• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4568 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن

محمدرضا عارف در منزل يكي از سرنشينان پرواز نافرجام 752:

فراكسيون اميد پيگير روشن شدن واقعيت سقوط هواپيماي اوكرايني است

رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با حضور در منزل برخي از خانواده‌هاي جان‌باختگان سقوط هواپيماي اوكرايني اعلام كرد كه «فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي به جد پيگير روشن شدن واقعيت و رفع ابهامات در حادثه سقوط هواپيماي اوكرايني است.»

پرواز شماره ۷۵۲ هواپيمايي بين‌المللي اوكراين همان پرواز نافرجامي است كه صبح روز
18 دي‌ ماه، تهران را به مقصد كي‌يف پايتخت اوكراين ترك كرد، اما هرگز به مقصد نرسيد. هواپيمايي با 176 سرنشين كه درپي بروز خطايي انساني، با شليك پدافند هوايي سپاه پاسداران ساقط شد و اين مساله حدود 72 ساعت پس از وقوع حادثه در بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح و سپس بيانيه رييس‌جمهوري و دولت جمهوري اسلامي به عنوان علت سقوط هواپيما اعلام شد.

از اين‌رو تعدادي از مسئولان محض دلجويي و تسلي خاطر به سراغ بازماندگان رفتند و با آنها ديدار كردند. اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري و محمود واعظي، رييس‌دفتر رييس‌جمهوري ازجمله چهره‌هاي شاخص دولتي و مسوولان بلندپايه سياسي كشور بودند كه اقدام به سركشي به خانواده‌هاي اين كشته‌شدگان كرده و همزمان بعضي مسوولان ارشد نظامي در سپاه پاسداران ازجمله سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده پدافند هوايي سپاه پاسداران نيز كه در اقدامي قابل تحسين مسووليت اين حادثه را به عهده گرفت، در منزل بعضي كشته‌شدگان اين سانحه هوايي حاضر شد و با خانواده كشته‌شدگان ابراز همدردي كرد.

از ديگر سو مقام معظم رهبري نيز در سخنراني اخير خود در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت به اين ماجرا اشاره و با خانواده كشته‌شدگان اين سانحه هوايي ابراز همدردي كردند. حسن روحاني، رييس‌جمهوري نيز در روزهايي كه از اين سانحه دلخراش گذشته، در چند نوبت سخنراني به آن پرداخت و مشخصا خواهان برگزاري دادگاهي عادلانه و قابل‌قبول براي افكار عمومي و جامعه جهاني شد.حال چند روز پس از اين رويدادها، محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي و رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در منزل خانواده‌هاي بعضي جان‌باختگان اين سانحه هوايي حاضر شد و با آنها همدردي كرد. عارف البته چنان‌چه اشاره شد، خواهان روشن شدن ابعاد مختلف اين سانحه شده است. به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف كه به‌ همراه تعدادي از اعضاي فراكسيون اميد در منزل تعدادي از خانواده‌هاي جان‌باختگان سقوط هواپيماي اوكرايني حاضر شده بود، در ديدار با خانواده شهيد كدخدازاده، ضمن عرض تسليت و ابراز همدردي، جان‌باختن هموطنان‌مان به‌خصوص نخبگان جوان كشورمان در اين سانحه غم‌انگيز را بهت‌آور دانست و گفت: «اين مصيبت براي كشور ما ضايعه‌اي بسيار دردناك و غيرقابل جبران است، مي‌دانم شما عزيزان روزهاي بسيار سختي را تحمل مي‌كنيد.» رييس فراكسيون اميد همچنين گفته است: «شخصا و به همراه همكارانم در فراكسيون اميد به‌طور جد پيگير روشن شدن واقعيت و رفع ابهامات در حادثه سقوط هواپيما هستيم. براي من اين حادثه غم بسيار بزرگي بود و خداوند متعال به شما و همه ما صبر هضم اين واقعه دردناك را عنايت كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون