• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4599 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

برنامه وزارت علوم براي جذب امريه فارغ‌التحصيلان ارشد و دكترا

مديركل ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به برنامه اين وزارتخانه براي فارغ‌التحصيلان امريه گفت: نخستين گروه از اين افراد به منظور بهبود روابط دانشگاه و صنعت به دانشگاه‌هاي بزرگ اعزام شدند.

محمدسعيد سيف، در گفت‌وگو با مهر اظهار كرد: نخستين ‌بار است كه ستاد كل نيروهاي مسلح موافقت كرد كه وزارت علوم، به صورت كلي، فارغ‌التحصيلان ارشد و دكترا كه شرايط لازم را دارند، به صورت امريه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به كار بگيرد.

وي هدف از اين برنامه را كمك گرفتن از دانش و توانايي اين فارغ‌التحصيلان در راستاي بهبود روابط ميان دانشگاه‌ها و مراكز علمي با جامعه و صنعت و انجام پروژه تحقيقاتي عنوان كرد و افزود: با ايجاد اين فرصت سعي كرديم توزيع نسبتا گسترده‌اي را در سطح كشور از اين افراد داشته باشيم و به همين علت فعلا در فاز نخست به هر يك از دانشگاه‌هاي معين هر استان، ۴ نفر را
اختصاص داده‌ايم.

سيف درباره شرايط به كارگيري اين افراد گفت: افراد بايد فارغ‌التحصيل در مقطع كارشناسي ارشد يا دكترا بوده و نيز معدل بالاي ۱۵ داشته باشند. وي ادامه داد: با اين وجود اگر فردي دوره‌هاي تخصصي و مهارتي را هم گذرانده باشد، به عنوان يك امتياز مضاعف، برايش محسوب خواهد شد. مديركل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: بررسي اوليه براي انتخاب نفرات براي امريه در وزارتخانه صورت مي‌گيرد، اما گزينش نهايي نفرات را به خود دانشگاه‌ها
واگذار كرده‌ايم.

سيف افزود: فعلا ستاد كل نيروهاي مسلح با ۲۵۰ نفر براي يك سال موافقت كرده است و هم ما و هم ستادكل، در طول اين يك سال عملكرد سربازان امريه و دانشگاه‌ها را در اين خصوص به دقت بررسي مي‌كنيم و اگر اثرات مثبت بود و نتايج خوبي به همراه داشته باشد، اميدواريم كه اين طرح و تخصيص امريه به وزارت علوم دائمي شود. او با بيان اينكه نخستين گروه امريه‌ها، شامل ۴۵ نفر اول دي ماه امسال به محل آموزش عمومي سربازي اعزام شدند، گفت: اين گروه پس از پايان دوره ۲ ماهه آموزشي، از اول اسفند ماه در دانشگاه‌هاي محل خدمت خود حاضر شده‌اند. ضمن اينكه همزمان با پايان دوره آموزشي گروه اول، گروه دوم را اعزام كرده و اين برنامه به اين ترتيب است كه به همين روال هر ۲ ماه يك گروه را اعزام كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون