• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

نگاهي به افتخارات كوبي برايانت

مردي كه تمام قله‌ها را فتح كرد

در امريكا هركس كه به دنيا مي‌آيد يا دوست دارد ستاره بسكتبال شود يا برنده جايزه اسكار. كوبي برايانت كسي بود كه موفق شد به هر دو هدف دست پيدا كند. مامباي سياه، از معدود ستاره‌هاي تاريخ بسكتبال است كه مستقيم از دبيرستان به NBA رسيد. او در دوران مدرسه حتي يك گروه رپ بسيار موفق هم تشكيل داد و موفق به امضاي قرارداد با شركت سوني شد. تا سال 2010 سه خواننده مطرح امريكايي آهنگ‌هايي با نام «كوبي برايانت» منتشر كرده بودند كه احتمالا بعد از درگذشت اين اسطوره تعداد اين تك‌آهنگ‌ها بيشتر شود. برايانت در دو سريال كمدي به عنوان بازيگر در سال‌هاي 2010 و 2019 حضور يافت. كوبي همچنين فعاليت‌هاي خيرخواهانه بسياري انجام داده و دو صندوق خيريه در امريكا و چين راه‌اندازي كرد تا به بهداشت عمومي كمك كند. او همچنين يك ميليون دلار به جانبازان امريكايي كمك كرده بود. برآورد مجموع درآمدهاي كوبي برايانت بسيار سخت است. او سهامي در كوكاكولا دارد كه به نظر مي‌رسد 200ميليون دلار بي‌ارزد و در شركت‌هاي ديگري هم سهيم است كه حداقل 100 ميليون دلار براي او سرمايه به ارمغان آورده‌اند.

كوبي برايانت اولين امريكايي - آفريقايي‌تبار است كه موفق به بردن جايزه اسكار بابت انيميشن كوتاه مي‌شود. او همچنين نخستين ورزشكار حرفه‌اي سابقي بود كه موفق به بردن اسكار شده است. انيميشن كوتاه «بسكتبال عزيز» براساس نامه خداحافظي كوبي از بسكتبال ساخته شده و تهيه‌كنندگي آن هم بر عهده برايانت بوده. كوبي در سال 2018 با انتشار كتابي رواياتي جالب و دسته اول از زندگي حرفه‌اي خودش را منتشر كرد و مورد توجه بسياري قرار گرفت. همچنين تاكنون 7 بازي كامپيوتري با نام و نشان يا عكس او روي جلد آن ساخته شده است.

در دنياي بسكتبال، كمتر چهره‌اي ياراي رقابت با مامباي سياه را دارد. او 20 سال در لس‌آنجلس ليكرز درخشيد. سال‌ها پيش نيويورك تايمز كوبي برايانت را يكي از اسطوره‌ها و بزرگ‌ترين بسكتباليست‌هاي تاريخ معرفي كرد. همچنين از او به عنوان بزرگ‌ترين بازيكن تاريخ ليكرز نيز ياد مي‌شود. كوبي با ميانگين 25 امتياز، 5.2 ريباند، 4.7 پاس گل و 1.4 توپ‌دزدي در هر مسابقه، يكي از كامل‌ترين بازيكنان تاريخ بسكتبال است. او همچنين اولين فردي است كه از مرز 30 هزار امتياز و 6 هزار پاس گل عبور كرد. برايانت در سال 2006 مقابل تورنتو رپترز 81 امتياز كسب كرد كه دومين عملكرد برتر يك بازيكن در تاريخ است. او با لس‌آنجلس ليكرز 5 بار قهرمان NBA شده است. كوبي برايانت 18 بار در تركيب منتخب موسوم به All Star انتخاب شد و 4 بار با بيشترين راي كاربران، كاپيتان اين تيم هم بود. فقط كريم عبدالجبار با 19 حضور در آل‌استار نسبت به كوبي حضور بيشتري داشته. او همچنين اولين گارد راس تاريخ است كه 20 سال در NBA بازي كرده.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون