شهردار در حاشيه بازديد استاندار
از ايستگاههاي قطار شهري خبر داد
بهرهبرداري از خط سه قطار شهري مشهد تا سال 1400
شهردار مشهد از افتتاح باقيمانده خط دو و آغاز پروژه خط چهار قطار شهري در نيمه تيرماه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاعرساني شهرداري مشهد، محمدرضا كلايي در حاشيه بازديد استاندار، رييس و ساير اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد با اعلام خبر بالا به ارايه توضيحاتي در خصوص خطوط قطار شهري پرداخت و خاطرنشان كرد: خط يك شهر مشهد، از انتهاي وكيلآباد تا فرودگاه است كه پر پوششترين خط قطار شهري به حساب ميآيد.
وي افزود: خط دو كه بخشهايي از آن سال گذشته به بهرهبرداري رسيد، حلقه اتصال با خط يك قطار شهري بود اما يك نقص عمده داشت، چرا كه اراضي جنوبي شهر مشهد با ظرفيت پوششي يك و نيم ميليون نفري را تحت پوشش قرار نميداد؛ با تاكيدات استاندار و كمك دولت، اميدوارم ايستگاه «كاوه» كه آخرين ايستگاه اين مجموعه است تا 15 تيرماه آغاز به كار كند.
كلايي اظهار كرد: استاندار علاوه بر حمايت، روي برنامهريزي و عملكرد دقيق تاكيد كرد و اميدواريم با پيگيري و تاكيد وي در كنار حل موضوع ترافيك بافت مركزي شهر به وسيله توسعه خطوط مترو، قطعه چهارم خط سه كه فاصله بين ميدان شهدا تا پايانه مسافربري است را هم تا سال 1400 به بهرهبرداري برسانيم.
شهردار در خصوص اعتبار هزينه شده در اين پروژه توضيح داد: تا به حال با قيمت امروز در مترو شهر مشهد، بالغ بر 12 هزار ميليارد تومان هزينه شده اما از اين به بعد قطعا با افزايش نجومي قيمتها در ساخت مواجه خواهيم بود. همچنين تا پايان تعهداتي كه امروز به استاندار داشتيم، حدود 5 هزار ميليارد تومان ديگر نياز به منابع داريم كه بخشي توسط شهرداري و بخشي با تعهد دولت از طريق جذب از بازار سرمايه تامين خواهد شد.
وي با عنوان اينكه تا پايان خط سه به قيمت امروز مبلغي حدود 11 هزار ميليارد تومان ديگر لازم داريم تا اين خط به انتها برسد، تصريح كرد: استاندار امروز دستور ديگري هم داد كه همزمان با پايان يافتن حفاري خط سه در پايانه مسافربري، تيبيام (دستگاه حفاري تونل) كه در آنجا مشغول به كار است كاملا به خط چهار انتقال پيدا كند كه بنا شد بررسيهاي لازم انجام شود كه در سال جاري آغاز خط چهار را هم خواهيم داشت. خط 4 به تنهايي حدود 8 هزار ميليارد تومان تامين مالي نياز دارد.