• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4516 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

بعد از يك سال بلاتكليفي

داورزني رييس فدراسيون واليبال شد

بالاخره بعد از يك سال بلاتكليفي وضعيت فدراسيون واليبال مشخص شد. صبح ديروز در انتخابات اين فدراسيون كه با حضور سه نامزد نهايي برگزار شد، محمدرضا داورزني، رييس سابق اين فدراسيون كه چند وقتي پست معاونت وزارت ورزش را دراختيار داشت، توانست آراي بيشتري از ساير نامزدها به دست آورد و به مدت چهار سال به عنوان رياست فدراسيون واليبال را برعهده بگيرد.

انتخابات فدراسيون واليبال ابتدا قرار بود با حضور هفت نامزد نهايي احراز صلاحيت شده برگزار شود. بهنام محمودي، محمود افشاردوست، احمد سعادتمند، محمدرضا داورزني، محمدرضا رشيدي، اميرحسين منظمي و افشين داوري ۷ كانديداي اوليه اين انتخابات بودند. اما تا پيش از شروع راي‌گيري افشاردوست، منظمي، داوري و سعادتمند از انتخابات كناره‌گيري كردند تا داورزني و محمودي و رشيدي به رقابت بپردازند. در اين بين افشاردوست و سعادتمند به نفع داورزني كناره‌گيري كردند و منظمي به نفع محمودي انصراف داد تا مصاف قابل پيش‌بيني داورزني و محمودي روي دهد. بسياري از رسانه‌ها و كارشناسان قبل از برگزاري مجمع و راي‌گيري شانس داورزني و محمودي را بيشتر از سايرين دانسته بودند.

در ابتداي مجمع داورزني كه چند سال پيش هدايت اين فدراسيون را برعهده داشت و با آوردن ولاسكو دوران شكوفايي اين رشته را آغاز كرده بود، به بيان برنامه‌هايش پرداخت. داورزني با اشاره به دوران خوبش در واليبال اين وعده را داد كه دوباره اين رشته را در مسير موفقيت قرار دهد. در سمت مقابل بهنام محمودي كاپيتان سابق تيم ملي واليبال كه تا چند ساعت مانده به شروع راي‌گيري تاييد صلاحيت و حضورش در انتخابات در هاله‌اي از ابهام قرار داشت، در بيان ديدگاه‌هاي خود انتقاداتي نسبت به وضعيت واليبال و شخص داورزني وارد كرد. محمودي گفت: «از آقاي داورزني گله دارم، هر چند كه در دوره رياست خود زحمات زيادي براي واليبال كشيده‌اند، اما ناراحتم كه به نسل محمودي‌ها و تركاشوندها ‌خيلي توجه ‌نكرد. از سال‌هاي قبل برنامه فدراسيون‌ واليبال و دوستان اين بود كه واليبال ما در المپيك ۲۰۲۰ روي سكو برود اما الان كه زمان زيادي تا المپيك نمانده است، حتي سهميه المپيك را هم‌ نگرفته‌ايم.
در ايتاليا به عنوان لژيونر حاضر شده و تجربيات كافي دارم كه اميدوارم طبق بيانات مقام ‌معظم رهبري به جوانان اعتماد شود تا واليبال به جايگاه مدنظر
بنده برسد.»

بعد از اعلام نظر نامزدها راي‌گيري مجمع با حضور
41 نفر برگزار شد و در پايان محمدرضا داورزني توانست با كسب 26 راي حائز اكثريت آرا شود و بهنام محمودي با 15 راي و رشيدي بدون راي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند. بدين‌ترتيب پايان يك سال بلاتكليفي واليبال رسما با انتخاب داورزني به عنوان رييس فدراسيون اعلام شد. بعد از انتخابات داورزني گفت حال فدراسيون خوب نيست و بايد با حضور همه حال خوب را به واليبال بازگردانيم و محمودي نيز با اعلام اينكه قصد ندارد حاشيه درست كند، پيروزي رقيبش را تبريك گفت. البته مشخص بود كه محمودي چندان از انتخابات واليبال راضي نيست. اينكه انتخابات واليبال يك سال معطل نگه داشته شد تا بالاخره داورزني بتواند در انتخابات شركت كند، از جمله مواردي بود كه تا پيش از انتخابات مورد انتقاد اهالي واليبال از جمله بهنام محمودي قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون