• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4420 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۱ تير

كيوسك

مكرون عليه آزادي بيان : جاناتان تورلي، حقوقدان و استاد مدرسه حقوق دانشگاه جورج واشنگتن معتقد است كه فرانسه اكنون رهبري يك جنگ صليبي را عليه آزادي بيان بر عهده دارد و به يكي از بزرگ‌ترين تهديدها براي آزادي بيان در جهان تبديل شده است. اين حقوقدان در سايت «كرونيك دوپلستين» نوشت: «مكرون، كه هيچ‌چيز او را متوقف نمي‌كند و ديگران در اروپا، در حال آماده شدن براي اعمال كنترل خودسرانه آزادي بيان در اينترنت با قوانين جديد در فرانسه و آلمان هستند. اگر فكر مي‌كنيد اين يك مساله اروپايي است كه به ما مربوط نيست، از خود رفع شبهه كنيد. مكرون مي‌داند كه سانسور اروپايي در اينترنت همه‌گير خواهد شد. آزادي بيان در حال حاضر در اروپا كاهش يافته و اين قوانين براساس معيارهاي مبهم مانند «تحريك» يا «ارعاب» براساس نژاد يا مذهب جرم و جنايت‌انگاري مي‌كند».

 

ميراث ترامپ؛ قاضي‌هاي محافظه‌كار:تام مك‌كارتي در روزنامه «گاردين» نوشت: «در حالي كه باراك اوباما رييس‌جمهوري پيشين امريكا در مدت حدود ۲ سال نخست در اختيار داشتن اين مقام، فقط ۱۹ قاضي دادگاه سيار را با تاييد سنا منصوب كرده بود، اما اين تعداد در دوره ترامپ ۲ برابر شده و به ۳۸ تن رسيده است. به گفته دانيل گلدبرگ مدير حقوقي گروه «ائتلاف براي عدالت»، اين نامزدها پيشينه‌هايي از تلاش و فعاليت خستگي‌ناپذير براي كاهش دسترسي مردم امريكا به خدمات درماني و بهداشتي و حقوق توليد مثل بانوان دارند و خواستار تضعيف قوانين مهم حامي كارگران و آب و هواي پاك هستند كه مصرف‌كنندگان به آن وابستگي دارند. افرادي كه آسيب خواهند ديد و زيان خواهند كرد، ميليون‌ها تن از مردم سراسر كشور امريكا هستند كه به اين حقوق قانوني بسيار مهم و اساسي كه قرار است در سه يا چهار دهه آتي به صورت جدي حذف شوند، وابستگي دارند».

 

تعليق اكانت‌هاي خبرگزاري و خبرنگارهاي ايراني در توييتر: خبرگزاري فرانسه گزارش داد: «توييتر حساب‌هاي كاربري برخي «رسانه‌هاي دولتي ايران» از جمله ايرنا را به حالت تعليق درآورده است. حساب‌هاي توييتري خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، مهر و باشگاه خبرنگاران جوان جزو حساب‌هايي هستند كه روز شنبه دسترسي به آنها امكان‌پذير نبود. به هنگام ورود به حساب‌هاي تعليق‌شده پيامي به زبان انگليسي نشان داده مي‌شود: اين حساب تعليق شده است. توييتر بارها حساب‌هاي مرتبط با ايران، روسيه و مخالفان امريكا را به بهانه‌هاي مختلف مسدود كرده است. اين شركت امريكايي سال گذشته به هنگام برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي كنگره امريكا، چندين حساب متعلق به شهروندان ايراني، روس و ونزوئلايي را با ادعاي فعاليت مخرب، مسدود كرد. پيش‌تر فيسبوك و اينستاگرام نيز دست به اقدامات مشابهي زده بودند كه موجي از واكنش‌ها و اعتراض‌ها را به راه انداخت. علاوه بر اين شركت اپل و سيستم‌عامل اندرويد هم برخي اپليكيشن‌هاي ايراني را حذف كرده بودند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون