• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4565 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

آگاه‌سازي ملت و افشاگري در مورد دشمن

سيدرضا اكرمي

نيمه دوم سال 1398 از آبان به اين‌ سو،كشور ماه‌هاي سنگيني را پشت سر گذاشت. در اين چند ماه اخير حوادث تلخ و شيرين بسياري را كشور و مردم از سر گذراند و جامعه در شرايط التهاب و اضطراب قرار گرفت. همين التهاب‌ها و اضطراب‌ها بود كه باعث شد رهبر انقلاب مصلحت بدانند تا شخصا با مردم صحبت كنند. از همين رو ايشان تريبون نماز جمعه را براي صحبت با مردم انتخاب كرده و در مورد حوادث تلخ و شيرين ماه‌هاي اخير سخن گفتند. همان‌ طور كه در اظهارات ايشان نيز تاكيد شد ما در ايام‌الله به سر مي‌بريم. رهبر انقلاب براي روزها و ماه‌هاي اخير و پيش رو از اصطلاح ايام‌الله استفاده كردند.

از ايام‌الله تفاسير متعددي وجود دارد؛ چه آنكه رسول خدا صلي‌الله عليه و‌آله درباره اين سخن خدا كه: «و ذكرهُم بِايمِ‌الله اِنّ في ذلِك لايت لِكلِّ صبّار‌ شكور» فرموده‌اند: «مراد از روزهاي خداوند، نعمت‌ها، بلاها و عذاب‌هاي خداوند‌ است.» در واقع بيان رهبري نيز به همين مساله اشاره دارد كه روزهاي شيرين و سخت را از سر گذرانده‌ايم. اين ايام مهم، روزهاي بسيار حساسي است. از همين روي بايد هوشياري و آگاهي و بيداري ما بيش از گذشته باشد.

در سخنراني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نيز به همين بصيرت و آگاهي‌ها اشاره شد. مباحث سنگين و مهمي در خطبه نماز جمعه 26 دي‌ماه مطرح شد و به نظر من پيام مهم اين سخنراني در جملات آخر آن قرار داشت. همان بخشي كه رهبري اشاره كردند بايد به قوت و قدرت برسيم تا دشمنان از ما مايوس شوند. همچنين شايان ذكر است كه ما بايد در كشور دو مساله را جدي بگيريم؛ نخست آگاه‌سازي و ديگر، افشاگري. آگاه‌سازي مردم و افشاگري در مورد نيات پليد دشمن كه وظيفه همه ما است. بنابراين رهبري نيز در خطبه نماز جمعه ديروز در راستاي آگاه‌سازي و افشاسازي از اقدام‌هاي دشمن سخن گفتند؛ اينكه دشمن به چه مي‌انديشد، چه برنامه‌هايي تدارك ديده و چه كنش‌ها و واكنش‌هايي را در آينده خواهد داشت. ترور سردار شهيد حاج قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس يكي از مهم‌ترين وقايع هفته‌هاي اخير بود كه دشمن را به مردم نشان داد و پاسخي كه ما به دشمن داديم نيز حكم سيلي محكم بر صورت آنها بود. مجموعه اين اقدامات نشان مي‌دهد كه مردم بايد به هوش باشند و كنش‌ها و واكنش‌هاي دشمن را شناسايي كرده و در راستاي منافع ملي گام بردارند. همچنين رهبر انقلاب بيانات مهمي در همه امور داشتند كه لازم است مقامات فرهنگي و سياسي و رسانه‌هايي همچون صدا و سيما، مبلغان مذهبي، دانشگاهيان و نخبگان و نويسندگان آن را تشريح و تبيين كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون