• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4375 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

حضور در پيشاني دولت

فاطمه سعيدي

تقريبا مرداد ماه سال گذشته بود كه محمدباقر نوبخت از سمت سخنگويي دولت استعفا داد و بعد از پذيرفتن اين استعفا از سوي حسن روحاني مي‌توان گفت نزديك به 10 ماه است كه دولت سخنگويي ندارد و همين موضوع موجب شد انتقادات زيادي متوجه دولت شود. حال در آستانه يك‌سالگي اين موضوع علي ربيعي به عنوان سخنگو معرفي مي‌شود. در اين راستا بايد گفت اينكه مجموعه دولت اصل ضروري بودن حضور يك سخنگو را قبول كرده و از پيش ‌بردن مدل‌هاي ديگر اطلاع‌رساني منصرف شده است را بايد به فال نيك گرفت.

در اين ايام عدم حضور سخنگوي دولت در بحران‌هاي متعددي كه پيش آمد موجب خسارت و لطمه بسياري شد. واقعيت آن است كه در اين شرايط با ظهور و بروز مشكلات ريز و درشت قطعا يكي از اقدامات ضروري تشريح وضعيت كنوني براي مردم است اين در حالي است كه درست در آن بزنگاه‌هاي حساس متاسفانه دولت نتوانسته اقدامات و عملكرد خود را به خوبي براي مردم تبيين كند و به همين دليل دچار آسيب در سرمايه اجتماعي شده‌ايم. اين مهم‌ترين موضوعي است كه سخنگو بايد در دستور كار قرار دهد و با به‌كارگيري تمامي ظرفيت‌هاي ارتباطاتي و نه اكتفا به شكل سنتي خبررساني آن را به پيش ببرد.

فارغ از وظايف سخنگويي در مورد شخص آقاي ربيعي نيز بايد گفت ايشان ويژگي‌هايي دارد كه منحصر به خودش است. در سابقه ايشان از مديريت اجرايي در عالي‌ترين سطوح، روزنامه‌نگاري، استادي دانشگاه و مشاغل امنيتي حساس ديده مي‌شود. تجربه چند دهه كار كردن در اين زمينه‌ها باعث مي‌شود به نوع عملكردشان اميدوار باشيم. البته پيشنهاد مي‌كنم ايشان در اولين گام از كساني كه پيش‌تر اين جايگاه را در دولت داشته‌اند و همسو با دولت فعلي هم هستند دعوت به عمل آورد و به صورت مداوم از تجربيات آنها بهره ببرد.

سخنگويي حضور در پيشاني دولت است و اميدوارم آقاي ربيعي از اين حيث مايه سربلندي و موفقيت دولت شود.

سخنگوي فراكسيون اميد مجلس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون