• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4544 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

تنديس برترين طرح سازه فولادي به فولاد مباركه رسيد

فولاد مباركه در دهمين كنفرانس و نمايشگاه ملي سازه و فولاد، تنديس و لوح برترين طرح سازه فولادي غيرساختماني را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار فولاد، در اين كنفرانس كه طي سه روز در هتل المپيك تهران برگزار شد، پروژه انبار روباز كلاف تكميل نورد گرم شركت فولاد مباركه پس از آنكه از سوي استادان دانشگاه و بزرگان صنعت كشور مورد ارزيابي قرار گرفت، موفق به دريافت تنديس و لوح برترين سازه فولادي غيرساختماني شد. در پي كسب اين موفقيت، خبرنگار فولاد نظر برخي مسوولان اين پروژه را جويا شده است. ماحصل اين گفت‌وگو را در ادامه مي‌خوانيد. عليرضا حيدري ابيانه، رييس بازرسي فني جرثقيل‌ها و سازه‌ها در اين كنفرانس گفت: صنعتگران و دانشگاهيان، توليدكنندگان فولاد، طراحان سازه، سازندگان سازه‌هاي عظيم فولادي، مشاوران و پيمانكاران از بيش از يكصد شركت در كنار هم جمع مي‌شوند و بهترين و پربازده‌ترين طرح‌هاي علمي و اجرايي كشور را ارايه مي‌كنند. مهندسي و طراحي اين سازه روباز با در نظر گرفتن سيكل‌هاي كاري بالا با مطالعه سازه‌هاي قديمي و تجربه‌هاي به دست‌آمده در بازرسي فني سازه‌ها و جرثقيل‌هاي فولاد مباركه انجام شده است و به‌‌رغم ابعاد زياد مقاطع فولادي، قسمت اعظم اين سازه با كنترل‌هاي لازم در زمان ساخت و نصب با كيفيت بالا در مقايسه با استانداردها اجرا شده است.

از مشخصه‌هاي منحصربه‌فرد و بارز اين تيرهاي اصلي، سازه جان بيش از 4 متري و بال با ضخامت 60 ميلي‌متري به‌منظور تامين «ممان اينرسي» است. با وجود اين ابعاد زياد، به ‌منظور جلوگيري از عارض شدن تنش‌هاي خستگي و ديناميكي در منطقه ماكسيمم برشي، از جوشكاري‌هاي اضافي پرهيز شده و بال‌هاي كششي خميده با رعايت اصول مهندسي جايگزين نمونه بال‌هاي جوشكاري‌شده در منطقه انتهايي تيرها شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون