• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4577 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

اخبار كوتاه

نرخ بيكاري در كشورهاي اروپايي چقدر است؟

يونان كماكان بالاترين نرخ بيكاري را در بين كشورهاي اروپايي دارد. تا پايان دسامبر ۲۰۱۹ نرخ بيكاري در منطقه يورو و اتحاديه اروپا با ۰.۱ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتيب در سطح ۷.۴ و ۶.۲ درصد رسيد. اين نرخ بيكاري پايين‌ترين نرخ بيكاري ثبت شده در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جولاي ۲۰۰۸ بوده است. تخمين زده مي‌شود تا پايان ماه دسامبر ۱۵ ميليون و ۴۷۵ هزار مرد و زن در سطح اتحاديه اروپا بيكار باشند كه از اين تعداد، ۱۲ ميليون و ۲۵۱ هزار نفر ساكن كشورهاي عضو منطقه يورو بوده‌اند. در مقايسه با ماه نوامبر، شمار افراد بيكار در اتحاديه اروپا ۸۰ هزار نفر و در سطح منطقه يورو ۳۴ هزار نفر افزايش يافته است.

 

حركت پرنوسان شاخص بورس

بازار بورس روز گذشته حركتي پرنوسان داشت؛ به‌طوري‌كه شاخص كل در ساعات ابتدايي ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد بود اما در ميانه معاملات به ۴۲۲ هزار و ۵۸۷ واحد كاهش يافت و در نهايت با روندي رو به رشد به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسيد. معاملات بازار سرمايه درحالي به پايان رسيد كه شاخص كل اين بازار با ۲۰۳۲ واحد صعود به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسيد. شاخص كل با معيار هم‌وزن نيز روندي صعودي داشت و با ۱۶۶۰ واحد رشد رقم ۱۴۱ هزار و ۸۶۲ واحد را ثبت كرد.

ديروز ۷۵۶ هزار معامله توسط معامله‌گران انجام شد كه ۳۷ هزار و ۲۰۱ ميليارد ريال ارزش داشت و نسبت به روز گذشته كاهشي بود.

 

امريكا چقدر بدهي دارد؟

ميزان بدهي‌هاي اين كشور تا پايان ماه ژانويه ۲۰۲۰ به ۲۳ تريليون و ۲۳۱ ميليارد و ۸۹۱ ميليون و ۵۱۵ هزار دلار رسيده است. ميزان بدهي هر شهروند امريكايي تا پايان ماه ژانويه به‌طور متوسط ۷۰ هزار و ۲۹۸ دلار و ميزان بدهي هر ماليات‌دهنده امريكايي به‌طور متوسط ۱۸۷ هزار و ۶۳۱ دلار بوده است. كسري بودجه دولت امريكا تا پايان ماه ژانويه به يك تريليون و ۵۳ ميليارد و ۹۹۷ ميليون دلار رسيده است تا بدين ترتيب نسبت كسري بودجه به توليد ناخاص داخلي اين كشور به ۴.۸۴ درصد برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون