• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

خبر

جزييات طرح مجلس درباره جرم سياسي

يحيي كمالي‌پور، عضو هيات رييسه كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح عفو عمومي و تبديل مجازات‌ها در اين كميسيون، گفت: «طرح مذكور در 3 ماده تدوين شده است.»

به گزارش تسنيم، او در تشريح جزييات اين طرح گفت: «در بند اول اين طرح آمده كه مجازات‌هاي حبس ابد در جرايم تعزيري به حبس درجه يك يعني 25 تا 30 سال زندان تبديل شود.»

عضو هيات رييسه كميسيون قضايي مجلس ادامه داد: «در ماده 2 آمده كه كليه متهمان جرايم سياسي و امنيتي كه مرتكب اقدامات فيزيكي و خرابكارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشاركت نشدند، مورد عفو قرار گيرند.

بر اساس اين طرح جرم جاسوسي از شمول آن خارج است و در بند 3 آمده كه كليه ايراني‌‌هاي مقيم خارج از كشور كه قصد بازگشت به كشور را دارند در صورتي كه شاكي خصوصي نداشته باشند، مبرا از تعقيب باشند.»

كمالي‌پور يادآور شد: «در جلسه اخير كميسيون طرح مذكور بررسي و نظرات كارشناسي اخذ شد. راي‌گيري درباره آن به جلسه بعدي كميسيون موكول شد.»

 

ظريف: ارتباط اينستكس با FATF را نمي‌پذيريم

علي نجفي، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در توضيح جلسه روز گذشته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: «اين جلسه با حضور آقاي ظريف وزير خارجه و معاونان و مديران وزارت اقتصاد و مسوولان بانك مركزي براي بررسي و تبادل نظر پيرامون موضوع كانال مبادلات تجاري موسوم اينستكس برگزار شد. »

به گفته او، در اين جلسه وزير خارجه گزارشي از سوابق و مذاكرات مربوط به ارايه ساز‌و‌كار مذكور ميان ايران و اروپا بعد از خروج امريكا از برجام را ارايه و تاكيد كرد كه اين ساز و كار گام مثبت و اوليه از سوي اتحاديه اروپا براي حفظ منافع ايران در برجام است كه منتظريم مراحل اجرايي و عملياتي آن طي شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: همچنين در اين جلسه وزير خارجه ضمن رد ارتباط اينستكس با FATF تاكيد كرد كه اين ارتباط را نمي‌پذيريم و حتي اعتراض كرديم كه اقدام ديرهنگام اروپا در ارايه اين ساز و كار نمي‌تواند مشروط باشد. به گزارش ايسنا، نجفي در پايان گفت كه تاثير اين ساز و كار در جلوگيري از امنيتي‌سازي ايران، منحصر نبودن فعاليت اين ساز و كار به غذا و دارو، ضرورت ايجاد ساز و كار مشابه در ايران از ديگر موارد مطروحه در اين نشست بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون