برنامه فراگير مشاركت در نظامآموزشي با محوريت خيرين شكل بگيرد
سيدجواد حسيني، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با ارايه چهار پيشنهاد به خيرين مدرسهساز اظهار كرد: برنامه فراگير مشاركت در نظام آموزشي با محوريت خيرين مدرسهساز شكل بگيرد و زير نظر مجمع خيرين مدرسهساز، مجمع خيرين مدرسه يار، هنر يار، دانش يار، سلامت يار و ورزش يار را ميتوان گسترش داد. به گزارش ايلنا، سيدجواد حسيني با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم حافظي، رييس فقيد جامعه خيرين كشور با اشاره به اهميت استان تهران اظهار كرد: استان تهران از لحاظ كمي و كيفي داراي اهميت است كه در بخش كيفي علاوه بر موقعيت سياسي، تهران به عنوان پايتخت كشور حجم مهاجرپذيري بسيار زيادي از داخل و خارج كشور دارد و باعث ميشود كه استان تهران در حوزههاي مختلفي ازجمله آموزش با جمعيت بالايي روبرو باشد.حسيني خاطرنشان كرد: استان تهران علاوه بر جمعيت خودش به جمعيت مهاجرانش هم پاسخ ميدهد كه در كنار اين دو پاسخگويي بايد حمايت فراملي را هم انجام دهد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: استان تهران از لحاظ تراكم دانشآموزي و هم به لحاظ مقاومسازي مدارس از وضعيت خاصي برخوردار است و ميانگين تراكم دانشآموزي كشور در هر كلاس ٢۴ نفر است اما در تهران ميانگين تراكم دانشآموزي ۳۴ نفر است. او در ادامه بيان كرد: فضاي سبز دانشآموزي استان تهران با استاندارد جهاني فاصله زيادي دارد چرا كه سرانه فضاي سبز استاندارد جهاني ۸، ۳۹ مترمربع و ميانگين كشوري ۵، ۲ است در حاليكه ميانگين فضاي سبز تهران ۴، ۵ مترمربع است لذا از بعد سرانه آموزشي و تراكم دانشآموزي در استان تهران با كمبود مواجه هستيم و از سوي ديگر فضاهاي غيراستاندارد مدارس تهران، نياز به بهسازي، مقاومسازي و نوسازي دارد. حسيني تصريح كرد: ۲۳ هزار كلاس درس در استان تهران نياز به بهسازي دارد و استان تهران در سرانه فضا، تراكم دانشآموزي، مقاومسازي و بهسازي بعد از استان سيستان و بلوچستان قرار گرفته است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: استان تهران با همه اين مشكلات با همت خيرين مدرسهساز و دولت سالانه هزار كلاس درس براي دانشآموزان آماده ميكند و براي اينكه به استاندارد سرانه كشور برسيم نيازمند ۱۲ هزار مدرسه با ۱۸ هزار كلاس درس هستيم. حسيني با اشاره به اينكه دو مشكل در آموزش و پرورش داريم، اذعان كرد: ساختمانهاي بسيار زيادي داريم كه فاقد سند هستند و هيچ وزارتخانهاي مانند آموزش و پرورش املاك و دارايي ندارد چرا كه ۱۰۷ هزار واحد آموزشي در بيش از ۷۰۰ منطقه آموزشي داريم و مشكل دوم امكانات كمي است كه به عنوان تجهيزات در فضاهاي آموزشي داريم.سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان تهران خيرين مدرسهساز هميشه پيشرو بودهاند و ۱۵ هزار واحد آموزشي و ۲۰ هزار كلاس درس با كمك خيرين احداث شده است و در صورتي كه مدارس غيردولتي از اين آمار جدا شود، يكسوم مدارس استان تهران را خيرين ساختهاند.