• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4605 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند

فوتبال اروپا در هفته‌اي كه گذشت

ميزبانان فاتحان دربي‌هاي بزرگ

علي ولي‌اللهي

رقابت‌هاي فوتبال اروپا در حالي كه شرايط پر استرسي را به خاطر شيوع كرونا پشت سر مي‌گذارد در نقاط مختلف اين قاره برگزار شد. سه ليگ معتبر ايتاليا، انگليس و آلمان يكشنبه شب سه بازي مهم را به خود ديدند كه طي آنها يوونتوس در تورين دربي ايتاليا را فتح كرد، منچستريونايتد بعد از مدت‌ها در ليگ برتر و در خانه همشهريانش را از پيش‌رو برداشت و بايرن مونيخ با يك برد ديگر مثل سال‌هاي گذشته يكه‌تاز بوندس‌ليگا شد.

 

افعي‌ها دبل شدند

در حساس‌ترين ديدار هفته بيست و ششم سري آ و شايد بتوان گفت در حساس‌ترين ديدار نيم فصل دوم رقابت‌ها، يوونتوس و اينتر، دو تيمي كه به همراه لاتزيو جنگ سختي را براي كسب عنوان قهرماني به راه انداخته‌اند، در ورزشگاه آليانز تورين دربي ايتاليا را برگزار كردند. اين ديدار به دليل شيوع بيماري كرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد. تماشاگراني كه قصد داشتند در اين بازي برنامه خاصي براي خوشامدگويي به آنتونيو كونته، كاپيتان و سرمربي سابق خودشان را كه حالا هدايت دشمن ديرينه را بر عهده دارد تدارك ببينند، اما مي‌توان گفت سرمربي نراتزوري در اين زمينه كمي خوش شانس بود كه هواداران اجازه حضور در استاديوم را پيدا نكردند. بازي با برتري محسوس شاگردان ساري آغاز شد و آنها در نيمه اول چند موقعيت خوب روي دروازه هندانويچ ايجاد كردند ولي به گل نرسيدند. هر قدر ميزبان در اين بازي خوب و روان بازي مي‌كرد، اينتر اصلا تيم سرحالي نشان نمي‌داد و ستاره‌هاي آبي و مشكي‌پوش از جمله لوكاكو در حد و اندازه‌هاي خودشان ظاهر نشدند. در آغاز نيمه دوم آهنگ تهاجمي بانوي پير بيشتر شد و در نهايت روي فرار الكس ساندرو و پاس كاتبك او رمزي در موقعيت گلزني قرار گرفت و موفق شد گل اول را به ثمر برساند. بعد از گل پائولو ديبالا ستاره بي‌چون و چراي اين روزهاي بيانكونري وارد زمين شد و توانست چند دقيقه بعد از ورودش به زمين روي همكاري عالي با رمزي و عبور از اشلي يانگ گل دوم را نيز به ثمر برساند. در ادامه كونته دست به تغييراتي در تركيب تيمش زد ولي نتيجه‌اي نگرفت تا باز هم نشان بدهد در بازي‌هاي بزرگ خودش و تيمش دچار مشكل مي‌شوند. يوونتوس با اين برد علاوه بر دبل افعي‌ها، يعني برد در بازي رفت و برگشت، توانست با 63 امتياز به صدر جدول سري آ برسد و اينتر با 54 امتياز در رده سوم باقي ماند و مي‌توان گفت تقريبا از كورس قهرماني كنار رفت. در حال حاضر لاتزيو نيز با 62 امتياز دوم است.

 

منچستر امسال قرمز است

دربي شهر منچستر بين دو تيم يونايتد و سيتي مهم‌ترين بازي هفته بيست و نهم ليگ برتر انگليس بود. ليگي كه تحت سلطه بي چون و چراي ليورپول قرار دارد و آنها براي قهرماني خيلي زودهنگام تنها نياز به شش امتياز ديگر دارند. با اين حال دربي منچستر حساسيت‌هاي خاص خودش را داشت. شاگردان سولشاير كه امسال مقابل تاپ سيكس نتايج خوبي به دست آورده بودند براي ادامه اين روند و نزديك‌تر شدن به كسب سهميه ليگ قهرمانان وارد اولدترافورد شدند و سيتيزن‌ها براي اينكه جايگاه نايب قهرماني‌شان به خطر نيفتد مقابل رقيب همشهري صف‌آرايي كردند. يكي از نكات جالب بازي اين بود كه يونايتد مدت‌ها موفق نشده بود، همشهري‌اش را در ليگ برتر و در ورزشگاه خانگي شكست دهد و اين آمار بسيار خوبي براي گوارديولا به حساب مي‌آمد. با اين وجود قرمزهاي منچستر براي شكستن اين طلسم از همان ابتداي بازي تيم حريف را تحت فشار گذاشتند. گرچه سيتي مثل هميشه صاحب توپ و ميدان بود و درصد مالكيت بالايي داشت اما يونايتدها با ضد حملات سريعي كه بر پايه حركات انفجاري جيمز و مارسيال و برونو فرناندز شكل مي‌گرفت، دروازه ادرسون را تهديد مي‌كرد. در دقيقه 30 روي يك ضربه شروع مجدد فرناندز، خريد جديد يونايتدها كه اين روزها عالي كار مي‌كند، با يك پاس چيپ پشت مدافعان سيتي مارسيال را در موقعيت گلزني قرار داد و ضربه نه چندان محكم اين مهاجم فرانسوي با واكنش ضعيف ادرسون روبه‌رو شد و به تور دروازه تيم مهمان نشست. در ادامه سيتي باز هم بر بازي ماكلانه خود اصرار ورزيد ولي در خلق موقعيت گل با توجه به غيبت گل‌سازترين بازيكن خود يعني كوين ديبروينه به مشكل برمي‌خورد. دفاع يونايتد در بازي يكشنبه شب بسيار بي‌‌نقص عمل كرد و در اين بين مي‌توان به بازي تاثيرگذار فان بيساكا اشاره كرد كه سمت راست تيمش را براي عبور حريف قفل كرده بود. سيتي هر چه در اولدترافورد زد به در بسته خورد تا اينكه در دقيقه 95 ادرسون كه بعد از گرفتن توپ در محوطه جريمه خودي مي‌خواست سريع بازيكن هم دسته‌اش را صاحب توپ كند به اشتباه اسكات مك توميني را مقابل دروازه خالي خودش قرار داد و اين هافبك كه به تازگي از كمند مصدوميت رها شده است به راحتي دروازه خالي حريف را باز كرد تا برد تيمش شيرين‌تر شود. به اين ترتيب سولشاير تبديل به سومين مربي‌اي شد كه موفق مي‌شود در ليگ جزيره گوارديولا را در دو بازي رفت و برگشت شكست دهد. به اين ترتيب اگر در بازي هفته سي‌ام ليگ جزيره ليورپول بازي خودش مقابل اورتون در دربي مرسي‌سايد را ببرد و سيتي به برنلي ببازد، ليورپيول قهرماني‌اش را جشن خواهد گرفت.

 

قدرت‌نمايي بايرن در شب تولدش

در هفته بيست و پنجم بوندس‌ليگا آلمان و در آخرين ديدار بايرن مونيخ در شبي كه تولد 120 سالگي‌اش را به همراه هواداران جشن مي‌گرفت و به همين مناسبت لباسي مخصوص به شكل لباس‌هاي قديمي تيم پوشيده بود، موفق شد در خانه با دو گل از سد تيم قعر جدولي آگزبورگ عبور كند. باواريايي‌ها كه در اين فصل پر فراز و نشيب ظاهر شده بودند و مدت‌ها دور از صدر جدول مانده بودند با اين برد 55 امتيازي شدند و بالاخره با حاشيه امنيت خوب دوباره به جايگاه هميشگي‌شان در صدر جدول رسيدند. تيم دوم جدول يعني لايپزيش كه تا همين دو هفته قبل جديدترين رقيب بايرن براي عنوان قهرماني محسوب مي‌شد بعد از دو تساوي پياپي در دو هفته اخير 50 امتيازي شد و حتي جايگاه دوم را هم از دست داد تا رقيب ديرينه بايرن يعني دورتموند به رده دوم جدول برسد. زنبورها اين هفته مونشن گلادباخ را دو بر يك بردند و حالا با 51 امتياز در بوندس‌ليگا دوم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون