• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4544 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

علي لاريجاني، رييس قوه مقننه:

تخريب، اميد را از بين مي‌برد

رييس مجلس شوراي اسلامي يكي از مسائلي كه كشور با آن درگير است را بلاوجه بودن تنازعات سياسي دانست كه باعث آزرده شدن فرهيختگان، اساتيد و زحمتكشان مي‌شود. علي لاريجاني ديروز در مراسم توديع كاظم جلالي رييس پيشين مركز پژوهش‌هاي مجلس و معارفه محمد قاسمي به عنوان سرپرست جديد اين مركز گفت: «اگر همه نيروهاي مستعد در كشور كنار هم باشند، اميدواري براي حل مسائل بيشتر مي‌شود. از آن طرف اگر زمان صرف سايش‌ها و كوبيدن يكديگر و تهمت‌زدن شود، با اين آزردگي‌ها مشكلات حل نشده و به سعادت كشور لطمه وارد مي‌شود.» به گزارش ايسنا، او گفت: «ما براي حل مشكلات تجربيات مختلفي داريم خيلي حرف‌ها را نحله‌هاي سياسي مي‌زنند؛ همه هم راه‌حل‌هاي سياسي مشابهي دارند، منتها مي‌گويند ما بايد آن را انجام دهيم، خب شما انجام دهيد اما ديگران را تخريب نكنيد. مشكل آن است كه همه مي‌خواهند خودشان مشكلات را حل كنند.»

لاريجاني تاكيد كرد: «حكمراني عاقلانه در آن است كه همگرايي خوبي در كشور ايجاد شده و همه براي يك هدف كار كنند. در اين صورت زودتر به توسعه مي‌رسيم هرچه قافله‌ها از يكديگر جدا باشند، سرعت كار هم كاهش پيدا مي‌كند. از نكات مهم آن است كه چقدر حرف‌هاي زده شده در كشور و رسانه‌ها به توسعه كمك مي‌كند. ما نمي‌دانيم چرا در اين وضعيت گاهي نهادها را مي‌كوبند؟ چرا مجلس شوراي اسلامي را تخريب مي‌كنيم؟ تخريب هر نهادي مشكلاتي براي آينده و دستاوردهاي كشور حاصل مي‌كند و اين نشان‌دهنده هنرمندي فردي نيست كه اين بي‌هنري آن فرد است. در زماني باب شده بود كه بگويند ما اين كار را انجام داديم و افراد ديگر آدم‌هاي بد و مافيا بودند.»

لاريجاني معتقد است كه توسعه بدون اميدواري رخ نمي‌دهد، بلكه ابتدا بايد مردم را اميدوار به شرايط كرد. او گفته است: «وقتي تخريب مي‌كنيم، اميد از بين مي‌رود. توسعه دستورالعملي نيست؛ بايد همه همگرا باشيم آن وقت مي‌توان در مسير پيشرفت حركت كرد.» رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر از بين رفتن «اميد» زير فشار تخريب ادامه داد: «توسعه در خلأ رخ نمي‌دهد؛ بايد با اراده جمعي جامعه را به سمت هدف سوق داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون