش داشته است. محمد لاهوتي روز شنبه در نشستي خبري افزود: صادرات كشور با رشد 13 درصدي در 6 ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال به 23 ميليارد دلار افزايش يافت.وي با اشاره به كاهش سه ميليارد دلاري واردات در نيمه نخست امسال، اظهار داشت: در 6ماه نخست پارسال ميزان واردات به كشور حدود 25 ميليارد دلار بود در حالي كه امسال به 22ميليارد و 182 ميليون دلار رسيد.رييس كنفدراسيون صادرات ايران بيان كرد: تراز تجاري ايران در نيمه نخست امسال نسبت به سال گذشته 940 ميليون دلار مثبت بود.

 

30 مهر

پايان مهلت مشمولان سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت كه تاكنون شماره شباي حساب بانكي خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نكرده‌اند، فقط تا پايان مهرماه براي ثبت آن مهلت دارند. از سال گذشته سازمان خصوصي‌سازي مشمولان را به ۲۰ گروه دسته‌بندي و به ترتيب سود سهام عدالت را به حساب آنها واريز كرد. در اين ميان تعدادي از مشمولان سهام عدالت شماره شباي خود را در سامانه اعلام نكردند و در نتيجه سودي هم به حساب‌شان واريز نشد. از نيمه اول شهريورماه بنا به اجازه شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي در آخرين جلسه اين شورا، اين مهلت حداكثر تا پايان مهرماه سال جاري براي مشمولان تمديد شده است. بنا بر مصوبه شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي در آخرين جلسه اين شورا، اين مهلت حداكثر تا پايان مهر سال جاري براي مشمولان تمديد شده است و پس از پايان مهرماه به هيچ‌وجه مشمولان سهام عدالت كه شماره شباي بانكي اعلام نكرده‌ باشند، اجازه اين كار را نخواهند داشت.

 

۳.۹ ميليارد دلار

وام جديد صندوق به اوكراين

صندوق بين‌المللي پول و اوكراين بر سر اعطاي وامي به ارزش ۳.۹ ميليارد دلار به اين كشور توافق كردند. به گزارش كيف پست، طبق توافق جديد بين صندوق بين‌المللي پول و مقامات اوكرايني، يك سياست اقتصادي جديد ۱۴‌ماهه، جايگزين توافق قبلي سال ۲۰۱۵ مي‌شود و تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ به طول خواهد كشيد. صندوق بين‌المللي پول در بيانيه‌اي به همين مناسبت اعلام كرد: توافق جديد كه امكان دسترسي به ۳.۹ ميليارد دلار منابع مالي جديد براي اوكراين را فراهم مي‌كند، به منزله لنگرگاهي براي پيشبرد برنامه‌هاي اقتصادي دولت اين كشور در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون