• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4343 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

واكنش نمايندگان به اظهارات وزير كشور و ساير وزرا يكسان بود؟

با جاري شدن سيلاب در استان گلستان و غيبت استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در اين استان، انتقادات از مجموعه دولت دوازدهم به ويژه عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور افزايش يافت تا جايي كه در روزهاي نخست هشتگ #استعفا وزيركشور در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد. با بركناري سيدمناف هاشمي توسط اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري بار ديگر كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به قصور وزير كشور و دفاع او از استاندار غايبش اشاره كردند تا جايي كه برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز با تاييد اظهارات كاربران شبكه‌هاي اجتماعي بر لزوم پاسخگويي رحماني‌فضلي تاكيد كردند.

پروانه مافي، نماينده مردم تهران در قوه‌ مقننه از جمله اين نمايندگان است. او در اظهاراتي كه فام آن را منتشر كرد، صراحتا خواستار پاسخگويي وزير كشور شد. او با اشاره به مرخصي يك ‌ماهه استاندار گلستان در بحراني‌ترين شرايط اين استان گفت: «به هيچ عنوان نمي‌توانيم از اين بي‌تدبيري آشكار چشم‌پوشي كنيم. استان گلستان يكي از مهم‌ترين مقاصد سفرهاي نوروزي است و حتي اگر اين سيل هم اتفاق نمي‌افتاد، امكان مرخصي استاندار ميسر نبود. طبيعتا آقاي وزير نبايد با اين مرخصي موافقت مي‌كرد.» او تاكيد كرد: «آنچه مسلم است وزير كشور بايد پاسخگو باشند كه چرا با مرخصي استاندار در آستانه سال نو كه فصل سفرهاي نوروزي است، موافقت كرده است. آن هم حالا كه سيل هم آمده است. مجلس قطعا واكنشي صريح و تند خواهد داشت و آقايان بايد بعد از تعطيلات پاسخگوي نمايندگان ملت باشند.»

با اتكا به اظهارات فوق انتظار مي‌رفت حضور روز گذشته وزير كشور با همراهي وزراي نيرو، راه و جهاد در بهارستان با پرسش و پاسخ نمايندگان با رحماني‌فضلي همراه باشد ولي چنين نشد. نكته جالب اينكه وزير كشور همراه با ساير وزرا گزارش مربوط به اقدامات خود را به نمايندگان ارايه نكرد و سخنران پاياني جلسه
4 ساعته بررسي سيلاب‌هاي اخير بود. قاسم ميرزايي‌نكو، نماينده عضو كميسيون شوراها و امور داخلي در تشريح دليل اين مهم به «اعتماد» گفت: «اظهارات وزير كشور را در مجلس به نوعي به عنوان جمع‌بندي در نظر گرفتند به اين معنا كه ابتدا سه وزير و سپس نمايندگان صحبت كردند و بعد وزير كشور به اظهارنظر پرداخت. همين مساله نشان مي‌دهد كه نوع نگاه به وزير كشور به نوعي به عنوان نماينده عالي دولت بوده است» اين نماينده مجلس افزود: «جو سنگيني به نظر من در جلسه ايجاد شده بود كه ادامه هم داشت و بعد نمايندگان نيز به آن پرداختند ولي فكر نمي‌كنم اين اين جو سنگين به صورت هماهنگ ‌شده ايجاد شده باشد.»

او در پاسخ به اين سوال كه آيا وزير كشور در كميسيون شوراها يا فراكسيون اميد براي پاسخ به سوالات نمايندگان حاضر شده است يا خير، بيان كرد: «نه ايشان به جلسات نيامده‌اند؛ من شنيده‌ام كه نمايندگان درباره سيل از او طرح سوال كرده‌اند ولي حقيقتا چيزي در اين زمينه نديده‌ام». به اين‌ ترتيب به نظر مي‌رسد كه بايد منتظر ماند و ديد بعد از پايان بحران‌هاي ايجاد‌ شده ناشي از سيلاب‌هاي اخير كشورمان، واكنش نمايندگان به اقدامات وزرا براي رسيدگي به مردم چگونه خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون