هميلتون ركورد پيست سيلورستون را شكست
فتل، بدمن فرمول يك بريتانيا
خودش ميگويد: «اشتباه از من بود. فرشتپن راننده ردبول در پيچ از من سبقت گرفت اما بعد از آن در عرض به حركت خود ادامه داد. يك لحظه احساس كردم او به سمت راست ميرود و فضا براي من باز ميشود تا بتوانم براي سبقت حمله كنم كه اين اتفاق نيفتاد. ولي ديگر دير شده بود و من خيلي نزديك بودم و اينطور شد كه باهم برخورد كرديم.» توضيحات سباستين فتل در مورد برخورد عجيبش با راننده ردبول در گرندپري بريتانيا، گرچه حالت پشيماني و عذرخواهي داشت اما با آنچه ما در تصاوير ديديم تفاوت داشت. در تصاوير مشخص است كه فتل هيچ شانسي براي سبقت گرفتن از فرشتپن ندارد اما رو به جلو حركت ميكند تا برخورد اتفاق بيفتد؛ برخوردي كه فتل را بهطور كامل از جريان مسابقه حذف كرد و فرشپتن را از رسيدن به مقام قهرماني نااميد. در گرندپري بريتانيا والتري بوتاس از مرسدس در جايگاه پول پوزيشن قرار داشت و به عنوان نفر اول استارت زد. بعد از او همتيمياش هميلتون و لكلرك از فراري از جايگاههاي دوم و سوم استارت زدند. در حالي كه رقابت روال طبيعي خود را طي ميكرد، در اواخر مسابقه برخوردي بين رانندگان ردبول و فراري رخ داد كه تبديل به بزرگترين رويداد خبري جايزه بزرگ انگلستان شد. در حالي كه فتل و لكلرك و فرشتپن براي كسب رتبه سوم ميجنگيدند، فرشتپن موفق ميشود از فتل سبقت بگيرد و درست در همين لحظه فتل از پشت به ماشين حريف ميكوبد و باعث ميشود هر دو از پيست خارج شوند. بعد از اين حادثه فرشتپن براي تعميرات عازم پيت ميشود و به پيست باز ميگردد اما فتل كه نااميدي و خستگي در چهرهاش موج ميزند، در ميان بهت و تعجب مديران فراري و ردبول مسابقه را ترك ميكند. در پايان مسابقه اين هميلتون بود كه موفق شد براي ششمين بار فاتح گرندپري بريتانيا شود. پيست سيلورستون حالا قهرماني به خودش ميبيند كه شش بار موفق به كسب عنوان قهرماني شده است. بيشتر از جيم كلارك اسكاتلندي و الن پروست فرانسوي كه پيشتر هر يك موفق شده بودند پنج بار در اين پيست به پيروزي دست يابند. بعد از هميلتون همتيمي او والتري بوتاس جايگاه دوم را به دست آورد و چالز لكلرك راننده تيم فراري روي سكوي سوم قرار گرفت. فرشتپن نيز كه از حادثه برخورد جان سالم به در برده بود موفق شد جايگاه چهارم را به دست آورد.