• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4429 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۰ مرداد

خبر

هاشمي:

وزارت كشور مانع تفويض اختيارات به شهرداري و شوراي شهر مي‌شود

رييس شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش گفت: وزارت كشور مانع تفويض اختيارات به شهرداري و شوراي شهر مي‌شود.

به گزارش مهر، محسن هاشمي در جلسه شوراي اداري شميرانات كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، طي سخناني از عدم تلاش وزارتخانه‌هاي متولي براي درآمد پايدار شهرداري‌ها انتقاد كرد و گفت: ۷۰ درصد درآمد شهرداري‌ها از جريمه‌هاي كميسيون ماده ۱۰۰ تامين و اين امر سبب افزايش تخلفات مي‌شود، البته در تهران به دليل وجود طرح تفصيلي شرايط بهتر و قانونمندتر است.

رييس شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش همچنين با بيان اينكه وزارت كشور در عين حال كه باوجود وظايف قانوني خود مانع تفويض اختيار به شوراي شهر و شهرداري مي‌شود، متوقع هم هست و انتظار برطرف‌سازي مشكلات را از ما دارد، گفت: شوراي شهر تنها حدود يك سوم از اختيارات قانوني را دارد. او از دخالت ديگر دستگاه‌ها گلايه كرد و ادامه داد: در انجام وظايف محوله تعارض‌ها زياد است و مشكلات را گردن يكديگر مي‌اندازيم، بيشتر مسوولان كشور به جاي اينكه مسووليت بپذيرند و راهكار پيدا كنند، سياه‌نمايي مي‌كنند، وظايف شوراي اسلامي شهر تهران مشخص است و در قانون آمده اما بودجه آنها بايد در برنامه‌ريزي‌ها تصويب شود.

هاشمي سپس به گلايه‌هاي فرماندار شميرانات از مسائل شهري منطقه يك تهران اشاره كرد و گفت: اگر شرايط منطقه يك ما آنقدر بد باشد كه مطرح مي‌كنيد پس وضعيت مناطق ديگر تهران گفتن ندارد.

 

ارشاد بدحجابان در مترو آغاز شد

مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه از آغاز ارشاد بدحجابان در مترو خبر داد و گفت: با اين طرح وضعيت حجاب در مترو بهبود مي‌يابد. فرنوش نوبخت، مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با فارس، درباره برخورد ماموران مترو با بدحجابي و بي‌حجابي و همچنين ناهنجاري‌هاي اخلاقي گفت: همكاران ما در اين زمينه برنامه‌‌ريزي‌هاي لازم را انجام دادند و ارشاد بدحجابان و بي‌حجابان در مترو انجام مي‌شود. او با اشاره به اينكه رعايت حجاب اسلامي در مترو الزامي است و ارتباطي به واگن يا ايستگاه ندارد، گفت: اطلاعيه‌اي در اين زمينه تهيه كرده و رهنمودهاي لازم در مورد حجاب اسلامي را در همه خطوط و واگن‌هاي مترو انجام مي‌دهيم؛ لذا برنامه‌ها در اين زمينه آغاز شده است. مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه، گفت: در آينده‌اي نزديك شاهد بهتر شدن روند حجاب در مترو خواهيم بود كه البته فعاليت ماموران مترو ارشادي است و در راستاي همكاري با پليس انجام مي‌‌شود. نوبخت تصريح كرد: تا قبل از ماه محرم تغييراتي را از لحاظ بهبود وضعيت حجاب در مترو شاهد خواهيم بود و ماموران پليس زن مترو همچون سطح جامعه اقدامات لازم را براي ارشاد بدحجابان و بي‌حجابان انجام مي‌دهند ولي بايد توجه داشت كه شرايط در زير زمين با روي زمين كمي متفاوت است و ما آهسته و پيوسته در اين زمينه گام‌هاي لازم را برداشته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون