• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4272 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

حريف يزداني بهترين كشتي‌گير سال شد

غريبه‌اي با آرزوهاي بزرگ

وحيد جعفري

 

 

ديويد تيلور غريبه‌اي بود با آرزوهاي بزرگ كه سال‌ها پشت سر ستاره‌‌اي چون جردن باروز مانده بود و زياد جدي گرفته نمي‌شد؛ اما نااميد نشد، آنقدر سوسو زد تا اينكه درخشيد و ماه مجلس شد. اولين‌بار در جام جهاني كرمانشاه با غلبه بر حسن يزداني قهرمان بلندآوازه المپيك بود كه خودي نشان داد. بسياري اين موفقيت را به بخت و اقبال ربط داده و اعلام كردند كه ديگر چنين اتفاق شيريني براي او رقم نخواهد خورد. با تغييرات قوانين كشتي و افزايش اوزان اين رشته به 10 وزن، اين امكان براي او فراهم شد تا از سايه باروز خارج شود و براي تحقق روياهايش بيشتر از پيش تلاش كند. او كه در تمام اين سال‌ها به افتخاري دست نيافته بود، به يك‌باره اوج گرفت و سر به آسمان موفقيت ساييد.

تيلور در اين يكي، دو سال با چنان سرعتي پيشرفت كرد كه باورش آسان نيست. او همچون فنري كه پشت جردن باروز پرس شده بود، با افزايش اوزان كشتي از اين مخمصه رهايي يافت و همچون تيري كه از چله كمان رها مي‌شود و به سمت هدف خود كه رسيدن به مدال جهاني بود پيش رفت.

آزادكار امريكا در سال ۲۰۱۸ قهرمان جام معتبر ايوان ياريگين روسيه، رقابت‌هاي پان‌آمريكن در پرو، جام ياشاردوغو تركيه و سرانجام رقابت‌هاي جهاني مجارستان شد تا عملكردي حيرت‌انگيز در ميان نامداران جهان از خود به جاي بگذارد. اين در حالي است كه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ كه موفق به شكست يزداني در جام جهاني كرمانشاه شد تنها افرادي كه او را به عنوان كشتي‌گير شناخته و قبول داشتند، بچه‌محل‌هايش بودند. حالا او پس از اينكه اتحاديه جهاني كشتي تصميم گرفته است همه‌ساله برترين كشتي‌گير سال را از ميان قهرمانان كشتي آزاد، كشتي فرنگي و كشتي زنان انتخاب كرده و جايزه 10 هزار فرانكي به او اهدا كند، به عنوان بهترين آزادكار جهان در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است؛ افتخاري كه مي‌توانست به نام يزداني نوشته شود؛ اما به حق تيلور با تلاش‌هاي شبانه‌روزي‌اش، آن را از آن خود كرد.

شكست حسن يزداني و كسب مدال طلاي جهان و همچنين قهرماني در مسابقات سري رنكينگ، از دلايل اصلي اتحاديه جهاني كشتي براي انتخاب اين كشتي‌گير امريكايي به عنوان بهترين كشتي‌گير آزادكار جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است. تيلور تاكنون دو بار با يزداني كشتي گرفته كه هر دو بار، يك‌بار در جام جهاني كرمانشاه و بار دوم نيز در رقابت‌هاي جهاني مجارستان، موفق به شكست يزداني شده است. نبرد انتقامي تيلور و يزداني در سال ۲۰۱۹ و همچنين المپيك ۲۰۲۰ ديدني‌تر از قبل خواهد بود.

البته بهتر است ستاره كشتي ايران قبل از مسابقات جهاني و در تورنمنت‌هاي پيش رو به سراغ ديويد تيلور رفته و در مسابقاتي كه حساسيت كمتري دارد، پنجه در پنجه رقيب تيزچنگ خود انداخته و به تمام كابوس‌ها و استرس‌ها پايان دهد. يزداني با يك استراتژي مناسب و بر هم زدن برنامه تيلور خيلي راحت مي‌تواند اين ستاره نوظهور امريكايي را خاموش كرده و به جايي پيش از سال 2017 بفرستد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون