• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4376 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد

خرمشهر را خدا آزاد كرد

محمدجواد حق‌شناس

سوم خرداد يكي از ماناترين و
با شكوه‌ترين روزهاي اين سرزمين اهورايي است. اين روز يادآور بزرگي اراده مردمان و دلاوري جوانان ميهن عزيزمان ايران است. روز بازگرداندن خرمشهرِ خونين بال و...

زخم خورده از آتشِ كين و دشمني بي‌خرداني ستم‌پيشه كه در آرزوهايِ خام و خواب‌هاي آشفته خويش شكست زودهنگام ايرانيان رادمرد را پلي براي پيروزي خيالي خود آفريده بودند.

در آزادي خونين‌شهر همه مردمان اين ديار ماندگار و جاودان با جان و خون خود سرمايه‌گذاري كردند و با ازخودگذشتگي و نثار خون جوانان آزاده و دلير خود هزاران هزار از سربازان، افسران و اميرانِ زبون دشمن ستم‌پيشه را تار و مار كرده و از كشته‌ها پشته ساخته و بسياري را افزون بر 20 هزار در بند كردند و نام جنگاورانِ ايراني، ايران و ايرانيان را بر فراز تاريخ پر آوازه ساختند و پرچم پرافتخار ميهن را سرافرازانه بر بام مسجد جامع شهر كه نماد ايستادگي بود بر افراشتند.

و چه زيبا گفت آن پير فرزانه:

 

خرمشهر را خدا آزاد كرد.

و چه دردناك است كه زخم جغدِ شومِ جنگ هنوز كه هنوز است مرهمي نيافته است.

اما چگونه بايد گذشت و نگفت كه مردمان اين ديار ارجمند همچنان در رنج و سوز آتش بيداد تازيانِ تازشگر از يك سو و ناتواني كشورداران در رسيدگي به انبوه نابساماني‌هاي پس از آزادي از سوي ديگر همچنان در آرزوي روزهاي خوب، آرامش و آسودگي هستند.

ياد و نام همه دليران، سربازان، افسران، سپاهيان، ارتشيان و فرماندهان

اين جنگِ پيروز مانا باد

ياد شهيد بزرگ اين شهر محمد جهان‌آرا

جاودان باد

و راه‌شان پر رهرو

آتش جنگ از اين سرزمين دور باد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون