• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

انتقال نافرجام سنگربان تيم ملي به خنت

ماجراي بيرانوند، از بلژيك تا تهران

بهرام سرگوسرايي

در آخرين ساعات پنجشنبه خبرگزاري ايلنا اعلام كرد بيرانوند با باشگاه خنت به توافق نهايي رسيده و به زودي راهي بلژيك خواهد شد تا سنگربان اين تيم رده دومي در ژوپيتر ليگ شود. بعد از انتشار اين خبر در رسانه‌ها، حسين قدوسي، مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس با انتشار يك استوري در اينستاگرام خبر داد كه باشگاه خنت مكاتبات رسمي با پرسپوليس را آغاز كرده و خواهان خريد سنگربان شماره يك تيم ملي ايران است. در قرارداد بيرانوند‌ بندي وجود دارد كه در صورت پرداخت 700 هزار دلار مي‌تواند قراردادش را فسخ و راهي تيمي غيرايراني شود. با توجه به وجود اين بند، مديران باشگاه پرسپوليس نمي‌توانند كاري براي جلوگيري از اين انتقال انجام دهند و تنها چاره، مذاكره با شخص بيرانوند براي نرفتن است. باشگاه خنت براي بيرانوند و وكيلش براي ساعت سه بامداد روز جمعه بليت هواپيما تهيه و هتل رزرو كرده بود، اما در آخرين لحظات، عليرضا بيرانوند تصميم مي‌گيرد سفرش را لغو كند. صبح روز جمعه با شروع تمرين سرخ‌پوش‌ها، بيرانوند در تمرينات حاضر شد تا هواداران در سردرگمي فرو بروند. اين حضور در حالي بود كه روز پنجشنبه بيرانوند با بازيكنان در آخر تمرين خداحافظي كرد و امضاي تمام بازيكنان را به يادگار گرفت تا ترك باشگاه قطعي به نظر برسد. ليگ بلژيك به يكي از مقاصد جذاب بازيكنان ايراني تبديل شده و در همين باشگاه خنت، ميلاد محمدي، مدافع چپ تيم ملي ايران نيز حضور دارد. در باشگاه شارلوا هم علي قلي‌زاده و كاوه رضايي توپ مي‌زنند و به صورت كلي اين ليگ يكي از دروازه‌هاي ليگ‌هاي معتبر اروپايي محسوب مي‌شود.

خبر ورزشي روز گذشته اعلام كرد عليرضا بيرانوند با وجود داشتن پيشنهاد سه سال و نيمه به مبلغ چهار ميليون يورو، درخواست خنت را رد كرده و ترجيح داده در پرسپوليس بماند. گفته مي‌شود يكي از دلايل اصلي رد پيشنهاد خنت توسط بيرانوند مخالفت همسر اين بازيكن براي خروج از كشور بوده، چرا كه پدر همسر بيرانوند بيمار است و حضور خانواده در كنارش مي‌تواند روحيه او را بهبود بدهد.

در حد فاصل پنجشنبه شب تا عصر جمعه كه خبر انتقال بيرانوند تاييد و سپس تكذيب شد، واكنش‌هاي متفاوتي به سنگربان شماره يك پرسپوليس وجود داشت. برخي هواداران پرسپوليس از اين اتفاق خوشحال و برخي ناراحت بودند. عده‌اي براي او آرزوي موفقيت مي‌كردند و برخي او را شماتت مي‌كردند كه در واپسين لحظات نقل و انتقالات از تيم جدا شده و پرسپوليس نمي‌تواند براي او جانشين مناسبي پيدا كند. برخي اين اقدام او را خودخواهانه و بعضي ديگر اين اقدام را حرفه‌اي مي‌دانستند. به هر حال اين انتقال انجام نشد تا بتوان در مورد اين رخداد نظر قطعي داد، اما قطع به يقين ترك پرسپوليس توسط بيرانوند مي‌توانست ضربه‌اي جبران‌ناپذير به پرسپوليس وارد كند. با وجود اينكه رادوشويچ دروازه‌بان خوبي است و عملكرد قابل قبولي داشته، اما عليرضا بيرانوند به عنوان شماره يك تيم ملي و پرسپوليس، وزنه‌اي سنگين در چارچوب دروازه پرسپوليس است. به نظر مي‌رسد بيرو حداقل تا پايان اين فصل در پرسپوليس باقي خواهد ماند و دروازه‌بان شماره يك تيم يحيي گل‌محمدي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون