• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4544 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

پيدا و پنهان

مصرف بنزين كم شد

امير وكيل‌زاده، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران گفت: ميانگين روزانه مصرف بنزين كشور در بازه زماني ۳۰ روزه آذرماه به ۷۵ ميليون و ۵۰۰ هزار ليتر رسيده كه اين مقدار با توجه به مدت مشابه پارسال با ۸۹ ميليون و ۸۰۰ هزار ليتر ۱۵.۹ درصد كاهش يافته است.

توضيح درباره ورود يك محموله از قطعات خارجي با نشان ايراني

سيدرضا مفيدي، مديركل صنايع خودرو و نيرومحركه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات يك قطعه خودرو با نشان ايراني گفت: قطعه‌اي كه در خارج از كشور ساخته شده است، بايد مندرج بر نشان سازنده خود باشد و حتي اگر قطعه وارداتي به سفارش شركتي در داخل كشور ساخته مي‌شود، بايد علائم شركت سازنده را داشته باشد و اشاره بشود كه اين قطعه براي مصرف كدام شركت داخلي تهيه و ارسال مي‌شود.

توضيح روابط عمومي وزارت كار درباره گفته‌هاي ميدري

بر اساس اعلام مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي، نقل قول آمده از احمد ميدري معاون رفاه اجتماعي در مجله « انديشه پويا» شماره 63 در مورد دستاوردهاي دولت و طرح تحول سلامت به درستي نقل نشده و عبارت صحيح به صورت زير است: «نظام اداري ايران موجب بحران دستاورد براي دولت‌هاي مختلف در ايران شده است. اگر دستاوردهاي طرح تحول سلامت پايدار مي‌ماند، رييس‌جمهور اين‌بار طرح اجتماعي جديدي مانند تحول در نظام آموزش و پرورش را رقم مي‌زد.گروه‌هاي ذي‌نفع در نظام اداري ايران و جامعه موجب انحراف در سياست‌هاي اقتصادي و اجتماعي مي‌شوند. توانمندسازي گروه‌هاي كم درآمد و متوسط براي جلوگيري از انحراف در سياست‌هاي اقتصادي و اجتماعي مهم‌ترين راهبرد براي بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي كشور است.»

استعلام چك صيادي رايگان شد

امكان استعلام چك‌هاي صيادي از طريق تارنماي بانك مركزي به نشاني cbi.ir فراهم شده است. بر اين اساس مشتريان مي‌توانند شناسه استعلام 16 رقمي مندرج در چك‌هاي صيادي را در بخش استعلام چك صيادي سايت بانك مركزي وارد كرده و نسبت به اعتبارسنجي چك به صورت رايگان و نامحدود اقدام كنند.

با هرگونه شوك ‌درماني در ايران مخالفم

سعيد ليلاز با بيان اينكه خصوصي‌سازي يكي از شاخص‌هاي تعديل اقتصادي است كه در ايران قابليت اجرا ندارد، گفت: خصوصي‌سازي در ايران در مسير تشديد غارت و رانت قرار گرفت زيرا اين اقتصاد نفتي همه‌چيز را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ليلاز ادامه داد: من با هر گونه شوك درماني در ايران مخالف هستم. اما در ادبيات جهاني تعديل اقتصادي، شوك‌درماني كاملا پذيرفته شده است. براي همين بايد توجه داشت كه سياست‌هاي تعديل بسته با كشورها فرق مي‌كند. وي افزود: ساختار اجتماعي در ايران شكننده‌تر از اين است كه بخواهيم شوك‌درماني داشته باشيم ولي وقتي اصلاحات تدريجي را كنار مي‌گذاريم قطعا با شوك هم مواجه خواهيم شد و ديديم كه در قضيه بنزين چه مشكلات و هزينه‌هايي نصيب كشور شد.

تحريف سخنان سخنگوي سازمان برنامه و بودجه

سخنگوي ستاد بودجه گفت: در تمام مصاحبه‌ها و نوشتارها به صراحت عنوان شده است كه آمار واقعي صادرات نفت خام در سال جاري كاملا متفاوت از آمار و ارقام انتشار يافته در جرايد است. مژگان خانلو با انتقاد از تحريف و تقطيع سخنانش در برخي رسانه‌ها در خصوص ميزان صادرات نفت خام در سال جاري و در لايحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: تمام اركان نظام در تلاش براي مقابله با آثار تحريم‌ها و خنثي كردن اقدامات و كارشكني دشمنان در فروش و صادرات نفت خام بوده و هستند و قطعا نتايج اين تلاش‌هاي همه‌جانبه اهداف پيش بيني شده را محقق خواهد كرد.

هپكويي‌ها چه مي‌خواهند؟

جمعي از كارگران شركت هپكو اراك در مقابل استانداري مركزي تجمع كرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه، تعيين تكليف سهامداري شركت و اجراي مصوبات مربوط به اين شركت شدند.ابوذر جعفري رييس شوراي اسلامي كار هپكو در خصوص تجمع كارگران هپكو در مقابل استانداري مركزي گفت: مهم‌ترين مطالبه و دليل تجمع كارگران هپكو تعيين تكليف مصوبات جلسه دو هفته پيش پيرامون وضعيت هپكو است. در اين جلسه وعده دو هفته‌اي براي تعيين تكليف سهامداري شركت و تامين اعتبار ۳۶۰ دستگاه ماشين‌آلات از طريق وزارت راه و شهرسازي داده شد كه ديروز پايان دو هفته بود و هيچ يك از وعده‌ها عملياتي نشده است.

 

امكان افزايش وام ازدواج در سال ۹۹ به هيچ‌وجه وجود ندارد

پروانه مافي، نماينده مردم تهران در مجلس گفت: كشور در حال حاضر در تنگناهاي اقتصادي زيادي از نظر بودجه است و بر اين اساس، امكان افزايش وام ازدواج در بودجه سال ۹۹ به هيچ‌وجه وجود ندارد. وي ادامه داد: درخواست‌هاي براي افزايش ميزان بودجه برخي جاها بايد منطقي و مبتني بر واقعيت‌هاي كشور باشد. مافي با بيان اينكه وام ازدواج 30 ميليون توماني سنخيتي با تورم موجود كشور ندارد، تصريح كرد: البته مجدد تكرار مي‌كنم كه ما بايد ابتدا درآمد داشته باشيم و سپس بودجه بخشي را افزايش دهيم و بر اين اساس، امكان افزايش وام ازدواج در بودجه سال 99 به هيچ‌وجه وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون