• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4367 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت

عدد و رقم

۱۰۰۰ تن

خريد خرماي بم براي تنظيم بازار ماه رمضان

عباس تابش، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در جمع تجار و توليدكنندگان خرماي شرق استان كرمان از خريد يك هزار تن خرماي بم به قيمت هر كيلو ۲۳ هزار تومان به منظور تنظيم بازار مصرف خرماي روزه‌داران خبر داد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از انجام مذاكره با توليدكنندگان و تجار بم خبر داد و ضمن تقدير از كسبه و اتاق اصناف تهران افزود: مقرر شد بدون افزايش قيمت، خرماي رطب مضافتي را در بازار تهران به دست مصرف‌كنندگان نهايي برسانيم.

۳۶۴۸ شركت، صنف و تشكل

شكر دريافت كردند

به گفته يزدان سيف، معاون وزارت جهاد كشاورزي بيش از ۳۰۰ هزار تن شكر از ۲۳ اسفند ماه تاكنون وارد و بين استان‌هاي مختلف توزيع شده است. همچنين ديروز شركت بازرگاني دولتي ايران اسامي دريافت‌كنندگان شكر با نرخ دولتي از ابتداي امسال تا ديروز ۲۳ ارديبهشت ماه را منتشر كرد كه بر اساس آن ۳۶۴۸ شركت، صنف و تشكل در كشور بيش از ۱۶۸ هزار و ۱۱۴ تن شكر در ۵۳ روز گذشته دريافت كرده‌اند.

 

هزار دلار

افزايش قيمت بيت‌كوين

بيت‌كوين در پايان هفته ميلادي بيش از هزار دلار افزايش قيمت داشت كه بيشترين مقدار خود از ماه آگوست است. اين افزايش در پي دستور دادستان نيويورك براي بازرسي اين بازار بوده است. بيت‌كوين در روز يكشنبه به اندازه 9/6 درصد افزايش به هفت هزار و ۴۴۵ دلار رسيد. اين در حالي است كه اين ارز در روز جمعه به مقدار شش هزار و ۲۹۰ دلار بسته شده بود. هر پنج عضو اصلي شاخص گلكسي بلومبرگ به ميزان 8 درصد رشد داشته‌اند.

قيمت بيت‌كوين به عنوان بزرگ‌ترين ارز مجازي از ۱۴ دسامبر دو برابر شده است و هم‌اكنون نيز ششمين روز صعود خود را شروع كرده است. اين ارز نوپا كه تازه توانسته است جايگاه جهاني خود را به دست آورد، پس از سقوط سال ۲۰۱۷ روند صعودي پيدا كرد.

۱۲ هزار ميليارد تومان

 

گردش چك تضميني

خارج از بانك‌ها

يك مدير ارشد نظام بانكي با تشريح شيوه‌هاي مديريت معاملات ارز در هرات و سليمانيه گفت كه ۱۲ هزار ميليارد تومان چك تضميني پشت‌نويسي شده ميان مردم وجود دارد كه هنوز به بانك‌ها برنگشته است. علي صالح‌آبادي، رييس انجمن مالي اسلامي مي‌گويد اين آماري است كه برآورد مي‌شود ميزان رقم چك‌هاي بانكي در دست مردم باشد كه قابليت دست به دست شدن داشته و در واقع چك‌هاي تضميني بانكي هستند. او مي‌گويد زماني انتقال با حجم چند صد ميلياردي بالا در ساتنا انجام مي‌شد اما الان در ساتنا بايد درج شود كه اين جابه‌جايي بابت چيست. حتي ممكن است كه فرد محل هزينه‌كرد را به اشتباه ثبت كند، اما اگر به صورت تصادفي روزي پرونده‌ها چك شده و فرد متقاضي خلاف واقع، اظهار كرده باشد، آن زمان به جرم پول‌شويي بايد پرونده آن را بررسي كرد.

۱.۴ ميليون نفر

شركت‌كننده در آزمون‌هاي مهارت و صلاحيت حرفه‌اي

سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور اعلام كرد يك ميليون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر در آزمون سنجش مهارت و صلاحيت حرفه‌اي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور در سال ۱۳۹۷ شركت كردند. از اين تعداد داوطلب آزمون، ۸۰۸ هزار و ۴۶۹ نفر مرد و ۶۱۰ هزار و ۶۸۹ نفر زن بودند. مديركل سنجش مهارت و صلاحيت حرفه‌اي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت در خوشه خدمات ۶۸۸ هزار و ۶۹۸ نفر، خوشه صنعت ۵۳۸ هزار و ۳۷۱ نفر، خوشه فرهنگ و هنر ۱۲۴ هزار و ۵۲۳ نفر و كشاورزي ۶۷ هزار و ۵۶۶ نفر در آزمون‌هاي سنجش مهارت و صلاحيت حرفه‌اي سال ۱۳۹۷ شركت كردند.

۲۵ درصد

رشد تجارت دوجانبه روسيه و امريكا

در سه ماهه اول سال جاري حجم تجارت بين روسيه و امريكا به ۶ ميليارد دلار رسيد كه نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد جهش داشته است. طبق اعلام اداره كالاي روسيه، در سه‌‌ماهه اول سال جاري حجم تجارت بين روسيه و امريكا به ۶ ميليارد دلار رسيد كه نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد جهش داشته است.اين اداره گزارش داد كه صادرات روسيه به امريكا، از ژانويه تا مارس ۱۸ درصد رشد كرده و به ۲.۶۸۶ ميليارد دلار رسيده است. در همين زمان واردات روسيه از امريكا ۲۹.۴ درصد رشد كرده و به ۳.۲۹۲ ميليارد دلار رسيده است.سهم امريكا در كل تجارت خارجي روسيه، از ۳.۱ درصد در سال گذشته، به ۳.۸ درصد افزايش يافته است.

80 درصد

تورم مرغداري‌ها

بر اساس اعلام مركز آمار، شاخص كل قيمت توليدكننده محصولات مرغداري‌هاي صنعتي كشور در زمستان سال ١٣٩٧ به عدد ٥٣٦.٢٤ رسيد كه ١٣.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) افزايش و ٧٩.٣٨ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزايش داشته است.

بر اين اساس گروه مرغ با افزايش ٢٥.٠٣ درصد و گروه تخم مرغ با كاهش ١٦.٠٧ درصدي، افزايش ١٣.٩٦ درصدي شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون