• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4572 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

استقلال خسته با سه گل پيروز شد

پاسخ محكم به الكويت

سامان سعادت

سرانجام پس از كش و قوس‌هاي فراوان ديدار تيم‌هاي استقلال و الكويت در دوبي برگزار شد و آبي‌هاي پايتخت موفق شدند با سه گل از سد حريف نه چندان قدرتمندشان عبور كنند. شيخ دياباته در اين مسابقه ستاره تيمش بود و در كنار حسين حسيني و وريا غفوري از عوامل اصلي اين برد پرگل مقابل حريف كويتي بودند. اين بازي از هيچ نظر عادي نبود و انگيزه استقلالي‌ها براي شكست الكويت بسيار زياد بود. شكايت كويتي‌ها بود كه باعث مشكلات يك هفته اخير فوتبال ايران شد و آنها بودند كه كنفدراسيون فوتبال آسيا را به برگزاري جلسه و راي به سلب ميزباني تيم‌هاي ايراني سوق دادند. ديدار عصر گذشته استقلال بايد در ورزشگاه آزادي و با حضور چند ده هزار نفري هواداران اين تيم برگزار مي‌شد، اما به دلايلي كه چندان منطقي به نظر نمي‌رسيد به دوبي منتقل شد. هواداران ايراني استقلالي‌ها را در دوبي تنها نگذاشتند و با حضور پرشورشان به بازيكنان استقلال روحيه بخشيدند. استقلالي‌ها تا دو روز پيش از آغاز مسابقه نمي‌دانستند قرار است به ميدان بروند يا خير و اين موضوع باعث شد فرهاد مجيدي، سرمربي آبي‌ها از مديران تيم به‌ شدت انتقاد كند. اماراتي‌ها براي اعطاي ويزا به كاروان استقلال تعلل داشتند و تيم ايراني تنها 26 ساعت پيش از شروع ديدار خودش را به دوبي رساند. نكته عجيب اينكه الشارجه امارات كه ورزشگاهش ميزبان اين مسابقه بود، براي الكويت آرزوي موفقيت كرد اما تمام اين كارشكني‌ها نتوانست مانع از برتري قاطع استقلال در اين مسابقه شود.

فرهاد مجيدي در اين مسابقه با همان تاكتيك سه- پنج- دو استراماچوني تيمش را راهي ميدان كرد و تلاش داشت تا به تركيب برنده استرا دست نزند. مجيدي در اين مسابقه با تركيب سيدحسين حسيني، روزبه چشمي، محمد دانشگر، شاهين طاهرخاني، وريا غفوري، ميلاد زكي‌پور، مسعود ريگي، علي كريمي، آرش رضاوند، مهدي قائدي و شيخ دياباته بازي را آغاز كرد و فرشيد باقري در دقيقه 46 جاي رضاوند را گرفت و اميرارسلان مطهري در دقيقه 68 به جاي شيخ دياباته و هرويه ميليچ در دقيقه 75 به جاي زكي‌پور راهي ميدان شدند.

استقلال از همان دقايق ابتدايي تيم برتر ميدان بود و بعد از ايجاد سه موقعيت خطرناك، سرانجام در دقيقه 27 شيخ دياباته موفق شد روي ارسال بلند محمد دانشگر توپ را استپ كند و با مهارت فوق‌العاده‌اش در چارچوب‌شناسي، از يك موقعيت 20درصد گل، يك گل بسازد. در دقيقه 36 بازيكنان الكويت به دروازه استقلال يورش بردند و قصد داشتند با يك شوت از راه دور زيبا دروازه حسيني را باز كنند كه شماره يك آبي‌ها با يك واكنش استثنايي دروازه استقلال را نجات داد تا همچنان تيم برتر ميدان باقي بماند. در ادامه نيمه اول استقلال باز هم تيم برتر ميدان بود و چند موقعيت خطرناك ديگر روي دروازه الكويت ايجاد كرد كه سودمند نبودند.

با شروع نيمه دوم استقلال نشان داد كه براي افزايش تعداد گل‌هاي زده و راحت شدن خيالش از برتري به ميدان آمده و قصد ندارد به برتري يك گله قناعت كند. در دقيقه 53 وريا غفوري با سماجت از مدافع الكويت توپ‌ربايي كرد و سانتر زيبايي به محوطه جريمه فرستاد كه توپ با عبور از روي سر بازيكنان حريف به شيخ دياباته رسيد تا او با شوت روي پاي محكم دومين گل خود و استقلال را به تور دروازه الكويت بچسباند. تنها 6 دقيقه بعد ضربه آزادي را كه با خطا روي شيخ دياباته به سود استقلال اعلام شده بود، وريا غفوري با شوت فني استثنايي‌اش به كنج دروازه الكويت فرستاد كه تلاش حميد يوسف براي مهار توپ بي‌ثمر بود و گل سوم آبي‌ها ثبت شد. اين زيباترين گل مسابقه بود و به احتمال فراوان بهترين گل اين مرحله از رقابت‌ها هم معرفي خواهد شد. در ادامه باز هم اين حسين حسيني بود كه دو بار منجي دروازه استقلال شد تا در روز خوب مهاجم بلندقامت اين تيم، او هم يكي از بهترين بازيكنان ميدان باشد و كلين‌شيت بسيار ارزشمندي ثبت كند.

استقلال مي‌توانست بعد از به ثمر رساندن گل سوم كمي‌ با آرامش بيشتري بازي كند تا به فكر ديدار سه روز آينده مقابل الريان قطر باشد. اما مجيدي ترجيح داد با حفظ بازيكنان اصلي در زمين كيفيت تيمش را ثابت نگه دارد و از غافلگير شدن در اين ديدار جلوگيري كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون