كرونا، هراس و رسانه
شماره 118 و 119 ماهنامه مديريت ارتباطات با سردبيري علي وراميني منتشر شد. ماهنامه مديريت ارتباطات در آخرين شماره سال 98 در پروندهاي ويژه به كرونا، هراس و رسانه پرداخته است. شيوع كرونا بحران عجيبي است. بخشي از آن به خاطر ماهيت اين ويروس است و بخش عمدهاي از آن مختصات زماني حادث شدنش. اگر 200 سال پيش بود كه اول انقلاب ارتباطات پديد نيامده بود، دوم توقع انسان از پزشكي چنين زياد نشده بود و سوم معناي مرگ به شكل ديگري بود، شيوع كرونا قطعا رنگ و شكل ديگري پيدا ميكرد. پيچيدگي اين بحران و غلبه بر آثار آن به خصوص آثار رواني آن ورود تمامي نخبگان با هر تخصصي را طلب ميكند. بخش تريبون ماهنامه مديريت ارتباطات كه به مسائل صنفي خبرنگاران ميپردازد، در سومين گام خودش يك گزارش تحقيقي درباره ميزان آشنايي خبرنگاران ايراني با زبان خارجي انجام داده است. يك طلاق پرهزينه، عنواني است كه اين روزها بارها و بارها براي توصيف جدايي بريتانيا از اتحاديه اروپا در رسانههاي متفاوت استفاده شده است. «برگزيت» به مقولهاي پرسوال در حوزه سياسي، رسانهاي و اجتماعي تبديل شده و بسياري از جامعهشناسان و استادان ارتباطات به دنبال پاسخ اين سوال هستند كه رسانهها چه سهمي در اين جدايي دارند؟ در اين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات آثاري از بابك زماني، محمدرضا سرگلزايي، اميرحسين جلاليندوشن، علي فيروزآبادي، مسعود سپهر، شروين وكيلي، علي كاظميان، جواد دليري، مجيد رضاييان، رويا دستغيب، حسن بشير، احسان حميديزاده و... را ميخوانيم.